Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mercedes c220. Turbó baj...

Mercedes c220. Turbó baj lehet az alábbi leírás alapján?

Figyelt kérdés
Tehát adott egy szituáció. Tegnap megyek az autóval. Mentem 150 kmt. Semmi hiba. Tökéletesen megy. Hazafele jövök eljöttem egy 40 kmt. Majd egy lejtőn 6.-ban odanyomtam neki és nem úgy akart gyorsulni mint vártam. És nem is ment egy bizonyos sebesség fölé. Utána akartam előzni visszabáltottam és úgy gyorsult mintha nem 143 lovas volna hanem 80-90 ló lenne csak benne. És semelyik sebességben nem forgott 3 ezer fölé. Kereken 3-ezerig forgott sehova továb. Mikor meg úgy elkellene kezdenie húzni akkor meg sokszor meg is toroant. Így jöttem még egy 80 kmt. Aztán megálltam vele 5 percre, majd egy újraindítás után ment tökéletesen. Úgy csinál mintha nem kapna elég gázolajat,vagy mintha a turbó nem kapcsolna be, üzemanyagszűrő meg ilyesmik 10 ezer, kmvel ezelőtt cserélve volt.
2015. dec. 12. 09:45
 1/6 anonim ***** válasza:
A motor vészprogramon fut valamilyen hiba miatt ezert nem engedi 3000 fölé pörögni a motort!A hiba oka kismillió dolog lehet:a légtömegmérőn keresztül bármilyen más jeladó ha szar,csinál ilyet!Biztos hogy elektromos jellegű a dolog mert miután leállítottad ment rendesen mintha semmi baja nem lenne!A dolognak semmi köze a gázolajszűrőhöz,meg hogy nem kap elég anyagot.....olyan meg továbbra sincs,hogy a turbó "nem kapcsol be"......
2015. dec. 12. 11:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
Gyakran használod városban az autót? Ha igen akkor valószínűleg a turbónak a lapátgeometria állító mechanikája kormolódott el, így az szorul, folyamatosan a kis motorfordulatra optimális állásban van. Ha így engedné az elektronika lepadlózni a gépet, akkor a turbónyomás túlságosan nagy lenne, kár keletkezne a motorban. De ahogy az előző válaszoló is írta, ilyenkor szükségüzemmódba kapcsol a motorirányító számítógép és éppen csak annyira engedi menni az autót, hogy eljuss egy szervizbe és ne menjen tönkre a motor közben.
2015. dec. 12. 12:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
Azért lehet hogy rendesen működik ha újra indítasz, mert valószínűleg nincs teljesen megszorulva ez a mechanika, hanem amikor megszorul akkor az elektronika átvált és ha mégis megmozdul a szerkezet akkor nem vált vissza normál üzemre, nem teszteli ismét a rendszer működését a számítógép. Újabb indításnál pedig már működik a turbó rendesen. Na egy szó mint 100, szakműhelyben ki kellene tisztíttatnod a turbót és a jövőben érdemes változtatnod az autóhasználati szokásodon, kevesebbet "tötymörögni" vele. Vagy felülvizsgálni, hogy nem kormol e sokkal jobban a motor, mint amennyire normális, ha van akkor pedig a chiptuningot megszüntetni.
2015. dec. 12. 12:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:

Szeptemberben vettem az autót. Akkor szervízben volt szervizelés és átvizsgálás. Azóta 12 ezer kmt mentem vele. De nem sok tötymörgés volt vele. Kapja a padlógázt elég sűrűn meg sokszor a 3-4 ezres fordulatot is megkapja, meg azt a sebességet is amit szeret.

Kormolni nagyon keveset látom, alig.jön belőle füst, néha van hogy beindítom elkezdek vele tolatni és akkor látom mellettem a halvány fekete füstöt, mikor megvettem akkor jobban füstölt, most már csak alig alig nagy ritkán fistöl egyet. Mikor megvettem csináltam vele olyant hogy 6.-ba visszalassult 60-ra, lepadlóztam.és gyorsítottam vele.padló gázon rendes sebességig, jött mögöttem másik autós aztán láttam a visszapillantóban hogy na most dől belőle a füst.

Az autó minden nap használva van, sok a hidegindítás és van hogy be sem melegszik a motor mire megjárom a dolgomat. Sokat megy hideg motorral, beindításnál nincs melegítve. Beindul aztán egyből indulok is vele.

2015. dec. 12. 13:13
 5/6 4165SLT ***** válasza:
Az 1. válaszra hallgass! Olvastam már hozzászólásait. Ő már "egész közelről is látott" Mercedest.
2015. dec. 13. 15:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
Kétezres évek eleji TDI-knél is viszonylag gyakori ez a probléma, viszont ott tényleg a kormolódás a gond, de becsapós a dolog, mert van hogy az újraindításkor "megjavul". Ott bizony csak a turbó szakszerű kitisztítása jelent megoldást.
2015. dec. 14. 11:27
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!