Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Haldoklik az automata váltó?

Haldoklik az automata váltó?

Figyelt kérdés
adott egy mercedes c180 kompressor automata váltóval, 220000 km-rel, 2003-as. vezetett szervizkönyvvel, ismert előélettel vettem meg idén nyáron. eddig semmi baja nem volt, de pár napja arra lettem figyelmes, hogy a városban araszolva, lassításnál az alapjárat mintha csökkenne, enyhén rezonál, de csak 1 másodpercre, utána abbamarad. teljesen kontár vagyok a témában, ennél bővebben sajnos nem tudom kifejteni a dolgot :) a hozzá értők válaszát előre is köszönöm

2015. okt. 26. 21:52
 1/3 anonim ***** válasza:
100%

Ez inkább valami motorikus hibára utal.

Araszolva, lassú menetben haladva a váltó nem kapcsol, egyes fokozatban gurul, kúszik az autó.

Esetleg a kúszás megszűnése lehet váltó hibára utaló jel - a leírásban viszont alapjárat ingadozásról írsz.

Hibás automata váltókra inkább az a jellemző, hogy a váltások durva rántással történnek, vagy nem vált, magas fordulatszámon bőg a motor.

2015. okt. 26. 22:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:
100%
A leírás alapján biztosan kizárható a váltó hiba.....egyenkent azt tudjad,hogy a merci örök életre hirdeti a gyari váltóolajat,azaz sosem kell cserélni!De a szomorú valóság az,hogy 60ezrenként cserélni kell ahhoz ,hogy a váltó tartós maradjon!
2015. okt. 26. 22:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:

egyelőre ne parázz..nekem japán automatám van, néha csinál az enyém is ilyent..sem a váltó, sem a motor nem hibás, hanem a jeladók egy pillanatra összezavarják a rendszert..

ugyanis a motor alapjárata(is) sokmindentől függ..araszoláskor a motor-váltó olyan jelet kap, amit a többi jellel együtt dolgoz fel a vezérlés. a váltóban(hidraulikus)a fékszalagot vezérlő szelepek a nagyon finom határeseteket nem mindig kezelik tökéletes finomsággal.

ez föleg kisebb emelkedőn araszolva fordul elő, de nagyon ritkán.


mindenesetre ha megnézed az olajszintet, szagold meg a váltóolajat..ha égett gumi, vagy bakelitszaga van, az már határeset.

az én japán váltómban is "örökolaj" van, de feltételekkel..nos tíz éves az autó, új korától nálam van, és nincs sem szaga, sem színváltozása, sem a nívó nem csökkent....ugyanolyan szép rózsaszín, mint újonan..


220ezer alatt azért dolgozott rendesen az olaj(is)..bár a szomszédom öreg mercijében négyszáz van, és gond nélkül vált.igaz, komótosan vezet.

2015. okt. 27. 06:45
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!