Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hátsó kerekes autó miért nem...

Hátsó kerekes autó miért nem jó télen?

Figyelt kérdés
Igazából mindig is első kerekes autóm volt és sosem vezettem hátsó kerekeset, de most igen megtetszett egy BMW és lehet megvenném, hogyha télen is lehet használni
2015. szept. 7. 22:55
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
91%

Mert a csúszós úton igencsak alulkormányzott lesz, majd szépen tolja az első kerekeket egyenesen attól függetlenül, hogy merre tekerted a kormányt. Ha meg túl nagy gázt adsz neki, akkor elindul a fara és most már nem csak az orrát toltad neki valaminek, hanem a farát is odacsaptad valahová.


A gyakorlott hátsó kerekes versenyzőknek persze nagyon könnyű, ők azt szokták mondani, hogy a hátsókerék hajtású autókat a legkönnyebb kezelni. Persze, nekik. Aki nem gyakorlott versenyző, az mind az első tél után eladja és vesz egy fwd-s autót. Mert az elsőkerekes autókat még a kezdők is biztonsággal tudják kezelni.

2015. szept. 7. 23:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
Khm..Első válaszoló Túlkormányozottat akart írni.. :)
2015. szept. 7. 23:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 szántóvető ***** válasza:
nem kell sem versenyzőnek,sem gyakorlottnak lenni,kezdő jogsival is nyugodtan bevállalható.pár dologra figyelni kell,ez minden.
2015. szept. 7. 23:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
100%

Erre találták ki az ASR-t, de 2001-2002 óta már gyakorlatilag az összes BMW-ben van DSC III is, ami ABS (blokkolás gátló), ASR (kipörgésgátló) és még ESP (menetstabilizátor) is egyben, tehát nem engedi blokkolni a kerekeket ha satuzol, ezért irányítható marad az autó, valamint nem engedi kipörögni a kerekeket ha nagy gázt azt, tehát nem fog kitörni a segge semerre, és alul vagy túl kormányzottság esetén is úgy fékezgeti a kerekeket, hogy arra menjen a kocsi, amerre akarod, és ne pördülj bele az árokba, szóval csak akkor lesz bajod, ha igazán hülye vagy...


Akármilyen elektronika van a kocsiban, 2 dolog elengedhetetlen:

1. jó minőségű és állapotú TÉLI gumi

2. épelméjű tempó

2015. szept. 8. 00:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
0%
Mert az egy ordogtol való dolog. Elakadsz-> megcsúszol-> meghalsz!! Semmire sem jó, csak a szívás van vele. Láttam a télen olyan bmwket amiknek kicsúszott a hátúlja és a sofor kétségbeesetten próbálta az úton tartani. éppenhogy csak sikerult, aztán a kovetkezo kanyarban ugyanez. égy rémálom lehetett.
2015. szept. 8. 01:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 szántóvető ***** válasza:
5-ös:szocializmus,lada,nyárigumi:ezek mondanak neked valamit?
2015. szept. 8. 04:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:

5-ös, remélem nem gondoltad komolyan. :) Azok a BMW-sek szórakoztak, akiket te láttál. Egyáltalán nem voltak kétségbeesettek, végig vigyorogtak. :)

Nincs semmi gond a hátsó hajtással, ha jó gumi van az autón. Ha nincs semmi érzéked a vezetéshez, akkor nem ajánlott, bár ha DSC-s, akkor elég hülyebiztos. Az alulkormányzottság pont nem jellemző rájuk, mivel kevésbé orrnehezek, mint egy fronthajtású autó, és a hajtás nincs a kormányzott keréken. Persze nagy tempónál minden alulkormányzottá válik, de ha ésszel mész, akkor nem lesz semmi gond.

2015. szept. 8. 08:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
Volt egy benzines E46-os BMW-m, és annál stabilabb, kezesebb, kiszámíthatóbb autó kevés van télen.
2015. szept. 8. 20:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 A kérdező kommentje:
Kicsit visszaterve a temahoz, nagyon megtetszettek a regi e36os bmwk ,ki is szemeltem egy csodalatosat, 98as evjaratu, de ugye nincs benne menetstabilizator.. telire ez az auto,felejtos?
2015. okt. 20. 11:38
 10/12 anonim ***** válasza:

a DSC legelőször a 7-esekben jött be 95-ben feláras extraként, és csak 98-ban lett alapfelszereltség az összes V8-as és V12-es kocsiban, ekkor elvileg rendelhető lett a 6 hengereskhez is, de nagyon ritka az ilyen kocsi, aztán 2001-től lett alap az összesben


De ASC (kipörgésgátló) elvileg már 91 óta létezett, a legtöbb E36-ban is van...

ASC csak a kerekek kipörgését akadályozza meg, egyszerűen elveszi a gázt...


viszont ha a kormány rángatása miatt pördül keresztbe a kocsi (ami ugyanúgy elfőrodulhat egy elsőkerekessel is), az ASC semmit nem tud tenni, erre van a DSC, az már egyesével tudja fékezgetni mind a 4 kereket, hogy egyenesbe hozzon

2015. okt. 20. 12:58
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!