Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi az értelme a régi autókra...

Mi az értelme a régi autókra százezreket költeni? Esetleg milliókat aki tuningolja?

Figyelt kérdés
2015. nov. 11. 02:36
 1/8 Beviz Elek ***** válasza:
82%
Mi èrtelme megvenni egy új autót, amin már a megvétel pillanatában buksz több mint egy milliót?
2015. nov. 11. 04:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:

Mi értelme tízezreket elinni péntek, szombat este?


Ez egy hobbi, akinek nem ez a hobbija az nem fogja ezt soha megérteni. Nekem is pénzkidobásnak tűnik sok más hobbi, mégse keresem az értelmét;)

2015. nov. 11. 06:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 A kérdező kommentje:
Ezt nem azért kérdeztem mert ellene vagyok,hanem mellette,és tudni szeretném.
2015. nov. 11. 07:02
 4/8 anonim ***** válasza:
50%
Ha valóban mellette lennél nem kérdeznél ilyen hülyeséget,hogy mi értelme!!
2015. nov. 11. 07:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 veterán vas ***** válasza:
100%

Sok ilyen kérdés föl lehet tenni.

Pl.

Mi az értelme felmászni egy hegycsúcsra, hiszen ha felértél úgyis lejössz?

Mi az értelme leszedni a virágot, amikor 3 nap múlva csak egy fonnyadt rondaság?

Mi értelme befizetni a körhintára, ha úgyis rosszul leszel, és lehányod magad?


És végül: Mi értelme, ilyen kérdésen agyalnod?

Ha nem érted, hát így jártál. Ezt nem lehet elmagyarázni. :(

2015. nov. 11. 11:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
Megpróbálom megvilágítani. Nekem van egy öreg (30) terepjáróm. Most van folyamatban az újjáépítése apránként. Ez benne lesz több mint egy millióban a munkámat nem is számítva. DE! Lesz egy jó megbízható autóm amiben minden kilométert élvezek s elvisz olyan helyekre ahová kevés autó. Nekem ez megéri. Lehetne újabb korszerűbb autóm de nem kell. Ezt élvezem s szeretem. Ezt valaki vagy megérti vagy sem. De a többit előttem már írták.
2015. nov. 11. 13:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
100%

Nem kezdem el most magyarázni, hogy hobbi meg satöbbi.

Racionális válasz is van: van mondjuk egy régi dízel Passatod, nem ér 200 ezret sem. Gondolkodsz, hogy mondjuk 800 ezerért vehetnél egy újabb dízel Passatot. De az hiába fiatalabb, abban is van már csillió km, rozsdás itt-ott, és még kellene rá költeni csomó pénzt vétel után. Ezért fogod a 25 éves Passatod, ráköltesz vagy 600 ezret motorra, kasztnira, meg amire kell, nagyjából olyan állapotban legyen az autó, hogy ne hulljon szét, és bármikor bevállalhatsz vele egy 500 km-s utat mondjuk. Persze a szomszéd csak az ócska Passatot fogja látni, és nevetni fog, ha kiderül hogy mennyit költöttél rá. De te tudod hogy mire költöttél és hogy van egy megbízható autód, megbízhatóbb, mint mondjuk az ő 15 éves Passatja.

2015. nov. 11. 14:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

Nekem pl. egy 15 éves autóm van, többé kevésbé réginek számít.


Én két okból költök (vagyis már költöttem) ennyit az autóra. Az első amit már fentebb is írtak. Inkább ráköltök pár százezer forintot, mint hogy vegyek egy másik használtat, ami bizonytalan eredetű/állapotú, ki tudja hogy mit gányoltak benne már szanaszét.


A másik pedig hogy az autó gyári felszereltsége, az utólagos gyári extrák beszerelése, ezen kívül még kényelmi funkciók beszerelése után nem érzem azt hogy váltanom kellene. Egy E36-os BMW-m van (nem, nem tuningolom sem motorikusan, sem optikailag, sem sehogy, mindig is azt vallottam ahogy gyárilag megtervezték az autót, azt úgy is kell hagyni, mindig is a gyári dolgokra törekedtem és amiből csak lehet, az akkori gyári feláras extrákat szereztem be hozzá)


Nemrég lett egy teljes motorfelújítás illetve pár éve egy teljes futómű felújítás, így a kritikus része letudva.


