Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Érdemes dízelre váltani...

Érdemes dízelre váltani 20000km fölött? És ha igen akkor melyek az ajánlott motor kategória? (most opel 1.8 van, bővebben lent)

Figyelt kérdés

Olyan 20000 és 30000 km fölött "szaladozok" autóval egy évben. Régebben volt egy fekete sorhatos BMW e46-om ami fasza volt csak benyelte azt a 7-8 litert, kb. 4 évig használtam. Egy éve lecseréltem egy 2001-es évjáratú 1.8-as 125 lovas Opel Vectrára ami 6-7 között eszik.Bár a sebesség határokat betartva még télen is ki tudom belőle hozni a 6.2-őt. Egy év alatt azért voltam munkanélküli is kb. 3 hónapig.És így jött ki az évi 20E kilométer.Szóval a legtöbb esetben busszal jártam dolgozni.


Terveim szerint 1 hónapban 1 hetet minimum kocsival járnék melózni.Így napi 40-45km-t tennék meg naponta.Ugye az a fránya koránkelés :)


Amiket autókat kinéztem: A3/golf 3-4 TDI, vagy Astra G

1.7/2.0 TD? vagy 2.2 DTI bertone - Szóval melyik dízel motor megbízható?(azt tudom, hogy talán a TDI a legjobb, opel dízelekről hallottam rosszat is ami nem isuzu motoros)


Amit ráköltenék az olyan 5-600 EFT + az utóm beszámítva vagy eladva.



2015. márc. 14. 13:20
1 2
 11/16 A kérdező kommentje:
Ja szoktam Pestre is menni pályán kb. 100-120 km-t teszek meg.
2015. márc. 14. 17:01
 12/16 anonim ***** válasza:
Az én példám alapján diesel.5 évig használtam egy Fiesta Tdci-t.Ez kb.2,5l-el fogyaszt kevesebbet,mint egy benzines.5 év alatt 100ekm-t mentem vele,ez üzemanyagban 1 millió ft különbség.Vettem hozzá 5 év alatt kettős tömegűt 130eft-ért+volt egy 40eft-os kipufogó szelepnél valami tömítés csere.A többi olajcsere,fékbetét stb.Bőven megérte.Ha nem janizós Audit veszel,beéred egy 90le-s Golfal,ott még kettős tömegű lendkerék,nagynyomású szivattyú sincs,így nem is fog elromlani.
2015. márc. 15. 11:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/16 anonim ***** válasza:
Ebben a konkrét helyzetben én nem váltanék. A kérdést mindig az dönti el, mennyibe kerül egy km teljes költsége.(Ha csak a pénzről van szó) És ebbe bele kell számítani mindent az utolsó fillérig. De természetesen úgyis azt csinálsz, amit akarsz. Meg fogod látni, mi mennyibe kerül, ha a dízel üzemanyag rendszerben bármilyen gubanc van.A többiről már nem is beszélek.
2015. márc. 15. 19:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 anonim ***** válasza:
Ha van 1,5-2 millád, válts dízelre. Az alatt nem érné meg.
2015. márc. 15. 19:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/16 anonim ***** válasza:
agyontaposott dízelt nem éri meg venni mert csak szívsz vele, az újabbak meg ugye nem olcsók. Leírom én is a saját tapasztalatomat, egy 156-os 1.6-os benzines Alfa-m volt, évi 10-12 000 km-t mentem vele, nem tapostam, ügyeltem rá, nem is kellet költeni rá. Megnősültem, elköltöztem anyáméktól elég messze (560 km). Munkám során saját autót használok (Alfa 159 SW 2.4JTDm) és napi 150-200 km-t teszek bele, meg kéthetente járunk anyámékhoz, ez évi 70-80 000 km-t jelent. Itt már megéri a dízel meg autópályán azért gyorsabban is közleked vele mint előtte a 156-os Alfa-val. A lényeg hogy állandó összkerékhajtással is kijön 5-6 literből a 2.4-es 5 hengeres motor, mellette erős, menni is bír és nem nyírom ki vele ha "taposom". Sajnos TDI-ről nincs tapasztalatom, de ismerősömnek JTD-je van Fiat Stilo személyében, az is túl van már a 350 000-en és alig költött rá. Szerintem 20 000 km még benzines kategória, de ezt neked kell eldönteni, viszont ha dízel autóra költeni kell akkor drágább mint a benzines, és ott van az is hogy nem te hajtottad a kezdetektől, nem ismered az előző gazdáját, nem tudod hogy milyen olajat használt benne, hogy használta a kocsit stb. (Én ezért vettem mindig új autót, hogy ne költsem rá a gatyámat mert előttem valaki szarnak verte és nálam jönnek elő a hibái, meg szeretem az új autó illatát)
2015. márc. 31. 12:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/16 anonim ***** válasza:

Szintén saját tapasztalat. Kb 15 ezer km éves futás felett már megtérül a fogyasztásom, mivel e46 320d-m van, most volt egy 5,4 literes átlagom. Ugyan ezt egy 320i 7-8 literrel tudja, durván 3 literrel többel. Főképp nem is a km számít hanem, hogy ne városba és ne rövidtávokra menjünk. Én évi 15 max 20 ezer km re jövök ki de ez csak hosszabb út tehát napi 60km. Szerintem megéri, annyi lehet, hogy kettöstömegü lendkerék csere húzós de egyszer kicsengetsz rá 200-300 ezret aztán 10 évig nem lesz gondod rá. Turbót felujitják 100 körül az is 10 év. Ha adagolós a dizel akkor más gond nem nagyon lesz. Tehát ha kifogsz olyat amiben már cseréltek lendkereket és még turbót is akkor hatalmas mákod lesz mert csak tankolni kell.

Na de melyik típus? Én az adagolósat pártolom( nincs magasnyomásu se kisnyomásu szivattyú, de elektromos porlasztó( befecskendező) se egyéb nyalánkság.

Opelnél ismerős 2.2 DTI zafiráját dicsérte állitólag nincs benne kettőstömegü sem és egész jól megy. De mégis szerintem a legjobb az 1.9 TDI abból a sima nem a pd. Tehát a 90 vagy a 110 lovas 1.9 TDI. Örök élet+1 nap. Az van a Golf 3-4 be is A3 ba is.

2019. jún. 30. 01:11
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!