Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Létezik hogy egy turbó 5,5...

Létezik hogy egy turbó 5,5 baros nyomást produkáljon?

Figyelt kérdés

Úgy hallottam, hogy a régi forma1-es autóknak ilyen turbói voltak pl Lotus 79. De ezt... ezt hogy bírja ki a motor? Nem akarok hülyeséget mondani, de van egy versenyszimulátor, ahol pl ennél az autónál 100%-os turbónyomás esetén károsodik a motor már a legelejétől fogva hiába rendesen váltasz. Akkor igazából hogy is volt ez?


És egyáltalán hogy lehetett ilyen erős autókat rendesen vezetni? Akkoriban nem volt még kipörgésgátló, abs meg ilyenek, sőt, kézi sebváltó volt dupla kuplunggal.



2015. máj. 15. 12:59
 1/8 anonim ***** válasza:
A szimulátorral bármit lehet. Mit gondolsz mikor robbanás van a motorba mekkora a nyomás?
2015. máj. 15. 13:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:

ez nem egészen válasz a kérdésemre.


De látom nem sikerült megfelelően értelmezni a kérdésem, ezért leegyszerűsítem: a címben szereplő kérdés a valóságra vonatkozik, a leírásban lévő dolgok pedig mellékesek

2015. máj. 15. 13:26
 3/8 anonim ***** válasza:
Én elképzelhetőnek tartom, de 5.5 bar-ra sztem csak az időmérőkre húzták. Később úgy rémlik 4 bar-ban maximálták, aztán a vége felé még kevesebben. Azt meg hogy hogyan és meddig bírták ezt a motorok - gondolom akkor is a mérnökök gondja volt, ha fizikailag nem lett volna megvalósítható, akkor nem csinálták volna.
2015. máj. 15. 14:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
A motor az kibírja, ha arra van méretezve, de én inkább arra lennék kíváncsi hogy milyen benzin bírja ki ezt a nyomást (+ a kompresszió) öngyulladásos égés nélkül.
2015. máj. 15. 14:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:

Létezik, hogy ennyit tudjon a turbó. Az FIA 1987-ben 4 barban, 1988-ban 2,5 barban maximalizálta az akkori turbók töltőnyomását. A turbónyomás pontos értékét talán senki sem tudja, ráadásul változott is (időmérőn nagyobb nyomással küldték meg a motort), de ha 4 bar volt a korlátozás, akkor e fölött lehetett az üzemi nyomás.

Hogy hogyan bírta ezt a motor? Nehezen. Akkoriban még nem volt korlátozás a felhasználható motorok számára, így lehetett építeni "egykörös" erőforrásokat, amik egyetlen időmérőt bírtak ki, utána cserélni kellett őket. De azon a pár mért körön óriásit futottak, ha elbírt velük a pilóta. Valószínűleg erre utal a szimulátorban az, hogy "károsodik a motor". Akkoriban a versenyre szánt, alacsonyabb teljesítményű motorok se nagyon bírtak egy futamnál többet, a végére gyakran meg is adták magukat.

Egyébként a Lotus 79 rossz példa, az még a szívó Cosworth DFV-vel futott. De a 97T-ben már turbós Renault-motor dolgozott.

2015. máj. 15. 16:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 Gábor t ***** válasza:

Szia. 1500 köbcentis motor.

https://www.youtube.com/watch?v=4JIXPqgwQHk

Bár 4,5 bar- ig mér az óra.

2015. máj. 15. 19:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 A kérdező kommentje:
köszi a videót, hát akkor valóban igaz :D Elképesztő, egy olyan motort ami egy átlagember 1 évi bére 4 körre tervezik aztán dobják el...
2015. máj. 15. 20:29
 8/8 anonim ***** válasza:
Hát nem éppen 4 körre, de valóban régebben minden versenyhétvégén zsir új motort kaptak. Azért is volt jobb régen, nem kellett spórolni.
2015. máj. 15. 21:27
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!