Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A régi Ladákon miért nem...

A régi Ladákon miért nem raktak a jobb oldalra visszapillantó tükröt?

Figyelt kérdés
Már láttam képeken,hogy a 2101-eseken még nem volt.Azt hittem,csak azokon nem,de ma egy 2107-esben utaztam,ahol nem volt visszapillantó tükör a jobb oldalon.Azt mondták,gyárilag ilyen.

2015. júl. 3. 21:45
 1/10 anonim ***** válasza:
78%

Így van.

Nekünk egy 1980-as évjáratú 125-ös Polskink van, azon sincs. 2006-ban lett újra forgalomba állítva, és nem kellett rá tennünk, mert gyárilag nincs.


Az okát nem tudom, talán régen nem volt rá szükség. Nem volt ennyi autó, nem volt ekkora a forgalom, jobban tudtak figyelni az emberek.


Amúgy meg nekem hiába van a suzukimon, nem használom. Ha behajtva marad, fel sem tűnik, csak mikor megérkezem az úticélomhoz (vagy akkor se)...

2015. júl. 3. 21:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
68%

Mert a kresz szerint két db tükör kötelező.

Spóroltak.

2015. júl. 3. 22:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 Koplárovics Béci ***** válasza:
55%
A gengszterváltás környékén nagy szám volt ha egy autón volt jobb oldalon is tükör.
2015. júl. 3. 22:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
90%
Bár a 80-as években már felnőtt voltam, a tükrökre nem emlékszem. De google barátom most mutatott rengeteg olyan autót, amelyiknek a jobb oldalán nincs tükör. Volvo, Mercedes, Citroënen, Fiat, Peugeot stb. is ilyen féloldalas volt. Márkán belül sem mindegyik, de erősen úgy néz ki, nem Lada sajátosság
2015. júl. 3. 22:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
59%

Ha megnyugtat a merciken se volt gyárilag jobb oldali tükör, feláras extra volt, az kapott aki megrendelte.


A személygépkocsikat két tükörrel kell felszerelni, ezek közül a jobb oldali az utastérben is elhelyezhető. Kb. így szól a rendelet, lehet nem pontosan idéztem.

2015. júl. 3. 22:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
Régen még nem volt kötelező = nem raktak a legtöbb autóra, ahova megraktak, ott legalább fel lehetett tüntetni mint " extra ".
2015. júl. 3. 23:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
25%
Aerodinamika.
2015. júl. 4. 00:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
100%
Aha aerodinamika, főleg hogy a korabeli kocsiknak mind vízszintes volt az orra, akkor tuti egy tükörnyi felületen akarnak aerodinamikában fejleszteni. :D
2015. júl. 4. 01:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
82%

Régen nem volt kötelező, ma már az.


De az olyan régi autókat, amelyekre gyárilag nem szereltek, ma is lehet használni.

2015. júl. 4. 12:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
82%

Sokáig nem volt általános a jobb oldali visszapillantó tükör. Az első körtükrös Zsigulikra nem is lehetett szerelni, a későbbi, ajtóra szerelt téglalap tükör már felment a másik oldalra is. A kockák is eleinte egy külső tükörrel jöttek, a '80-as évek legvégén lett divat a jobb oldali visszapillantó is. A KRESZ nem írta elő, hogy mindkét oldalon kell lennie, a gyárban meg úgy voltak vele, hogy nem kell erőltetni, ami nem kötelező.

De hogy megnyugodj: a nyugati gyárak is így voltak vele. A Mercedes-Benz W116-nál emlékeim szerint csak a nyolchengereseken volt alapáron jobbos tükör, a Porsche sem erőltette a 911-eseken, az első, háromliteres turbo is csak balos tükörrel jött, a 3.3-as intercooleresen lett széria a jobb oldali.

2015. júl. 4. 17:43
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!