Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A váltóolaj hiánya/elhasználód...

A váltóolaj hiánya/elhasználódása miatt lehet, hogy egyszer működik a kuplung egyszer meg nem?

Figyelt kérdés
Egy pár napja ki is írtam egy kérdést, hogy mi lehet a baja, hogy visszafelé egyáltalán nem tudok váltani, csak úgy, hogy megállok, berakom egyesbe, aztán előlről kezdem, plusz fölfelé is izomból kell, mert hiába nyomom a kuplungot, mintha be sem nyomnám. Mert egyesben is megáltam a lámpánál benyomott kuplunggal, a kocsi meg (igaz remegve, de) ment tovább. A mai nap meg mentem vele tíz kilométert, leparkoltam 10 percre majd mikor indultam tovább már kutya baja sem volt az autónak, olyan szépen vált, mint azelőtt... Van tippetek, hogy ez mitől lehet? Előre is köszönöm a válaszokat!

2015. okt. 9. 09:49
 1/4 anonim ***** válasza:
Olajnak semmi köze hozzá. Kuplung nem emel ki. Ez lehet csak a munkahenger hibája is. Átereszt . Hogy miért ahhoz kell egy szakember.
2015. okt. 9. 09:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
79%
Biztos nem az olajjal van a gond mert akkor mindig problémás lenne a váltás. Kuplung hibára tippelek lehet már az kezdi a végét járni valami miatt. Vidd el egy szerelőhöz aki felméri neked a terepet, mert én így látatlanba magamnak sem tudnám ezt megválaszolni hajszál pontosan. Igaz autószerelőként tanultam, de sajnos nem a szakmába dolgozom már 3 éve, felejtettem is, meg sok esetbe a saját autómat is szerelőhöz viszem mert műszerem nincs, szerszámból se sok van nekem.
2015. okt. 9. 10:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:

Olajfürdős kuplung esetén a váltóolaj hatással van a kuplungra is. Ha vizesedik és pisivé hígul, csúszik a kuplung, ha pedig a spéntől, olajsártól besűrűsödik, nem nagyon emel ki.

Csak éppen autóknál borzasztó ritka az olajfürdős kuplung. Modern autók közül csak a VW DSG-jének első generációja ugrik be, de ott meg nem nagyon szokás kinyomni a kuplungot.

Szárazkuplungnál a váltóolaj csak annyiban tudja befolyásolni a kuplung működését, hogy ha a nyelestengely szimmerringje megadja magát és az olaj bekerül a kuplungharangba, csúszni fog a kuplung. De ha olaj kerül a kuplunghoz, az általában a motor felől szokott jönni.

Valószínűleg a kuplung adta meg magát, nem emel ki eléggé. Ha van rajta állítási lehetőség, meg kell próbálni, hátha be tudod lőni, ha nem, akkor cserélni kell. Nem kell így erőltetni a váltót, mert a szinkronkapcsolók sem örülnek neki, ha terhelés alatt kell dolgozniuk és a működtetőrudazat se boldog, hogy erőlteted a kapcsolást. Persze ettől függetlenül lehet cserélni a váltóolajat: hiába hirdetik élettartamkenésűnek a váltókat, a tapasztalat szerint legkésőbb 10 év vagy 100.000 km után elhasználódik annyira az olaj, hogy már nem ken eléggé. Ha ilyenkor cseréled, sokkal finomabban, halkabban működik a váltó.

Viszont a jelenlegi problémára ez nem megoldás. Ha kinyomott kuplunggal is megy az autó 1-esben, az csak olajcserétől nem fog meggyógyulni.

2015. okt. 9. 10:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen mindenkinek a választ! Akkor első dolgom lesz szerelőhöz vinni. Csak amiatt aggódtam, hogy ha, mikor megmutatom neki, pont nem lesz semmi baja, és nem fogja látni hogy mi van. De végülis, ha jobban átgondolom ez hülyeség, mert érti annyira a dolgát egy szerelő, hogyha ránéz, látja, hogy mi a helyzet.
2015. okt. 9. 10:34

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!