Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Gáz automata váltós autót...

Gáz automata váltós autót venni? Megvan egy pár éve a jogsim de én egyszerűen nem tudok kibékülni a váltóval. Viszont egy haverom gy fogalmazott hogy az egy "mocsok".

Figyelt kérdés
amúgy semmi hiba nincs a váltási technikámban, sosem rohasztottam le vagy indultam nehezen, illetve sosem raktam be rossz sebességbe. egyszerűen csak utálom, nah. hogy ezzel kell szarakodni, főleg városban, főleg forgalomban, hogy kiszedem beteszem, engem ez nagyon zavar és idegel...
2015. aug. 17. 12:53
1 2 3
 21/27 anonim ***** válasza:
Akor légyszíves cáfold meg érvekkel amit mondtam, ha tényleg akkora hülyeség egytől egyig. Mert amúgy az önindítót a váltóhoz hasonlítani nagyon okos és abszolút nem elfogultságra utaló dolog.
2015. aug. 19. 09:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/27 anonim ***** válasza:

Parancsolj:


"Az ABS meg nem luxus, hanem biztonság"

Egyesek állítják, hogy jó sofőrök hatékonyabban tudnak fékezni ABS nélkül, mint ABS-el. Akkor ezt most luxus vagy biztonság?


"De nekem ne mondja senki, hogy ugyanannyi élményt ad egy manuális, mint egy automata,"

Ezt a vezetési élmény dolgot egyszer fejtse már ki nekem valaki. Ha csak nem friss jogsis madárkáról beszélünk akkor ki az anyám élvezi, hogy nyomkodja a kuplungot a városban egy nap 3000x?! Mert ugye sztrádán vagy főúton beteszed 5/6-ba és hozzá sem nyúlsz a váltóhoz x km-en át, tehát ott nyilván nem beszélünk vezetési élményről...

Vezetési élményt MAXIMUM egy versenykörnyezetben tudom elképzelni - az viszont nem közútra való! És ott sem a teljesen felesleges és lassú manuális kuplungtól lesz jó a vezetés.


"vagy hogy ugyan annyira jól kezelhető."

Nem, sokkal jobban kezelhető, mert egy modern váltó elektronikája ügyesebb nálam, nálad és még Schumachernél is. Tökéletesen vált tized másodpercek alatt. Ha meg csak az a vágyad, hogy te döntsd el hanyasba legyen a gép a legtöbb modern váltó már rendelkezik triptronic / easytronic, stb... funkcióval, de nem kell kuplungolni.


"igazi áldás egy manuális, főleg ha leesik az első hó"

Az én kocsimban van "jeges út üzemmód", tovább


"vagy van tartalékba pár értékelhető lóerő."

Az automatában ugyan annyi lóerő van, mint egy manuálisban, tovább..


"adódnak helyzetek, amikor nem megfelelően reagál, vagy még mindig nem a jó időben és ezt nem mindenkinek felel meg."

Érdekes, az enyém mindig megfelelően reagál és megfelelő időben. Vezettél te már 20 évnél nem régebbi automata kocsit egyáltalán?


"folyamatosan a kuplungot keresném és váltani akarnék, szóval épp hogy a manuális adja meg a kényelmet."

Ezt azért gondold már át újra... neked az adja meg a KÉNYELMET, hogy egy fárasztó és unalmas művelet kell ismételgetned vég nélkül? Elég perverz vagy...


"Amúgy hogy miért nem alap az automata az összes kocsiban? "

Mert drága. De nemsokára alap lesz, mert manuálissal egyre nehezebb hozni a környezetvédelmi határértékeket, amiket ugyan az a motor automatával simán hozza.


"csak azért váltanak mert muszáj, hanem azért mert élvezet."

Én nem ismerek senkit, aki 300e km-nél többet vezetett életében és még élvezi, hogy válthat.. Lehet a friss jogsis kisfiúk élvezik, de majd megunják ők is...

2015. aug. 19. 10:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/27 anonim ***** válasza:

"Egyesek állítják, hogy jó sofőrök hatékonyabban tudnak fékezni ABS nélkül, mint ABS-el. Akkor ezt most luxus vagy biztonság?"


