Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Benzines autó után diesel...

Benzines autó után diesel vettem, tudnátok segíteni? (többi lent)

Figyelt kérdés

Eddig mindig benzines autóm volt, most munkahelyi okokból dieselre cseréltem. Tudnátok mondani pár jó tanácsot a használatával kapcsolatban? Mire kell oda figyelni, hogyan kell vezetni,stb.?


Választ előre is köszönöm! :-)



2015. júl. 2. 09:22
1 2
 1/19 A kérdező kommentje:
Ford focus 1.6TDCI-t vettem,ha ez számít. :-)
2015. júl. 2. 09:24
 2/19 anonim ***** válasza:
26%

ne terheld hidegen, ennyi.


Majd jonnek a jotanacsok a turbo visszahutesrol, az tevhit, nem kell vele foglalkozni :)

2015. júl. 2. 09:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/19 anonim ***** válasza:
100%

Húúha, jó motor ez, és nagyon takarékos, csak ha valami elromlik....

Na szóval fokozottan kell arra vigyázz, hogy hideg motorral a gázpedállal csak finoman. 2000 fordulatig kell ilyenkor használni, max 2500, ha szükséges.

Ebben van gondolom koromszűrő. Néha meg kell hajtani, ha sokat használod városban. De csak akkor mikor meleg a motor. Igazából a mindennapokban is használhatod magasabb fordulaton (akár 3000resen is), és akkor nem lesz gond. Ha mindig alacsony fordulaton használod, elromlik a koromszűrő ami drága, és a befecskendező is elkokszolódik.

Nagy terhelés után (pl autópálya) mindig járasd egy percet alapjáraton az autót. Ezzel a turbót kiméled.

Ja és a legfontosabb: 10 ezer km után mindig cseréld az olajat, és a lehető legjobbat vedd bele, akkor nem lesz gond. És gázolajból is a nevesebb kutakon tankolj, ne érdekeljen hogy drágább, de lehet hogy akkr szervizbe sem kell majd vinned. Ez a motor különösen érzékeny a jó üzemanyagra.

Szóval kicsit kényes motor ez, de ha a fentieket betartod, akkor semmi gond nem lesz vele, és hálás lesz. Nagyon takarékos autó ez amúgy, jó választás volt. Sok sikert hozzá :)

2015. júl. 2. 09:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/19 anonim ***** válasza:

"Majd jonnek a jotanacsok a turbo visszahutesrol, az tevhit, nem kell vele foglalkozni :)"


Ok, akkor te majd állitsd le a tiedet izzó turbóval.

2015. júl. 2. 09:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/19 anonim ***** válasza:
De kell foglalkozni a turbó hűtésével, ha pl Németországban autópályázol, nehéz utánfutót vontatsz és egyéb nagy terhelés után való megálláskor.
2015. júl. 2. 09:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/19 anonim ***** válasza:
51%

"Ok, akkor te majd állitsd le a tiedet izzó turbóval."


Amikor az 1,6 TDCi-n izzik a turbo, akkor neked arra kell figyelned hogy minnel tavolabb allj, mert kigyulladt az auto..


Azt sem tudjatok mirol beszeltek bakker.

2015. júl. 2. 09:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/19 anonim ***** válasza:

Ford dízelt venni...

Egyébként nincs semmi extra benne, nem kell bedőlni az olcsóságnak és szar gázolajat tankolni, a turbó miatt nem érdemes padlózni hidegen, meg az sem árt ha 1-2 percig jár nagy terhelés után. Pl. 150 km/h autópályán egy óra alatt, akkor amíg a bekötőúton beérsz addig le is hűl, annyi elég

2015. júl. 2. 10:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/19 Beviz Elek ***** válasza:

1. A kipufogógáz forró. Forró a turbó.

2. A turbina gyorsan forog, a csapágynak pedig kell a kenés.


Ha hosszútávon tervezel vele és nem akarsz sokat költeni rá, akkor érdemes járatni alapjáraton, hogy lelassuljon a pörgése és az olaj visszahűtse kicsit.


Ne hidd el, hogy nem lesz tőle semmi baja!

2015. júl. 2. 10:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/19 anonim ***** válasza:

"1. A kipufogógáz forró. Forró a turbó. "


Benzinesnel igen, dizelnel max 800 fok a kipufogogaz, de az is maximalis terhelesen, reszterhelesen egybol elkezd hulni, igy a turbo sem melegszik fel kulonosebben.


Amikor leallitod leall a jarokerek is, ugyhogy akkor mar nem kell kenes.


Egy ilyen gyenge dizelt meg szandekosan sem lehet igy tonkretenni, egy nagyobb teljesitmenyut talan ugy hogy padlogazon mesz az autopalyan aztan padlofekezel es hirtelen leallitod a motort, es ezt eljatszod tobb szaz alkalommal.


Egy ilyen auto egyreszt nem melegszik kulonosebben, a turbo sem, masreszt mar akkor is jelentosen hul amikor kiallsz az autopalyarol. Normal kozlekedesben meg nem melegszik egyaltalan, ezert az allohelyzetben jaratas is hulyeseg.

2015. júl. 2. 10:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/19 anonim ***** válasza:

Tudjátok leggyakrabban mi a turbó meghibásodásának oka?

95%-ban az, hogy nem kap megfelelő olajkenést a turbó. Vagy azért, mert sikerült megégetni az olajat a turbó csapágya körül (igen, 800 fokon bizony úgy megsül az olaj, hogy öröm nézni), vagy azért, mert nem cserélnek olajat időben és darabos lesz. Magyarul egy olyan autó, amit nem állitanak le forró turbóval és mindig időben kapna friss olajat, a turbó élettartama azonos lenne az autóéval.

Igen, van olyan autó, amelyik leállitás után még keringeti az olajat a turbóban, na az vagány dolog, de ritka az ilyen, és szerintem nem elég hatásos.

2015. júl. 2. 10:44
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!