Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az igaz, hogy ha 250 köbcentis...

Az igaz, hogy ha 250 köbcentis kétütemű crosst megülöm akkor már bármilyen motort megtud ülni?

Figyelt kérdés
Nekem Kx 250-es em van. Mikor felhozom a nevét, hogy kétüteműn akkor már elrettennek az emberek az erő-súly arányától. Most akarok venni valami 1000 sportgépet utcára.
2015. máj. 25. 09:28
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
A kettő azért ég és föld. A súly lóerő arány az messze nem minden, de egyébként a KX még mindig a fasorban sincs egy kilós Gixxer mellett.
2015. máj. 25. 09:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
Hát persze :) De ha esetleg a KX250-nel nem vettél volna féktávokat 280-ról, akkor még egy-két gyakorlókort beiktatnék a helyedben mielott "megulod".
2015. máj. 25. 09:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
100%

Azért ez nem egészen így van. Nem csak a tömeg-teljesítmény arány határozza meg, tudsz-e bánni a motorral. A KX 250 van vagy 100 kg (a pontos számot nem tudom, talán mindegy is), egy R1200 GS meg teletankolva olyan 240. Hiába gyengébb az utóbbi tömeg-teljesítmény aránya, hiába nyugisabb a motor karaktere, lehet, hogy már sztenderről sem tudod lebillenteni, mert eldőlsz, mint a terményes zsák.

Az 1000-es sportgépeknél is fennáll ez a probléma: kicsit nehezebbek, de ez még talán a legkisebb baj. Meg lehet tanulni, hogy bánjon az ember kis tempónál egy két mázsa körüli géppel, aztán ahogy gyorsulsz, majd jó lesz az. Csak éppen a sportmotorok váz- és futóműgeometriája teljesen más, nagyobb a forulókörük, előredőlve motorozol és ha húzol egy nagyobb gázt másodikban, hipp-hopp autópályatempón találod magadat. Krosszmotorral meg ritkán szokott olyan megtörténni, hogy 130-ról még gázzal gyorsítasz.

Nem kell tehát nagy mellénnyel nekiállni a dolgoknak, mert attól, hogy egy 250-es krosszal nem takarózol be az első kanyarban, a többi motorral még sok meglepetés érhet. Általában azok szoktak óriásiakat esni, akik "émmá mindent tudok" hozzáállással ülnek fel először a motorra, a "menők" által lenézett, óvatosabb emberkék alatt valahogy ritkábban fogy el az út (mert természetesen a nagyokosok sosem hibáznak eséskor, mindig valami külső körülmény miatt borulnak nagyot).

2015. máj. 25. 09:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:

Kb semmi köze a kettőnek egymáshoz. Már csak azért sem, mert a kx mennyi, 50 LE? Egy gixer meg 180 körül..


A krossz lehet megy a sárban mint a vadalma, de 100nál rángathatod a gázt, semmi sem történik. Még ha egy gixernek rángatod 100nál a gázt eldőlsz, mint a rohadt nád...

2015. máj. 25. 10:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
Itt példa az aprilia rsv1000, meg a gsxr1000 között a külömbség. Mind a kettő ezres, súlyra is hasonlóak. Az aprilia gyengébb pár lóval, mégis fárasztóbb. Nincs olyan fordulatszám tatromány ahol egy kicsit is lustább lenne. Kis figyelmetlenség, dobsz egy hátast, vagy ugrik ki a vállad a helyéről.
2015. máj. 25. 11:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
Most nem azért, de nekem CR250-em van. És hiába sokkal kevesebb a lóerő, sokkal de sokkal nehezebb kezelni mint az 1000-res GSX-R-t, mert nagyon közvetlen a gázrekció, egy miliméterrel jobban húzod a gázt és már megy mint a rakéta. Szóval ha ezt tudod kezelni, akkor simán elbirsz egy 1000-res sportmotorral is.
2015. máj. 25. 13:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 A kérdező kommentje:
6/6 egyetértek a hozászolásoddal. 250 es feltud készíteni a motorozáshoz. Honda cbr 1000 nem tudom miért, de szerintem gyenge a többi 1000 es kategóriához.
2015. máj. 25. 13:42
 8/13 anonim ***** válasza:
Attól függ mit jelent az hogy meg tudod ülni.Nekem is Kx250-esem van.Haverok között gyors vagyok pályán de ha jönne egy 85-ös motorral egy tapasztalt srác simán lenyomna.Tudom kezelni de még nem úgy ahogy igazábol kéne.Biztos tudnál vele menni de meg kéne szoknod hogy jól tudjad kezelni!
2015. máj. 25. 14:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
Volt nekem CR250, CR250 R, CR500, ha csak a Hondákat nézzuk, de hidd el, hogy a gyorsasági motor egy más mufaj. Az hogy elmotorozol vele, egy dolog, de gondolom, hogy szeretnéd pályán is kipróbálni, mert igazán csak ott lehet és ne csodálkozz ha kezdetben egy-két rendesebben megreszelt ETZ is ott fog hagyni. Ez mifelénk a Rabócsi ringen elég gyakran megtorténik:) Egy 1000-es gyorsaságit rendesen kimotorozni elég sok gyakorlatot igényel, még ha fizikailag nem is vesz annyira igénybe mint a krosszozás, akkor is elég nehéz dolog jól csinálni. A gumikat be kell koptatni, fel kell melegíteni, hogy rendesen tapadjanak. Ez pl. nincs a krosszban. Kanyarban úgy kell levinned a tested súlypontját, ahogy a krosszban soha. Pl. egy balos kanyarban a jobbra tolod a kormányt ha szukíteni akarod az ívet, amire egy viszonylag laposabb villaszogu krosszmotor lényegesen érzéketlenebbul reagál, amíg egy pályagéppel már be is borultál a kanyarba, foleg ha a régi beidegzodéseidet hozod át. Mondjuk a hátsó gumid két szélén lévo " majrécsík" szélessége majd úgy is pontosan oinformál arról, hogy milyen szinten vagy.
2015. máj. 25. 21:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
Ti most úgy beszéltek, mintha úgy akarna majd menni Rossi... Pedig csak utcai használatra akarná használni gondolom...
2015. máj. 26. 08:27
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!