Erre kva kíváncsi lennék, mert ilyen ökörséget nem hallottam még soha. De mivel még mindig csak átlag emberekről beszélünk, elég erősen valószínű, hogy jobban teljesít egy ABS-el felszerelt kocsi. Mit csinálsz akkor, ha 100-nál kiugrik eléd a szarvas? Nyomod a féket mint az állat, ha nagyon éber vagy, akkor is eltelik vagy 1 másodperc mire ráébredsz hogy csúsznak a kerekek, azalatt mentél vagy 10 métert. Az ABS-nek csak az a dolga, hogy csúszási határértéken belül tartsa a kocsit, folyamatosan ezt figyeli, csak ezt a kerekek aktuális sebességét kell figyelembe vennie. Hacsak nem egy kiborg vezeti, aki rá van kötve az ABS jeladókra, akkor szinte biztos hogy nagyobb lesz a féktáv. A 90-es években lehet hogy luxus volt, de ma már kötelező az EU-ban minden új kocsiban az ESP.


"Ezt a vezetési élmény dolgot egyszer fejtse már ki nekem valaki. Ha csak nem friss jogsis madárkáról beszélünk akkor ki az anyám élvezi, hogy nyomkodja a kuplungot a városban egy nap 3000x?!"


Például én, meg még jó pár ember.


"egy modern váltó elektronikája ügyesebb nálam, nálad és még Schumachernél is. Tökéletesen vált tized másodpercek alatt."


Sík úton igaz. De az automatának még mindig az a legnagyobb baja, hogy nem látja előre, milyen útszakasz történik. Mert én ha látom, hogy jön egy emelkedő és nem fog felmenni a kocsi, akkor visszakapcsolok. De egy automata csak akkor fog, amikor már megkapja a terhelést, esik a fordulat, nő a fogyasztás és ezalatt persze lassulunk is.


"Az én kocsimban van "jeges út üzemmód"


Szerintem összekevered a kettőt, én az esetleges örömeire akartam kilyukadni, amikor találsz mondjuk egy üres parkolót, tovább...


"Az automatában ugyan annyi lóerő van, mint egy manuálisban, tovább.. "


Látom nem sikerült teljesen értelmezni amit írtam. Tehát az eredeti szöveg kicsit másképp úgy lenne, hogy egyrészt ha leesik a hó, vagy ha rendelkezésre áll annyi lóerő, hogy lehessen kicsit szórakozni vele. Tovább...


"Érdekes, az enyém mindig megfelelően reagál és megfelelő időben. Vezettél te már 20 évnél nem régebbi automata kocsit egyáltalán?"


Jah, már leírtam hogy főleg mire gondolok. Ahogy azt is, hogy a DSG automata véleményem szerint egy nagyon jó dolog.


"neked az adja meg a KÉNYELMET, hogy egy fárasztó és unalmas művelet kell ismételgetned vég nélkül? Elég perverz vagy..."


Mivel nekem ez nem fárasztó és unalmas, igen. Lehet hogy az vagyok, én felvállalom.


"Én nem ismerek senkit, aki 300e km-nél többet vezetett életében és még élvezi, hogy válthat.."


Én meg igen. 5-6 évente cseréli az autóját, azalatt 300 ezer km körül belehajt. Érdekes módon eddig még mindig manuálissal vette a kocsiját.


Úgy gondolom leírtam mindent amit gondolok, ennél lejjebb már nem kívánok süllyedni csak mert valaki nem bírja elfogadni a másikat.

2015. aug. 19. 10:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/27 anonim ***** válasza:

[link]


Ősrégi vita, hogy ABS-el hosszabb-e a fékút tapasztalt sofőr esetén. Én nem vitatom a hasznosságát, csupán jeleztem, hogy nem életképtelen teljesen a hasonlat.



Isten lássa lelked, ha te élvezed a várost kuplunggal, ezzel nem tudok vitatkozni. Van egy sejtésem, hogy eléggé egyedül vagy vele.


