Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Differenciálmű hiba felismerése?

Differenciálmű hiba felismerése?

Figyelt kérdés

Rossz difinél, üresben is búg az autó vagy csak ha sebességben van és haladok vele.


Próbálom eldönteni, hogy a váltó vagy a difi a rossz.


2015. dec. 16. 12:44
1 2
 11/19 A kérdező kommentje:

igen, fordulatszámfüggően. Amikor kinyomom a kuplungot de a fordulatot tartom gázzal, vagy állok egyhelyben de a fordulatot tartom (lehet üres is , kinyomott, felengedett kuplung is) ugyan úgy megvan a zaj.

Alapjárati fordulaton nincs, ahogy emelem a fordulatot úgy hangosodik ,de igazán 2000 fölött zavaró.

2015. dec. 17. 23:44
 12/19 anonim ***** válasza:

AKkor az nem difi.

generátor csapágy, szervószivattyú, ilyesmi.


tarts egy közepes dordulatot (2500-3000) és lehetőleg nem csúszós talajon tekerd át oda-vissza a kormányt kopptól koppig, amilyen gyorsan csak bírod.

H a hang változik, brutálisan rosszabbodik, akkor szervószivattyú.

2015. dec. 18. 00:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/19 Beviz Elek ***** válasza:

Nekem hidegintításnál pár másodpercig adott egy leírhatatlan zajt, majd minden alkalommal 2500fölött egy ütemes búgást, ami emlékeztetett a régi távolsági buszok menetzajára 80-100 környékén. Ez a sebesség növelésével párhuzamosan hangosodott is.

A vízpumpa volt a ludas!


Mivelhogy már az sem 100% hogy váltó/diffi, ezért leszedném a szíjakat a kocsiról és megmozgatnék mindent kézzel. Ha semmi rendelleneset nem érzel, akkor 1-1 pillanatra beindítanám az egyik, majd a másik ékszíjjal, hátha kiderül valami okosság.


Èn is a váltóra gyanakodtam először, főleg hogy terhelésre hangosodott.

2015. dec. 18. 08:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/19 A kérdező kommentje:

Kipróbálgattam amiket írtatok, tekertem a kormányt, de semmi változás nem volt a hangban. A vízpumpa nem rég lett cserélve de az sem okozott semmilyen változást. Generátor csapágy lehetséges most ez lesz a következő h a szíjat levesszük.

A klímánál is lehet csapágy vagy az csak bekapcsolt állapotban adhat zajt?

Egyéb ékszíj csapágy? feszítő görgő vagy ilyesmi esetleg?


Egyébként úgy írnám le, hogy mint egy daráló olyan zúgása van.

2015. dec. 20. 13:13
 15/19 Beviz Elek ***** válasza:

Mindenképp valami csapágyas alkatrészre gondolnék (mint írtad feszítő, klíma, stb).

Nem tudom hogy melyik autó hogy van megoldva, nekem a klíma szabadonfutós, tehát kikapcsolt klíma mellett a tárcsa külső fele forog, bekapcsolt állapotban pedig az egész tengelye. Lehet, hogy neked ez a szabadonfutó része rosszalkodik, bekapcsolt klíma mellett pedig elhallgat. Ugye nem elèg megnyomni a gombot, a kompresszort munkára kell bírni.


Láttam egy videót, ahol valami hosszú fémet érintettek a különböző alkatrészekhez, ez jól vezette a hangot és megtalálták a hibát. Egy próbát megér, ha más nem is, de megtalálható hogy melyik oldalon van a baj (a motor egyik oldalán ugye a váltó+difi/kardán majd difi a másik oldalán pedig a szíjjal hajtott alkatrészek vannak)

2015. dec. 20. 13:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/19 A kérdező kommentje:

Most az a terv, hogy levesszük az ékszíjat és úgy is meghallgatom. Ha zúg akkor kizárhatjuk az összes szíjjal hajtott cuccot, ha nem akkor ott kell tovább nézelődni és marad a generátor vagy a klíma.

Ha bekapcsolom a klímát és ha ott van a gond akkor ezzel a trükkel el kell h halkuljon?

2015. dec. 20. 20:21
 17/19 Beviz Elek ***** válasza:

De a generátort és a klímát is szíj hajtja nem?


Én csak a sajátomból tudok kiindulni, azt szerelem csak (+öcsémére és fateroméra pillantok rá néha), tehát arról tudok írni hogy az enyémen hogy van megoldva.

Nálam a klímánál vagy a külső része forog a tárcsának (nem dolgozik a kompresszor) vagy az egész tengelyét forgatja (dolgozik a kompresszor). Nekem pl a kompresszor tengelyének csapágyaival van gond, tehát ha nyáron benyomom a klímát és elkezd dolgozni akkor hallani ahogy csúnyán morog. Ugye nem folyamatosan dolgozik, hanem kis ideig teker majd kis ideig áll. Menet közben csak annyit hallani hogy kis ideig morog majd kis ideig csendes.


Elképzelhető, hogy neked is ez a gond, csak pont fordítva, tehát ahogy tárcsa külső része forog a belsőn, ott a csapágyak morognak, de dolgozó kompresszornál ott összezár és az egész tengely fog forogni, így elcsendesül.


Ezzel ki tudod szűrni a klímát, de ugye marad 130 másik lehetőség.


Nem tudom hogy mennyire érthető, ha semennyire, majd megpróbálok videót csinálni róla. :)


Először vedd le a generátor+klíma szíjat, azzal egyszerre a kettő kizárható.

2015. dec. 21. 10:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/19 A kérdező kommentje:

Most itt az ünnepek miatt picit megakadtam a munkálatokkal viszont ahogy bejött a +5-10 fok közötti idő, teljesen megszűnt a hiba. Vagy szinte teljesen. Autópályán 100 fölött, 120 körül nagyon jól hallható továbbra is, bár ott is jóval csökkent a zaj erőssége.

Ez ilyen szokott lenni?

2015. dec. 25. 22:27
 19/19 szolvik válasza:
erre a problémára meg lett a megoldás? nekem hasonló van most... citreon xsara 1.6 16v benzines. Nálam a csak terhelés alatt motorféknél vagy gázadásnál főleg alacsony fordulaton hallatszódik, mikor inkább nyomatékból dolgozik. nekem is mondtak több mindent, váltó csapágy meg difi elsőkörben. de mintha üresben hallanék hangot, nálam olyan kerregő hang mintha traktor járna, kopogós talán úgy jellemezném., a váltó olaj rendben van, de haszánltan vettem 250ezerrel, 220nál cserélte az előző tulaj az olajat, de 220 előtt mi volt nem tudni, csak annyit hogy 140nél kuplungozva volt.. valakinek tipp?
2017. júl. 18. 22:19
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!