Az autó kétzónás digit. klímával van felszerelve illetve bőr belsővel. Az első és hátsó ülésekbe ülésfűtést, + a vezető oldali ülésbe egy masszírozót szereltem. (kívülről semmi sem látszik rajta) Beszereltem az akkoriban gyári feláras extraként kapható állófűtést, a tempomatot és a multikormányt így hosszútávon is már elég kényelmes az autó.


A hangszórokat kicseréltem (szerencsétlenek mégis csak 15 évesek voltak) újra. (nem nem vágtam kalaptartót, minden a gyári helyére került) Sikerült beszereznem a Nokia által gyártott gyári mélyhangszóró ládát amit a csomagtartóban, a gyárilag erre kialakított helyre lehet behelyezni. (ennek nagyon megörültem mert kegyetlenül ritka) A gyári erősítőt is kicseréltem. Az eredeti erősítő dobozát szétbontottam, kiszedem belőle mindent és egy új fejegység belsőségeit raktam bele. Így ránézésre mint a gyári, de sokkal szebb hangot ad. Természetesen próbáltam a márkához hű maradni így az audió felszerelés nagy része az a Harman-Kardon, amit az új BMW-kbe is beleépítenek. (a BMW gyári hangszóró beszállítója)


A fejegység helyét átalakítottam 2 dinesre. (sajnos itt egy kicsit hozzá kellet nyúlni a műszerfalhoz, egy bontott műszerfalat kellet vennem amiből egy kis anyagot kellet kivágni, hogy a gyári anyaggal helyettesítsem egy-két helyen a műszerfal réseit amik megmaradtak) A fejegység szoftverébe belenyúltam, a képernyő hátterét teljesen feketére cseréltem ki, az ikonokat és a betűket pedig megcsináltam ilyen halvány piros/narancssárgára, mint a gyári műszerfal világítása, a betűtípust pedig mint a gyári klímapanel és feldélzeti coumputer kijelzőjét megjelenő betűk. Ezzel le van tudva a zene/rádió, a navigáció, a telefonkihangosítás, teljesen beleillik a műszerfal összképébe és még olyan extrák is vannak benne, mint hogy az időjárást előrejelzést meg tudom nézni, az üzeneteket felolvassa nekem, tolatókamera, ha akarnak akkor akár az utasok filmezhetnek is, stb.


Előre-hátulra parkoló radarok lettek helyezve, szerencsére sikerült olyan érzékelőket találnom amik nem ütnek el nagyon a díszlécektől. Amit már neccesebb volt megoldani, az a tolatókamera elhelyezése, szerencsére csak a csomagtartó zár alatt egy kis dudor látszik belőle.


El lett helyezve új, modernebb hangszigetelés is, illetve az ajtó tömítéseket is kicseréltem, így autópályán is normál beszédhangerővel lehet az autóban kommunikálni. + nagyon hepciás vagyok a zajokra.


Amit még nagyon szeretnék, azok a xenon fényszórók, de ezzel azért még egy kicsit várok, mert jelenleg tényleg nagyon költséges normálisan megoldani. (az automatikus fényszóróállítást)


Nem fogok hazudni és köntörfalazni. Ezek a dolgok egy kicsivel több mint 1 millió forintba kerültek. Mivel mindent én magam építettem be, (a motor és a futómű felújítás kivételével) így munkaköltség szerencsére nem volt, mert amúgy még egy pár százezer forint ráment volna. De cserébe rengeteg időmbe telt mire ezeket mind végigcsináltam. Ezen felül az autó ára még kb. 1 millió forint volt.


De, van egy olyan autóm, aminek ismerem az előéletét, mindig mindent lelkiismeretesen csináltam. Ha kell akkor nyugodtan elmehetek vele akár több ezer kilométert mert tudom, hogy a motor bírni fogja és még néhány százezer km.-et bírni is fog. Beleraktam olyan dolgokat, amik még sok mai középkategóriás autónak sem található meg a feláras extra listáján, így majdhogynem tökéletesen megfelel a mai kor követelményeinek és kényelmének. Pedig az egész "csak" két millióba került.


Ezen felül bár egy jó ideig nem szeretnék megválni az autótól (sosem voltam úgymond autószerelmes, de ennyi szerelgetés után már hozzám nőtt) de ha ez mégis bekövetkezik, akkor egyrészt ezek az extrák, másrészt pedig az, hogy próbáltam mindent eredetinek meghagyni, (amit meg nem, azt BMW-hez illően csiszolni) sokat fog dobni az értékén.

2015. dec. 1. 23:26
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!