Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Jobban megéri egy idősebb...

Jobban megéri egy idősebb autó kevés km-el jó állapotban mint egy újabb de átlagos vagy sok km-el?

Figyelt kérdés
Ha ezt nézzük akkor átlag egy 7-10 éves autó még elég sokat veszít az árából. 14-16 éves autó már viszonylag keveset.
2015. nov. 28. 14:00
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
Már egy 7-10 éves se veszít olyan sokat, de sem a kor, sem az óraállás nem mond el semmit az autóról. Lehet egy 7 éves autó is bontószökevény, és egy 16 éves is patika, alaposan át kell nézni.
2015. nov. 28. 14:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:
A karbantartás rendszeressége és minősége a mérvadó, nem a futott km.
2015. nov. 28. 14:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 A kérdező kommentje:

A karbantartás az egy dolog... hiába van karbantartva ha van benne 300.000km. Van amit soha nem cserélnek csak ha teljesen elkopik és valószínűleg az kopottabb mint egy 100.000-et futott autónál.

Lehet hogy annak az alkatrésznek az élettartama kb 300.000km és pont nálad romlik el és ez pont nem az a pár ezer ft-os alkatrész.

2015. nov. 28. 14:57
 4/15 anonim ***** válasza:

Nem feltétlen, nagyon durván használatfüggő a kötelezően kopó alkatrészek állapota is.


Példa: a márkaszervizekben, ha nem vigyázol, kérdés nélkül képesek féktárcsát cserélni 60 ezernél, talán lehet, hogy az átlagfelhasználónál okkal is. Nálam viszont sokkal jobban bírják, a gyári betéteknek még bőven volt húsuk, mikor 100 ezernél lecseréltem őket, 200 után fogom cserélni a második garnitúrát, most már tárcsákkal együtt. A hátsó féknél betéteket cseréltem 153-nál, a tárcsa ott még 30 évet kibír, nincs is nyoma a kopásnak.

3 db váltócsapágyon kívül minden teljesen gyári az autóban, kuplung is, futóműelemek is.


Nem tudom, te hogy vagy vele, de én inkább egy ilyen autót vennék, mint egy "vidéki nyugdíjas orvos női tulajdonos" 30 ezret futott autóját, amiben a kis futás ellenére már kuplungot is kellett cserélni, annyira nem tud vezetni.

2015. nov. 28. 15:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:

"hiába van karbantartva ha van benne 300.000km"


Akkor majd ajánlom figyelmedbe,hogy mondjuk nézzél meg egy pályán használt utazóautót,aminek gazdája is van és nem csak tulajdonosa,meg mondjuk egy 80000ezer km-es pizzafutár autót!Te melyiket vennéd meg hm?!?Nem kell rá válaszolni.....költői kérdés volt!!



" Van amit soha nem cserélnek csak ha teljesen elkopik"


Itt mégis mire gondoltál?Mert mondjuk a féket sem cserélik ha még csak félig van elkopva mert minek?!Azt mégis ugyanúgy fog!



"Lehet hogy annak az alkatrésznek az élettartama kb 300.000km és pont nálad romlik el és ez pont nem az a pár ezer ft-os alkatrész."


Ennyi erővel akkor semmibe ne ülj bele amiben nem nulla kilométer van,mert még a végén elromlik/elkopik benn valami......

2015. nov. 28. 16:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:

Azért álljunk meg egy szóra.


Nem is olyan régen mindenki km állás alapján vett kocsit. Minél kevesebb volt benne annál jobb volt. Aztán kezdtek rájönni az emberek, hogy tekergetik a km órákat. Onnantól kezdve meg kezdett elterjedni az elmélet, hogy nem km-t veszünk hanem állapotot. Na és akkor egyszercsak átesett az autós társadalom oda, hogy nem számít a km. De igenis számít!

Egy 300 ezernél többet futott autó egy potenciális betegágy lehet! Legyen az addig bárhogyan is karbantartva meg kímélve! Egyszerűen megkell érteni, hogy egy kocsi főbb alkatrészeinek élettartama véges. És az általában 200-300 ezer km között van. Állapotfelmérésnél nagyon sok közeljövőben bekövetkező meghibásodásra nem lehet fényt deríteni.


Autóvásárlásnál EGYSZERRE kell szemelőt tartani az autó állapotát és a futott km-t (valós km-t)!

2015. nov. 28. 17:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 anonim ***** válasza:
A valós km-t szinte lehetetlen első ránézésre megállapítani, főleg, mivel még mindig tekergetik, mert azt hiszik, hogy az kell (és valóban még mindig sok szemellenzős ember van). Az sem biztos, hogy 2-300 körül lesz betegágy egy átlagos autó, mert addigra átlagosan kétszer tekerik vissza őket. Nem tudom, meddig marad még nálam a kocsim, de ha egyszer elérem a 300-at, beszámolok róla.
2015. nov. 28. 17:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 A kérdező kommentje:

lehet hogy már szelepszár szimmeringet kell cserélni a 300.000km-t futott autónál, ellenben a 100.000et futottal.

de írhatnám a turbót is pl

2015. nov. 28. 17:30
 9/15 anonim ***** válasza:
"Egy 300 ezernél többet futott autó egy potenciális betegágy lehet!"...ez valóban így igaz...csak addig 3szor tekerik vissza az óráját......tehát bőven túl van a félmillió km-en mikor nálad 2-3százezernél letérdel benne valami!És most nem egy gyújtógyertyára gondolok!
2015. nov. 28. 17:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 A kérdező kommentje:

Én is állapotot meg km-t nézek.

Mivel nem megyek sokat autóval, ezért elvárom hogy olyan autóm legyen amivel szintén nem mentek sokat.

Bár ez szinte lehetetlen kívánság mert én évente 5000-et megyek, tehát ha 10 éves autót néznék akkor aligha találnék 50.000et futottat. Az is jó már ha 80-90 ezret futott csak.

2015. nov. 28. 18:02
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!