Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Új autómmal még nem csiszolódt...

Új autómmal még nem csiszolódtunk össze, így történhetett, hogy kb.80 km. -nél 6. -ból 2. -ba sikerült váltanom. A motor felpörgött, egyből kapcsoltam, azóta nem észleltem semmi rendelleneset, szerintetek sikerült valamit tönkrevágnom?

Figyelt kérdés
2015. okt. 19. 10:44
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
70%
Nem hiszem. Feltételezem "4-es" volt a cél, olyan nagy kárt nem tehettél a szerkezetben.
2015. okt. 19. 10:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
semmi baja nem lett.
2015. okt. 19. 11:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
25%
Még ezt talán megúsztad,de ha 140-nél csinálod ezt meg, akkor garantált a motorkár. A hajtókarok és csapágyaik alaposan meg lettek rángatva az biztos és nem esett jól nekik. Ha szerencséd volt a dugattyú nem vert bele a szelepekbe. Ez egyébként könnyű lenne észrevenni , ugyanis a fogyasztás megnőne, a teljesítmény lecsökkenne. Fordulatszámmérőt nem nézted esetleg közben,hogy milyen tartományba szökött fel hirtelen, belemet esetleg a pirosba?
2015. okt. 19. 12:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
azért kérdéses,hogy milyen autóról beszélünk,az sem mindegy,hogy benzines vagy dízel.
2015. okt. 19. 13:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
Hármaska, ugye az nem zavar, hogy még egy átlagos városi benzinmotoros kiskocsi is 90 körül tilt le 2.-ban, és a tiltási fordulatszám még igen messze van attól, hogy beleverjen a szelepekbe.
2015. okt. 19. 13:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
45%
Te meg gondolom tanultál Dinamikát már életed során. Nem mindegy,hogy hirtelen gyorsul fel 6000-re vagy fokozatosan! Inerciaerőkről hallottál már?? Tudod.. a bevásárlókocsit is könnyebb kisebb gyorsulással felgyorsítani az adott sebességre mint , hirtelen rántani rajta egy nagyot, amikor úgy érzed,hogy kiszakad a karod. Szóval kicsit műveld magad mielőtt beszólogatsz itt másoknak. De meg sem lepődök, sokszor azt hiszem,hogy ez is itt a tudományok témakör,de általában kiderül,hogy itt a legtöbben bizony tök sötétek mindenhez.
2015. okt. 19. 22:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:

Ha nekem nem is,de a BME egyik Széchenyi díjas nemzetközileg elismert professzorának talán hiszel :


[link]


Nézzed 55:00 -tól , utána meg nézd meg ez egész kurzust, hátha a végére lesz valami halvány lövésed az egészről.


"Úgy lehet tönkretenni a haverunk Mercedesét,hogy kimegyünk az autópályára , jól meghúzatjuk , és visszatesszük 3-asba , beleeröltetjök , vagy netán 2-esbe.."

2015. okt. 19. 22:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
Másik csoda,hogy -ha fogasszíjas a vezérlés- hogy az nem ugrott meg, szóval jó nagy mákod volt kedves kérdező!
2015. okt. 19. 22:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:

Ahogy előttem is írták 2. fokozatban 80 valószínűleg még a leszabályzási fordulatszám alatt van, ezért nem lett baja a motornak.


A professzor a videóban azt az esetet magyarázza hogy valaki szándékosan visszateszi a váltót pl. kihúzatott 4. fokozatból 3-ba és a jóval a tervezett fordulatszám fölé pörgő motorban a szeleprugók nem tudják elég gyorsan bezárni a szelepeket a dugattyú előtt.


A kérdező teljesen más esetet írt le úgyhogy a dinamika előtt inkább a szövegértést kellene megtanulni.

2015. okt. 19. 23:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
Mert a váltó aztán tudja,hogy valaki direkt rakja vissza 4-ből 3-ba vagy véletlelnül :'DD Egy 1.3-as kis benzines meg 13"-os gumikkal nem 6000-et fog pörögni 2-ba 80kmh^-1-nél.. Csak ugye a kérdező nem írt autótipust, de valaki olyan nyugodtan rámoondja itt,hogy ez semmiség , mintha az ablaktörlőt kapcsolta volna be véletlenül.. Azért érezzük már a súlyát. Lehet,hogy megúszta és nem lett baja, de azért ez akkor is komoly igénybevétel volt mindennek, és az se biztos,hogy legközelebb pl. egy ugyanilyet ugyanennyivel meg fog úszni.
2015. okt. 19. 23:51
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!