Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Gáz automata váltós autót...

Gáz automata váltós autót venni? Megvan egy pár éve a jogsim de én egyszerűen nem tudok kibékülni a váltóval. Viszont egy haverom gy fogalmazott hogy az egy "mocsok".

Figyelt kérdés
amúgy semmi hiba nincs a váltási technikámban, sosem rohasztottam le vagy indultam nehezen, illetve sosem raktam be rossz sebességbe. egyszerűen csak utálom, nah. hogy ezzel kell szarakodni, főleg városban, főleg forgalomban, hogy kiszedem beteszem, engem ez nagyon zavar és idegel...
2015. aug. 17. 12:53
1 2 3
 11/27 anonim ***** válasza:
Mekkora "classic" ez a drágább a javítása szoveg. Abszolút hulyeség. Mindketto javítása elég drága, mindkettonek vannak futásteljesítménytol fuggo szervizkoltségei és nincs nagyságrendi kulonbség.
2015. aug. 17. 20:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/27 anonim ***** válasza:
"Autóalkatrész kereskedőként biztos nem tudom hány kettőstömegűt adunk el :) Vezess le 150e-t városban és láss csodát. " Értem, tehát akkor mégsem garantált a kettőstömegű kinyiffanása 150 ezernél.
2015. aug. 17. 21:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/27 anonim ***** válasza:

Nem, kinyiffanhat 120e-nél is meg 180e-nél is. De abban értsünk már egyet, hogy a kettőstömegű egy kopóalkatrész, tehát használattól függően előbb vagy utóbb kinyiffan. Ahogy a kuplung dettó. Ha ezeket cserélni kell akkor meg ugyan ott vagy, mint egy automata felújításnál.


Lehet tovább okoskodni, csak nincs értelme...

2015. aug. 17. 21:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/27 anonim ***** válasza:

Az automata váltó elromolhat de nem törvényszerű hogy el is romlik. Nem olcsó a javítása, de lehet nem is kell hozzányúlni ha megfelelő minőségű benne az olaj, figyel rá a tulaj..

Rossz érv az ellenzőktől a javítás költségével riogatni, tény hogy a meghibásodás esélye nem nulla, de nem is száz százalék, s egy manuális váltóval szerelt autón is élőfordulhat költségesen javítható meghibásodás. Az automata váltó egy lehetőség, vannak akik kényelmi szempontból választják, és bizony vannak olyanok is, akik nem vezethetnek manuális váltós autót, de automatát igen... Akik pedig ragaszkodnak a manuális váltóhoz, senki nem kényszeríti őket az automatára,. Véleményezéshez mondjuk nem ártana ki.is próbálni különböző váltókat nem csupán a hallomás útján terjedő regéket passzolni tovább, mindenféle tapasztalat nélkül.

2015. aug. 17. 21:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/27 anonim ***** válasza:
Én csak onnan vettem, hogy amikor vettem a Mitsu automata kocsimat a volt tulaj adott hozzá egy komplett automata váltót is amit cserélnie kellett valami miatt és mondta még vannak benne használható részek. Érdekes módon soha egy kocsim manuális váltóját nem kellett javítani, pedig volt amibe 200ezret tettem bele. Szóval nem csak légből dobálóztam kedves többiek, de nyilván egy ember tapasztalata az nem minden...
2015. aug. 18. 06:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/27 anonim ***** válasza:
2 db autóval szerzett tapasztalat alapján ne általánosíts.
2015. aug. 18. 08:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/27 anonim ***** válasza:

Valójában a váltó eléggé kényszer egy autóban, hiszen a belső égésű motorok működése egyszerűen olyan, hogy széles fordulatszám-tartományban nem működnek optimálisan, sőt, 0-ról el sem tudják indítani magukat.


Innentől kezdve számomra nem is teljesen világos, miért nem egyértelmű az automata váltó egy autóba, hiszen ennyi erővel bármilyen automatika berakása hülyeség, felesleges kényelmi funkció. Pl. minek önindító, majd beindítom kézzel. Szervokormányról, ABS-ről, meg megannyi luxusról ne is beszéljünk.


