Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Helyesen tanítja így az oktatóm?

Helyesen tanítja így az oktatóm?

Figyelt kérdés

Sziasztok!

Kresz vizsgára járok, már vezetem az autót, viszont vmit nem értek :D

Itthon is, meg máshol is az hallottam, hogy miközben a kocsi megy (pontosabban gurul), addig nem szabad a sebességváltót egyesbe berakni. Az oktatóm viszont - főleg jobbkezes utcákba, de máshol is, mikor lassan gurul az autó - beteteti egyesbe.

Az lenne a kérdésem, hogy helyes e ez így?

17/f



2014. dec. 25. 12:25
1 2 3
 11/23 anonim ***** válasza:
74%

7-es vagyok

Elindulok én neked 5-ből is a leggyengébb Swifttel is vagy bármivel. Csakhogy a kuplung bánni fogja, mint ahogy azt is, ha 5 km/h-től 2-ben "indulsz".

2014. dec. 25. 13:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/23 anonim ***** válasza:
56%
A saját váltójának a szinkrongyűrűjét úgy teteti tönkre ahogy akarja, csináld úgy ahogy ő kéri. Amúgy mozgó autót nem teszünk be egyesbe. Már a lépésben guruló autó is tud indulni kettesből, ha csak nem akarsz gumit kapartatni, nincs értelme az egyesnek.
2014. dec. 25. 13:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/23 anonim ***** válasza:
56%
A hetes nem látott még (nem tologatós) autót közelről, ami kettesben nem indul meg 5 km/h-ról (ami már több mint a sietős járás tempója) az nem autó hanem bicikli.
2014. dec. 25. 13:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/23 anonim ***** válasza:
56%

# 11/


Ha már gurul az autó semmi baja nem lesz a kuplungnak a 2-estől.

2014. dec. 25. 13:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/23 anonim ***** válasza:
100%
Csak 2x annyit kell csúsztatni...
2014. dec. 25. 14:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/23 anonim ***** válasza:
71%

Ez részt ez nem igaz, más részt a kuplungtárcsák terhelése, a "csúsztatási idő" és így azok kopása nem egyenesen arányos a csúsztatási időtartamával.


Sarkalatos példa, de ha 1-esben nyélgázon rábaxom a kuplungot a vasra akkor azzal 500 kettesben csúsztatásnyi kárt okozok benne.

2014. dec. 25. 14:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/23 Hegedus Csaba ***** válasza:
100%
Ha tényleg ezres Suzukin tanulsz (pláne ha a régin) akkor ne aggódj, ha nem teszed egyesbe, az sem baj. Azért rakatja veled egyesbe, hogy ne fulladj le, de ezek a Suzukik (tapasztalatból mondom, évek óta vezetek egyet) álló helyzetben gond nélkül elindulnak akár kettesből is. Kuplungnak sem lesz baja, 14 éve meg se nyikkan. Persze nem tesz túl jót neki (mármint a kuplungnak), de én pl sosem teszem egyesbe ezt a kocsit gurulás közben. Az 1.3-as Ford Fiestám már más tészta, azt gyakran berakom gurulás közben 1-esbe, mert különben fulladozna. Autó függő.
2014. dec. 25. 14:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/23 anonim ***** válasza:
100%
Vannak autók amiknek szinkronizált az egyes fokozatuk is, azokat be lehet tenni egyesbe gurulás közben is. Jobbkezes utcáknál ez bizony eléggé hasznos mert ha úgy mentél be a kereszteződésbe hogy necces helyzetet okoztál akkor 1esben gyorsan el tudsz húzni a másik autó elől, kettesben ez jóval lassabban megy. De ha ezt megszokod akkor másik autóban könnyen ér meglepetés amikor ugyanolyan lassan gurul az autó, de nem akarja bevenni a váltó az egyest. Erről érdemes előre megbizonyosodnod olyan helyzetbe mikor nem lehet belőle baj. Ha ne tudsz egyest kapcsolni gurulva akkor bizony érdemes megállni a jobbkezes kereszteződésknél is, még stop tábla nélkül is. Egyébként a gyakorlatban ilyen autóval is lehet egy picit gurulni hogy könnyen bevegye az egyest, mert egyébként álló helyzetben sem biztos hogy rögtön beveszi. (Az enyém is ilyen, Fiat egyébként) Viszont én már rutinosan dupla kuplungolással+gázfröccsel teszem be egyesbe gurulás közben, de az már elég bonyolult egy kezdőnek, úgyhogy inkább állj meg. És az nagyon fontos hogy ha nem veszi a sebességet a váltó, és jönnek mögötted, akkor ne kezdj el pánikolni, hogy jajjistenemnemtudomsebességbetennimostmilesz, hanem szépen állóra fékezel, váltó üresbe, egy pillanatra felengeded a kuplungot és újra megpróbálod kapcsolni az egyest.
2014. dec. 25. 14:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/23 anonim ***** válasza:
46%

"engem úgy tanítottak, hogy..."

Ezt el kell felejteni, mert pl egy 10 éves VW Passat PDTDI motorral le fog fulladni ha nem szúrod vissza egyesbe a váltót már 15 km/h-nál. Szóval autója válogatja hogy milyen módszert kell használni, nem az hogy hogy tanították.

2014. dec. 25. 15:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/23 anonim ***** válasza:
100%

Aranyszabály, hogy úgy kell csinálni, ahogy az oktató mondja, aztán he meglesz a jogosítvány, lehet csinálni úgy, ahogy a vezetőnek, és az autónak jó, mindíg szem előtt tartva, hogy másokat soha nem veszélyeztetünk...

Az oktató a saját kocsiját csak ismeri annyira, hogy nem daráltatja fölöslegesen az alkatrészeket, és gyanítom azért tanítja így a tanulóval, hogy még véletlenül se fulladjon le.

Vizsga után mehet nyugodtan kettesben, nem kell egyesbe kirakni.

Ez hasonló ahhoz, amikor az "elsőbbségadás táblánál lépésben" közlekedésre kötelezi az oktató a tanulóját - elmondja, hogy később, a vizsga után, kellő rutinnal nem kell ott lépésben menni, de a vizsga előtt szokja meg ezt a lassú tempót: van idő körülnézni, megnézni a táblákat, s ha ez megtörtént lehet, sőt kell gyorsítani, de a táblához lassú tempóban (lépésben) érjen oda az autó.

2014. dec. 25. 15:45
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!