Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan kell használni a...

Hogyan kell használni a manuális váltót?

Figyelt kérdés

Friss jogosítvánnyal rendelkezem, manuális váltós autón tanultam és 0 hibaponttal mentem át forgalmi vizsgán.


Hét közepén megjött a jogosítványom.


A problémám az, hogy képtelen vagyok megtartani az autót, ha indulok iszonyatos nagy gázzal indulok és ma még parkolásnál el is égettem a kuplungot úgy, hogy cserélni kell szerintem (füstölt és rázott az autó) Most átülök egy Fiestába addig, de az is máshogy fog és ugyan úgy nagy gázzal indulok, kézifékes indulásnál hátragurulok. Hogyan tudnék finoman elindulni kuplunghasználattal ? Eddig képtelen voltam rá kivéve vizsgán és oktatásokon...


2015. nov. 21. 15:03
1 2 3
 11/21 anonim válasza:

Nem fullad le, feltéve, hogy lassan csinálod. Egyébként ha tényleg így "ordít" a motor, akkor sok gázt adsz, és gyorsan is engeded fel a kuplungot.


Kis gáz, lassú kuplung felengedés, ennyire egyszerű. Aztán ha már benne vagy, majd úgyis fogod durvábban csinálni. Egyébként a Swift kuplungja elég fura, szóval lehet, hogy ez a gondod, én is vezettem anyukámét, és nagyon kényelmetlen, szinte felugrik a pedál magától.. Én azt mondom, próbálj ki egy másik autót is.

2015. nov. 21. 16:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/21 anonim ***** válasza:
Emelkedős induláshoz egy javaslat: kéziféket nem használod, féket nyomod, felengeded fogáspontig a kuplungot, és amikor elmordul, már van ereje megtartani a visszagurulás ellen, és átteszed a gázra a lábad, és +200-at adsz neki, ha szükséges és engeded tovább a kuplungot. Így kézifék nélkül, 0 visszagurulással el tudsz indulni. De ezt is gyakorolni kell.
2015. nov. 21. 16:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/21 anonim ***** válasza:

Akkor menj el egy csendes, elhagyott helyre, és gyakorolj.

Először üresben. Az alapjárat 800 körül van. Próbálj üresbern annyi gázt adni, hogy 1100 legyen a fordulat, és próbált stabilan megtartani. Aztán próbálj 1500-at...

Amikor már megy reflexből, nem kell figyelni rá, próbáld ugyanezt egyesben. Például kis gáz, 1200-as fordulat, és elkezded nagyon lassan felengedni a kuplungot. Ha mozdul az autó, akkor próbáld így tovább engedni felfelé, hogy ne essen le 1000 alá a fordulat, kis gázd is adhatsz hozzá, de úgy, hogy ne emelkedjen az égbe a fordulatszám.

Meg kell tanulnod a kuplung-gáz "mérleg" jétlkot a pedálokkal.

2015. nov. 21. 16:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/21 A kérdező kommentje:
Lehet az a baj, tényleg, hogy nincs fordulat-szám mérőm..... oktató autón volt és 2500 felé soha nem mentem vele.
2015. nov. 21. 16:13
 15/21 anonim ***** válasza:

"Lehet az a baj, tényleg, hogy nincs fordulat-szám mérőm."

Ez hidd el, hogy nem baj. Én anélkül tanultam vezetni, soha nem is azt néztem, az oktatóm is azt mondta, hogy sokkal jobb, ha hallod és érzed, hogy mikor kell elindulni, váltani és nem a fordulat szám mérőt nézegeted.

2015. nov. 21. 16:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/21 anonim ***** válasza:

2500? Ha már mindenképp gázzal akarsz indulni, max 1100-1300, ami még nem csúnya! Minél magasabb fordulaton indítod, annál nagyobb a kopás, és a csúsztatás is tovább tart, ha pl. megtartod 2500-ön csúsztatás közben is. Ha meg visszaesik, ahogy megmozdul, rögtön belátod, nem is volt szükség akkora gázra.