Az tény, hogy az automata váltó elég lassan terjed felénk, meg úgy egész Európában. Sokan a bénasággal azonosítják az automata váltót, aminek van némi alapja, hiszen maga a váltás igényel némi érzéket, és sokszor láttam már olyan embertől bénázást a váltóval, aki előtte majdnem kizárólag automatát vezetett. Ennek ellenére automata váltóval is van vezetési élmény, és ugyanúgy szükséges hozzá vezetési tudás.


Szóval szerintem minden autóba nagyon jó lenne berakni, és egyáltalán nem jelent semmi rosszat, ha van igényed az automatára. Főleg városban, ahol igazi áldás tud lenni az automata.

2015. aug. 18. 21:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/27 anonim ***** válasza:
Következzék az off. Hülyeség összehasonlítani az önindítót a váltóval, meg a "bármi féle" elektronikával, mi közük van egymáshoz? Az ABS meg nem luxus, hanem biztonság, ma már alapfelszerelés. "...automata váltóval is van vezetési élmény, és ugyanúgy szükséges hozzá vezetési tudás." Igen van, és kell is de nem annyi. Persze mi közöm hozzá, jogos, semmi. De nekem ne mondja senki, hogy ugyanannyi élményt ad egy manuális, mint egy automata, vagy hogy ugyan annyira jól kezelhető. Bár már vannak nagyon okosan vezérelt automaták, még mindig többnyire városi használatban nyerők. Mert az átlag városi ember aki nem pakolja meg, nem lakik hegyes úton stb. annak így még kényelmesebb. De ha már egy kicsit is nem csak úgy nézed a kocsikat, hogy eljuss a-ból b-be, akkor igazi áldás egy manuális, főleg ha leesik az első hó, vagy van tartalékba pár értékelhető lóerő. Ezen kívül adódnak helyzetek, amikor nem megfelelően reagál, vagy még mindig nem a jó időben és ezt nem mindenkinek felel meg. Szóval én mint egy nagy manuál b zi, aki szereti érezni hogy ő uralja az összes fogaskereket csak akkor vennék automatát, ha lenne benne félautomata funkció. Ha ez nem lenne, akkor nem is lenne kényelmesebb számomra, mert folyamatosan a kuplungot keresném és váltani akarnék, szóval épp hogy a manuális adja meg a kényelmet. Akkor gondolnám még meg az automatát, ha az adott egység egy DSG váltó lenne, az említett manuális lehetőséggel. De a Scaniának nagyon tetszett az, hogy volt benne kuplung pedál az automata váltóban, induláskor kellett használni. Amúgy hogy miért nem alap az automata az összes kocsiban? Egyrészt mert drágább, de főleg azért mert szerencsére vannak még olyan kocsik, amik azért készülnek mert remélik hogy olyanok is veszik majd, akiknek számít még a vezetési élmény, és nem csak azért váltanak mert muszáj, hanem azért mert élvezet. A motoroknál miért hódít még mindig a manuális váltó és köpködnek a robogósokra a CVT miatt? Nem kéne mindent kényszerből felfogni. Nem gáz azt vezetni, mert valakinek biztosan k rva jó, de nem hiába vannak előítéletek, még ha eléggé túloznak is néha.
2015. aug. 19. 00:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/27 anonim ***** válasza:
A legfontosabb komfort extra a klíma, azután egybol jon az automata váltó. Ezek nélkul, nekem nincs komfortérzésem egy autóban. Aztán persze kell a bor, meg az elektromos bizgentyuk, de alap ez a két cucc a kényelemhez.
2015. aug. 19. 08:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/27 anonim ***** válasza:

Lekváros palacsinta:


Amiket írtál (azon kívül, hogy neked élvezet napi 3000x kuplungolni) mind egytől egyik ostobaság, viszont:


A motoroknál 2 ok miatt nem terjedt el az automata:


1., Az automata váltó túl nagy és túl nehéz egy átlag motorra

2., A motorok az esetek 90%-ban SPORTTeszközök, nem közlekedési eszközök.


Amúgy én azonnal lecserélném a kawasakimat egy ugyan olyanra, ha lenne automata váltós változat.

2015. aug. 19. 08:19
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!