Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mikor érdemes feljebb váltani,...

Mikor érdemes feljebb váltani, hogy a legjobb gyorsulást érjük el?

Figyelt kérdés

Vegyük alapul mondjuk ezt a nyomaték- és teljesítménygörbét:

[link]


3500rpm-en éri el a a legnagyobb teljesítményt, utána először lassan, aztán egyre jobban esik. Abban biztos vagyok, hogy mivel eleinte kevésbé csökken a teljesítmény, mint amennyivel 3500rpm alatt növekszik, így érdemes tovább pörgetni. Csak kérdés, hogy mennyivel?


Nyilván az áttételek hosszúsága se mindegy, 4-esban 140km/h-nál pörög 4000-et, itt felváltunk, és a fordulatszám leesik kb 3200-ra. (Nem biztos hogy teljesen megfelelnek az adatok a valóságnak, de a példa szempontjából nem is fontos.) Ez a legjobb, vagy érdemes lenne inkább 4100-4200-ig pörgetni? Vagy a csökkenő teljesítményt ott már nem kompenzálja a rövidebb áttétel a 3300-3400rpm-mel szemben 5-ösben, ezért érdemesebb váltani 4000-nél (vagy esetleg még korábban?)?


Tudom, ennek inkább versenypályán van jelentősége, közúton mindegy, de azért érdekelne, hogy melyik a leggyorsabb módszer.



2015. máj. 24. 17:14
1 2 3
 21/23 anonim ***** válasza:
100%

Nos en kiprobaltam 400 meteren. Dizel:

Bmw 120d. 4000-en adja le a max loerot, 2000-en a nyomatekot. 5200-ig tehat piroson tul huzatva 16.111-es idot futott. 4500-nal elvaltva a firdulatszam haromezer kornyekere esett vissza, igy 16.243-at futott. Nem volt nagy kulonbseg, ha ki lenne pontosan szamolva matek szerint mikor a legjobb elvaltani lehet ugyanannyit tudna igy is.

BMW M3 373 lora huzva. Max loero 7900-on. Max nm 4900-on.

Esp nelkul boxolt mint az allat igy meg a 7000 kornyeki elvaltasokkal volt gyorsabb. Bekapcsolt esp asr eseten 8500-ig huzatva futott 13,969-et. Elvaltasokkal piciket 14 folott. Tehat pirosba huzatva egy kicsit gyorsabb volt.

2015. aug. 5. 13:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/23 anonim ***** válasza:
mindig jönnek a nagy "okosok",hogy a dízelt nem kell kipörgetni,hogy a legjobb gyorsulást érjük el.De ki kell pörgetni...az már más tészta,hogy ha nincs kipörgetve annyira,akkor sem lesz sokkal rosszabb a gyorsulás.De valamivel jobb a helyzet,ha ki van pörgetve.
2015. aug. 26. 22:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/23 anonim ***** válasza:

Ez valami 2.0 körüli dízel lehet a példagörbén, ha jól sejtem. ;)

Én soha nem a fordulatszámmérőt nézem és aszerint váltok. Addig huzatom, ameddig érzem, hogy még nem csökken a gyorsulás mértéke. Ha érzem, váltok.

Szerintem a fenti példánál is felesleges 4000 környékére pörgetni. Úgy váltanék, hogy 1800-2000 körülire, ahol már nyomatékmaximum van, de még van bőven tartalék is, essen vissza a fordulat.

Nekem is dízelem van és 3000 fölé teljesen felesleges forgatni. 1800-3000 között gyorsul érezhetően a legjobban, pedig a teljesítménymaximuma valahol 4400 körül van elvileg. De semmi értelme eddig forgatni.

2015. szept. 20. 13:20
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!