Parkolásnál, finom mozgásnál totál felesleges a gáz.

2015. nov. 21. 16:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/21 anonim ***** válasza:
65%
Benzinesnél azért szerintem kell gáz. Tudom, hogy anélkül is el lehet indulni, de akkor csak nyugdíjas tempóban. Parkoláshoz viszont tényleg nem nagyon kell.
2015. nov. 21. 19:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/21 anonim ***** válasza:
100%

Szerintem ha nagyon ráérez az ember, olyan hirtelen le tud ugorni a kuplungról pontosan addig a pontig, ahol szinte kilő gáz nélkül, de éppen hogy nem fullad le, hogy ugyanolyan normál tempóban el lehet vele indulni. Gyakorlás kérdése. Ha viszont tényleg olyan a helyzet, hogy pirosnál első vagy, és ki kell lőni, mert mögötted jön a kocsisor stb., érdemes párszáz fordulat gázt adni.


Viszont a tanulási fázist érdemes úgy csinálni, hogy előbb gáz nélkül menjen 100%-osan, aztán majd meg lehet tanulni, hogy lehet kilőni kis gázzal, mintsem úgy, ahogy a kérdező, hogy annyira rástresszel, hogy "jaj úristen ez benzines ez le fog fulladni azt mondták, mindenképp kell a gáz", hogy inkább 4000-ig gázt ad, aztán a jármű meg előremegy 10 centit parkolásnál. Semmi értelme, és egy örök stressz marad, hogy mindenképp kell gáz.


Édesanyám 30 éve vezet. Még egy Skodán tanult. A mai napig nem érti, nem fogja fel, hogy egy dízel személyautón (amit nem rég vásárolt) nem kell gázt adni. Előre kell menni a lámpánál 2 métert? 2000-ig gázt neki! Pedig a dízel jármű szinte kilő gáz nélkül. Na de hát ha nem kíméli a kuplungot, ő dolga. Csak a régi berögződések, hogy muszáj a gáz, meg "ha még mozog az autó, már 2-est kell rakni, 1-esbe tilos visszatenni"... Képes 1 km/h-ról 2500-zal visszacsúsztatni a 2-est. Gyönyörű.

2015. nov. 21. 20:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/21 anonim ***** válasza:

Hát kocsitól függ, diesel alacsony fordulaton is elindul és tapasztalatom szerint a TDI-m sőt gáz nélkül is ha lassan engedem el a kuplungot.(1.9l)


Benzinnél több gáz kell, mondjuk 2500 fordulat és ahogy engeded el lassan a kuplungot+úgy adsz felé még plusz gázt.

Ha mondjuk 100 lóerős a benzin motor akkor 5000 fordulatnál van 100 paci. De ezt a műszaki vizsgán meglátod a grafikonokon

2015. dec. 5. 18:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/21 anonim válasza:
Az a baj régi az kocsid. Gyakorló autón magasabb az alapjárati fordulatszám, még 2 is elindul gáz nélkül csusztatottal, ha Diesel és szinte lehetetlenség lefulasztani. Nekem 2.0 benzines van otthon és nem tudtam vele elindulni ugyan azzal a technikával. Kuplung be amikor érzed húzná a kocsit kicsi gáz ès felengeded. Lendületben van vagy kimozdult akkor már gyakorlaton ismertetett kuplung csusztátassal tudod a sebességet korrigálni. Új autóknál sima kuplunggal emelkedőn is elindulsz. Ott a technika kuplung, féken a lábad kézifék ki kuplungot félig ki és amikor érzed szintén azt a pontot, hogy húzna leszállsz a fèkről ekkor az autó csak egyhelyben marad kuplung tovább engedélyével indulsz. Arra viszont figyelni kell,hogy 3mp nagyon ne legyen több a kuplung csúsztatás és menet közben sem kuplung le fel nyomkodásával korrigáld a sebességet, mert elégeted a kuplungot :)
2020. febr. 5. 10:01
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!