Hátsó kerekes autó miért nem jó télen?





Mert a csúszós úton igencsak alulkormányzott lesz, majd szépen tolja az első kerekeket egyenesen attól függetlenül, hogy merre tekerted a kormányt. Ha meg túl nagy gázt adsz neki, akkor elindul a fara és most már nem csak az orrát toltad neki valaminek, hanem a farát is odacsaptad valahová.
A gyakorlott hátsó kerekes versenyzőknek persze nagyon könnyű, ők azt szokták mondani, hogy a hátsókerék hajtású autókat a legkönnyebb kezelni. Persze, nekik. Aki nem gyakorlott versenyző, az mind az első tél után eladja és vesz egy fwd-s autót. Mert az elsőkerekes autókat még a kezdők is biztonsággal tudják kezelni.















Erre találták ki az ASR-t, de 2001-2002 óta már gyakorlatilag az összes BMW-ben van DSC III is, ami ABS (blokkolás gátló), ASR (kipörgésgátló) és még ESP (menetstabilizátor) is egyben, tehát nem engedi blokkolni a kerekeket ha satuzol, ezért irányítható marad az autó, valamint nem engedi kipörögni a kerekeket ha nagy gázt azt, tehát nem fog kitörni a segge semerre, és alul vagy túl kormányzottság esetén is úgy fékezgeti a kerekeket, hogy arra menjen a kocsi, amerre akarod, és ne pördülj bele az árokba, szóval csak akkor lesz bajod, ha igazán hülye vagy...
Akármilyen elektronika van a kocsiban, 2 dolog elengedhetetlen:
1. jó minőségű és állapotú TÉLI gumi
2. épelméjű tempó















5-ös, remélem nem gondoltad komolyan. :) Azok a BMW-sek szórakoztak, akiket te láttál. Egyáltalán nem voltak kétségbeesettek, végig vigyorogtak. :)
Nincs semmi gond a hátsó hajtással, ha jó gumi van az autón. Ha nincs semmi érzéked a vezetéshez, akkor nem ajánlott, bár ha DSC-s, akkor elég hülyebiztos. Az alulkormányzottság pont nem jellemző rájuk, mivel kevésbé orrnehezek, mint egy fronthajtású autó, és a hajtás nincs a kormányzott keréken. Persze nagy tempónál minden alulkormányzottá válik, de ha ésszel mész, akkor nem lesz semmi gond.










a DSC legelőször a 7-esekben jött be 95-ben feláras extraként, és csak 98-ban lett alapfelszereltség az összes V8-as és V12-es kocsiban, ekkor elvileg rendelhető lett a 6 hengereskhez is, de nagyon ritka az ilyen kocsi, aztán 2001-től lett alap az összesben
De ASC (kipörgésgátló) elvileg már 91 óta létezett, a legtöbb E36-ban is van...
ASC csak a kerekek kipörgését akadályozza meg, egyszerűen elveszi a gázt...
viszont ha a kormány rángatása miatt pördül keresztbe a kocsi (ami ugyanúgy elfőrodulhat egy elsőkerekessel is), az ASC semmit nem tud tenni, erre van a DSC, az már egyesével tudja fékezgetni mind a 4 kereket, hogy egyenesbe hozzon
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!