Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért lett divat a dízel?...

Miért lett divat a dízel? Miért akarnak sokak inkább dízelt a benzines helyett? Közel 500. 000 a szűrőtisztítás, azt is tudják?

Figyelt kérdés

2015. okt. 12. 00:54
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:

Nem tudom hol nézted az árakat, Dubaiban? MO-n a legdrágább amit így hirtelen találtam 110.000 le és felszereléssel, de inkább 50-80 között mozognak....

Ha meg tőled kértek ennyit, akkor nagyon szépen lehúztak.



A miért meg mindössze annyi: Kisebb fogyasztás mellett nagyobb teljesítmény...

Akik meg azzal jönnek, hogy de drága a dízel... míg egy benzinesnél cserél az ember legalább 4 de lehet 5 szett gyertyát, addig talán lehet kell cserélni egyszer például befecskendezőket... de ez se garantált.


Kettőstömegűről meg annyit, hogy a mai modernnek nevezett kis benzinesekben is van, szóval azt se lehet a dízelnek felróni, a turbot szintúgy nem, főleg, hogy a benzinesnél magasabb hőmérsékletű kipufogógázokkal dolgozik = nagyobb terhelésnek van kitéve.



Nézzünk egyszerű példát spórolás tekintetében.

Saját példa egyrészről:

F30 335d 8 liter az átlagfogyasztásom ( 42.322km után ) közvetlen párja a 335i ennek forumokon 11 litert írnak, hogy mennyire való nem kötnék bele, de számoljunk ezzel.


Üzemanyagot számoljuk most 370 forinttal mindkettőt.


100km-en annyi mint 3 liter, tehát 1110Ft a megtakarítás, 1000km-nél mér 11100Ft 100.000-nél 1.110.000Ft... és akkor ebből a bő egy misiből még ha le is számolunk egyszer mondjuk 100-at a szűrőtisztításra, 200-at befecskendezőre és 200-at lendkerékre, 200-at turbora, akkor is még 400.000 ott marad, pedig eléggé olyan árakkal számoltam amik kicsit fölé lőttek, hogy tuti beleférjen.


Mért nem éri meg a dízel?


Sz

2015. okt. 12. 01:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
100%

Mert sokan sokat mennek. Ha pályán használod a kocsit, és minimum 20-30 percig mész folyamatos tempót, hogy dolgozzon a motor, akkor magától is regenerálja a részecskeszűrőt, és semmibe nem kerül a tisztítás.


Akkor van baj, amikor az idióták arra vesznek dízelt, hogy az örsről elmenjenek vele a nyugatinál lévő munkahelyükre, aztán jön a csodálkozás, hogy alig van km az autóban, mégis minden baja van már... A csak városi használat közben 50e km alatt akkora kopást tud összeszedni egy motor, mintha 400e km lenne benne, de az napi 200km-es utakkal pályán...


Ismerősöm Ausztriába jár ki, évente több mint 50e megy a kocsiba, 320-nál tart és semmi baja, (2.0 tdci mondeo) egyszer nem volt még cserélve benne se lendkerék, se turbó, se semmi... mindez annak köszönhető, hogy ő arra használja a dízel autót, amire kitalálták.

2015. okt. 12. 03:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
100%
Első két válaszoló leírta. Olcsóbban lehet vele nagyobb távolságokat leautózni
2015. okt. 12. 07:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
100%
És miért lett divat azt hinni,hogy most divat lett a dízel??Régebben is rengeteg embernek volt ilyen autója!!És hogy miért?Olvasd el az 1-es meg 2-es választ!
2015. okt. 12. 07:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
Nagy troll vagy :D A múltkor is odaírtad hogy a szűrőtisztításért nem éri meg dízelt venni, mostmár odaírod, hogy fél milla a szírőtisztítás :D
2015. okt. 12. 09:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 A kérdező kommentje:

Köszönöm szépen a válaszokat.


Nem vagyok troll, nekem még sosem volt ilyen autóm és nem is ismerem a dízelt, ezért kérdeztem. Egy barátomnak X6-osa van dízel motorral, és a vétel után néhány éven belül 3-szor is ki kellett tisztíttatnia a részecskeszűrőt, ő azt mondta hogy több mint 400.000-be fájt neki egyesével.

2015. okt. 12. 10:27
 7/12 anonim ***** válasza:
54%
Azért olyan nagyon nem tudom sajnalni a baratodat,mert akinek telik x6-ra,annak teljen szűrőtisztitasra is....
2015. okt. 12. 10:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
32%

én úgy tudom 80 ezerből megvan, hogy kivágják fleksszel a belsejét, visszateszik a dpf dobozt, az autó agyából meg kiütik h dpf-es.

enyém is így megy 1 éve, 2007-es 2.0 pd tdi passat, és hibakód sincs.

80 ból megvolt a kódolás.

2015. okt. 12. 11:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 szántóvető ***** válasza:

dízel részecskeszűrő tisztítás:szűk fél órás munka,annyiból áll hogy álló helyzetben különböző fordulatszámokon pörgetik a motort.konkrétan fiat jtd-motorról beszélek.

"miért lett divat"-már a '80-as években elterjedt mert kevesebbet zabált és olcsóbb volt a gázolaj.5 literekkel elment egy golf vagy egy 80-as audi még szívó változatban is.később jöttek a turbós változatok,azok már húztak is.átlag olyan 3 literes fogyasztáskülönbség simán megvan 2 hasonló kategóriás benzines meg dízel között,akár pályán akár városban.csak közben egyre bonyolultabbak lettek a rendszerek ill teljesíteni kell különböző normákat a károsanyagra vonatkozólag ami megnövelheti a fenntartási költségeket.

2015. okt. 12. 11:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
73%

#8


és azt tudod, hogy mi lesz a műszakin? :)

2015. okt. 12. 12:27
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!