Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Szerintetek mennyire igazságos...

Szerintetek mennyire igazságos az, hogy motorból van összesen 3-4 kategória teljesítmény szerint, autóból meg csak sima B?

Figyelt kérdés

Vegyük alapul, hogy valaki 17 évesen leteszi a jogsit, akár beleülhet egy 1000 lóerős Bugattiba,v agy 700 lóerős Lamborghinibe, senki nem fogja megbüntetni, mert kezében a B jogsi.

De nem túlzás ez egy kicsit? Mivel motornál is korlátozzák a kilowattot, tehát korlátlant nem vezethet akárki,, és egy ilyen motor megy 300-at. Nos autó is mehet annyit.

Itt most nem azt mondom, hogy alkalmatlan mindenki, hanem hogy ne fordulhasson elő az hogy valaki véletlenül beül egy ilyen kocsiba, közben nincsenek meg a képességei hozzá. Ha lenne egy után képzés, vagy külön kategória lenne mondjuk 400 lóerő felett, akkor aki nem tud úgy vezetni és tudja magáról nem merne ezekbe beleülni úgy mint mondjuk most.

Mert nem nehéz ezeket vezetni egyébként, de akinek nincs rutinja megviccelheti könnyen.

Nem azt mondom legyen 2-3 kategória, meg kor alapján, mert sokszor egy 14 éves is jobban vezet, mint sok felnőtt, de szerintem az lenne a logikus hogy 400 lóerő felett kötelező legyen elvégezni egy professzionális vezetéstechnikai tréninnget, ami feloldaná a korlátozást kortól és nemtől függetlenül.



2015. jan. 28. 10:37
 1/4 Vizéli László ***** válasza:
Mert egy motornál pl 81kw teljesítmény teljesen más mint autónál. 110le itt is ott is. Csak egy motornál mondjuk 2 mp alatt van 100-on kocsinál min 10 de lehet több is. Motornál biza nem játék a nagy teljesítmény.
2015. jan. 28. 10:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:

Szerinted mi a valoszinubb, az hogy valaki 17 evesen vesz egy olyan motort amivel lehet 300zal menni, vagy az hogy vesz egy olyan autot amivel lehet ugyanennyivel menni?


Naugye. A motoron egyebkent a sok loero tobbszorosen veszelyesebb mint autoban.

2015. jan. 28. 10:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:

Én nem szeretném ezt, annak ellenére, hogy már van 14 éve jogositványom, és mára megvan minden kategóriám.

Motornál azért kellenek teljesitményszintek, mert egy kezdő például egy 1000-res GSX-R-nél hacsak félgázt is húz indulásnál, annak jó vége nem lesz. De ha egy kezdő beül egy Bugattiba, és nyom egy padlógázt, akkor bizony nem valószinű hogy lefog esni az útról vagy ilyesmi, csak annyi esze kell hogy legyen, hogy kanyarban fékezzen. A fiatalok ugyanúgy tudnak ökörködni az 1000-res Suzukival is: például éles kanyart bevesz 100-al, és az árokban köt ki. Lehet egy Porscheval be is fordult volna.

Ja és 10.000-ből egy friss jogsis ül egyből 250+ lovas autóba egyből, és akik ilyen autót kapnak 17 évesen, azok általában nem csak 30 órát vezettek életükben, hanem máskor is, legális, vagy nem legális módon. És az ilyen fiatalnak már van némi fogalma az autó irányitásáról, stb. Tudok egy srácot, szomszédom, 17 évesen 200 lovas Audit kapott, de tudta az apja, hogy mit csinál. Ültem a srác mellett, nem mondom, hogy nem lép oda néha, de magabiztosabban és jobban vezet, mint sok 40 éves.

2015. jan. 28. 11:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 schocko ***** válasza:
Kedves kérdező, szerinted hányan hajtanak Mo-on 400 le feletti autót és hányan az ilyenektől jobban gyorsuló motorkerékpárt?
2015. jan. 28. 11:37
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!