Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mikor érdemes feljebb váltani,...

Mikor érdemes feljebb váltani, hogy a legjobb gyorsulást érjük el?

Figyelt kérdés

Vegyük alapul mondjuk ezt a nyomaték- és teljesítménygörbét:

[link]


3500rpm-en éri el a a legnagyobb teljesítményt, utána először lassan, aztán egyre jobban esik. Abban biztos vagyok, hogy mivel eleinte kevésbé csökken a teljesítmény, mint amennyivel 3500rpm alatt növekszik, így érdemes tovább pörgetni. Csak kérdés, hogy mennyivel?


Nyilván az áttételek hosszúsága se mindegy, 4-esban 140km/h-nál pörög 4000-et, itt felváltunk, és a fordulatszám leesik kb 3200-ra. (Nem biztos hogy teljesen megfelelnek az adatok a valóságnak, de a példa szempontjából nem is fontos.) Ez a legjobb, vagy érdemes lenne inkább 4100-4200-ig pörgetni? Vagy a csökkenő teljesítményt ott már nem kompenzálja a rövidebb áttétel a 3300-3400rpm-mel szemben 5-ösben, ezért érdemesebb váltani 4000-nél (vagy esetleg még korábban?)?


Tudom, ennek inkább versenypályán van jelentősége, közúton mindegy, de azért érdekelne, hogy melyik a leggyorsabb módszer.



2015. máj. 24. 17:14
1 2 3
 1/23 anonim ***** válasza:
Ott kezdődik a probléma, hogy rossz görbét nézel:)
2015. máj. 24. 17:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/23 anonim ***** válasza:
SZtem ha 4000-nél elváltod, akkor nagyobbat fog az esni egy picivel. Érdemesebb túlpörgetni a max teljesítményen ( azaz a 3500rpm-en) mert itt még nem esik olyna drasztikusan a teljesítmény, mintha 3500-nél elváltanád és visszaesne 2600-2800-ra.
2015. máj. 24. 17:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/23 A kérdező kommentje:

#1: Szerintem nem én nézek rosszat.:)


#2

Ebből a videóból néztem a fordulatszámokat.

https://www.youtube.com/watch?v=JTyN0DCf6Tw

Biztos nem teljesen pontos, de azért a célnak megfelel. Most látom, hogy amit a kérdésben 140km/h-nak írtam, az 160km/h, csak nem túl jó minőségű a videó... De mindegy is, mivel nem a konkrét autó érdekel, csak maga az elv, igazából kitalált adatok is jók lettek volna.

Köszi a választ.


És érdemes e annyira pörgetni, hogy alacsonyabb legyen a teljesítmény a váltás előtt, mint utána?

Pl. 4-esben 99kW@4200rpm-nél 5-ösbe rakni, és akkor lesz mondjuk mondjuk 109kW@3400rpm? Vagy ennyit nem kompenzál a rövidebb áttétel?

2015. máj. 24. 18:06
 4/23 schocko ***** válasza:
52%
Az a tuti, ha fordulatszámmérőt nem engeded ki a pirosból...
2015. máj. 24. 18:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/23 anonim ***** válasza:
Ezt ki kell tapasztalni. Ahogy a videóban elnéztem, 4100 környékéről ~3000-3100 környékére este 4>5 váltásnál. Akkor nagyjából ~104 kW >> 104kW lenne a váltás. :D
2015. máj. 24. 18:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/23 anonim ***** válasza:
49%
Kár volt kiirni ezt a regényt a kérdésbe meg görbéket számolni, stb. A dolog nagyon egyszerű: leszabályozásig ki kell húzatni! Igen, a számok nem ezt mondják, és sokán mások is ezt ellenzik, pedig igy kell. Amúgy a legjobb, ha veszel egy stoppert, és leméred a módszereket, kiderül melyik a gyorsabb (a leszabályozásig kihúzatás lesz a leggyorsabb)
2015. máj. 24. 23:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/23 anonim ***** válasza:
Dízelnél is?
2015. máj. 24. 23:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/23 anonim ***** válasza:
Igen.
2015. máj. 24. 23:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/23 anonim ***** válasza:
52%
Minden kocsinál amit vezettem a fokozatok kihuzatásával lehetett elérni jó gyorsulást. Felesleges számolgatni és görbéket elemezni.
2015. máj. 28. 14:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/23 anonim ***** válasza:
0%
Biztos Hondád van...
2015. máj. 28. 15:07
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!