"De egy automata csak akkor fog, amikor már megkapja a terhelést, esik a fordulat, nő a fogyasztás és ezalatt persze lassulunk is. "

Gondolom lejtmenet és hegymenet vezérlőről még sosem hallottál, igaz? Egy modern autó tökéletesen kezeli az emelkedőt, visszavált (pont akkor amikor kell, nem előtte, ahogy te teszed), nem esik sehova a fordulat és nem is lassulsz.


"találsz mondjuk egy üres parkolót, "

A közterület ne játszótér, ahogy említettem volt...


Én azt nem tudom elfogadni, ha valaki teljesen megalapozatlanul írkál hülyeségeket. Te 2 dologgal operálsz:

1., TE szereted nyomkodni a kuplungot

2., TE olyan embereket ismersz, aki élvezi a vezetést (fel is hozod a buta példát, hogy évi 60e-t megy a barátod - ugye nem városba? Mert ahogy mondtam országúton tök mindegy a váltó).


Minden más, amivel érvelsz meg műszakilag megalapozatlan ostobaság, csak nem szeretnéd elfogadni, mert a kéziváltóhoz húz a szíved.


Nincs ezzel baj, csak akkor nem baromságokat kell beszélni, hanem azt mondani, hogy biztos jó az automata is, de te nagyon szereted a kéziváltót és ragaszkodsz hozzá, punk tum. Ezzel senki nem szállna vitába.

2015. aug. 19. 11:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/27 anonim ***** válasza:
Én beszélek baromságokat? Mindent amit leírtam a személyes tapasztalatom. Nem beszélek dolgokat a levegőbe, nem szokásom olyan kérdéshez válaszolni, amiben nincs tapasztalatom. Egyértelműen leírtam az álláspontomat, de azt is hogy nem vagyok elfogult mert egyes automatákat szívesen vezetnék. Oké, minden példám hülyeség és rossz. Én biztosan nem értek hozzá, de akkor te sem, kvára nem. Lehet hogy a személyes tapasztalat baromság, és úgy látszik nálad nincs létjogosultsága a másik ember szavának, de te kezdted el a hülyeség áradatát azzal, hogy egy önindítóhoz meg szervokormányhoz hasonlítgattál. Kiforgatni a másik szavait kibszott könnyű, csak a lényeget nem fogod fel belőle miközben egy idiótának állítasz be. Ne bántsa már meg a lelki világodat, hogy van ellenkező vélemény is. Én nem akarom senkire sem ráerőltetni az álláspontomat, csomó kérdés alatt normálisan meg lehetett vitatni eltérő álláspontú témákat, de az kvára felb.sz hogy minden egyes kibszott mondatomat szándékosan félre kell értelmezni.
2015. aug. 19. 14:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/27 anonim ***** válasza:

Na akkor tisztázzunk egy pár dolgot:


A tapasztalatod a világon semmit nem ér. Egyszerűen azért, mert műszaki TÉNYEKKEL akarsz vitatkozni, olyan blődségeket írva, hogy az automatával az a baj, hogy lelassul a dombon mert nem tudja, hogy dombon van.. Ember, kapd már ki a fejed a homokból.


Én nem hasonlítottam semmit önindítóhoz vagy szervókormányhoz, keversz egy másik válaszolóval. Oda kéne figyelned, mielőtt bohócot csinálsz magadból mégjobban.


Kifogatni a szavait annak lehet, aki nem egyértelmű vagy baromságokat ír. Döntsd el rád melyik vonatkozik.

2015. aug. 19. 15:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/27 anonim ***** válasza:
Ha felvállalnád legalább a felhasználónevedet, könnyebb lenne válaszolni, mint hogy a százalékok alapján feltételezem csak hogy éppen kivel beszélek, mivel nincsenek látnoki képessgeim, ó de hülye vagyok. Na élj tovább a tényeiddel, megadom még egyszer a lehetőséget az utolsó szó jógára de mivel ennek már semmi köze a válaszhoz, nem fogok már többet válaszolni.
2015. aug. 20. 08:44
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!