Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Használt autó vásárlásnál mi...

Használt autó vásárlásnál mi van ha nem cserélem ki a kötelező alkatrészeket?

Figyelt kérdés

Például mi van akkor ha a vezérműszíjat nem cserélem ki, vagy a benzinszűrőt, olajszűrő, pollenszűrő?

Milyen problémák lehetnek belőle?

Mennyibe kerülhet a cserélésük szerelési költséggel kb?

Van valami amit még kihagytam a cserélni való alkatrészek közül?



2015. dec. 20. 12:39
 1/10 anonim válasza:
100%
Ha csak a vezérműszíj szakad el, az is legkevesebb 100-150 ezer forintos költséggel jár. Megéri?
2015. dec. 20. 12:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 dirtboy ***** válasza:
100%

a legsúlyosabb a vezérlés szakadás,akár kuka is lehet a motor tőle.

olaj szűrőt olaj cserénél cserélünk,ami megint érdemes mert nem szabad bízni az eladó szavában hogy friss és hogy jó minőségű olaj van benne.

az olajszűrő nem drága dolog,ha nem vagy képes azt megvenni akkor kár autót is venni.

2015. dec. 20. 12:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
55%

Először is...biztosan szíjas a vezérlés? sokan azt hiszik aztán kiderül, hogy láncos.

-az olaj minőségéről bármikor könnyen meggyőződhetsz, még labor sem kell hozzá.

-a pollenszűrőt ráérsz cserélni majd ha köhögsz..

-a benzinszűrőt STP, vagy winn's szűrőtisztító adalékkal tisztíthatod...(tankoláskor betöltöd a tankba)

-az olajszűrőnek mindegy...akkor nem , ha nagyon nincs udvara az olajnak, és cserélni akarod...akkor csere mindkettő..

-a gyertyákat csak akkor, ha ledadog valamelyik henger, illetve ezt megelőzendő, egyet kicsavarsz(ha hozzáférssz)

-kútnál megnézeted a hűtővíz fagyhatárát...

-ablakmosó folyadék

-fékfolyadék szintje

-téli gumik

-ha mégis vezérműszíjas, akkor ha új, látni az állapotát..

...ha nem, akkor szakadáskor szétver mindent...na, az fájni fog.


tehát egydül a vezérlésre figyelj először...a többi pár hetet ráér.

2015. dec. 20. 13:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
na még. a nem vezetett szerviz könyvből tudod az olajat mikor cserélték? mert csak szűrő az kevés.az előző tulaj általában az ígéret földjéről jött.a gyertyákat is ki cserélni, a gyári ajánlásnak megfelelő minőségire. a régieket a csomiba teszem ,ha útközben vmelyik új meg adja magát, azzal pótolom ideiglenesen.a vezérszíj olyan fontos mint az olaj csere.nincs fontossági sorrend.a láncosnál a láncot is át a palánkon,fogaskerekekkel együtt, ha határértéknek csak a közelében is van, feszítővel együtt. én már csináltam a sógoroktól hozott vezetett könyvel behozott 1,9-es TDI-t is, ami szerencsétlen meg fulladt már. légszűrő kukesz. olaj begyújtani ok. szíjnál meg a vízpumpa is ,ha arról van a hajtása ,meg a feszítő és hozzá tartozó vezetők.ezért kell 1 hozzáértő manuszkámmal menni,aki vásárláskor nagyságrendileg felvilágosít a + járulékos költségekről, és ez miatt, talán még többet letud alkudni ,mint egy nem hozzá értő. a pollen szűrő is fontos,de nem ez lesz a legkisebb bajod anyagilag,ha nem tartod be az írott, íratlan szabályokat
2015. dec. 20. 13:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:

"-a benzinszűrőt STP, vagy winn's szűrőtisztító adalékkal tisztíthatod...(tankoláskor betöltöd a tankba) "

És majd ha feloldja a koszt az adalék és az lerakódik a befecsifejben utána az pisilni fog nem porlasztani az jó lesz?

Egy ilyen adalék ezer a teszkóba a szűrő meg kedvezménnyel ezer max 2ezer az autoskereskedő nagykerekben.

2015. dec. 20. 14:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:

Én mindig az adásvételi megírása után erőszakosan és őszintén rőmorgok az eladóra és közlöm vele, mostmár aláírtuk bátran mondja el mmire számíthatok amit nem veszek észre meg mi mikor volt cserés.

Javaslom ezt.

Ha normális megmondja még akár az óratekergetést is :)


Amugymeg amit nem tudsz mikor volt cserélve mindent szemrevételezel és felállítasz egy sorrendet hogy fér bele a keretedbe.

Hogyha tudod valaminek a csere idejét, akkor onnantól kezdve azt az alkatrész megint csereintervalumok szerint tudod cserélni.

Olaj szemre is látszik milyen. Összes szűrő és folyadék nem nagy pénz. Gyertya sa sok pénz ha nem pl. 12db kell :)

A vezérlés lehet húzós és pont az a veszélyes is.

Ha csak rutinból van tippelve meddig mehet el, ott illik nagy rátartással kezelni a tippelést, mert sokszor egy sokat futótt vezérlésen nem látszik a futás és okozhat mglepetést!


Cserékára meg kocsifüggő!

Van amibe csak egy vízpumpa 150eFt de van ahol a komplett vezérlés kijön 10eft ból.

2015. dec. 20. 14:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

Szíjat már csak a biztonság kedvéért is cserélj.

Olajat meg azért, mert akkor kiderül, hogy nem-e azért jár simán a motor, mert két flakon metabond olajadalékot öntöttek bele, amitől még egy II. világháborús csettegő csotrogány is hirtelen megjavulna egy időre.

2015. dec. 20. 15:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
na 3-as.MAZDA 6. vezetett Belga könyvel.4 gyertyából csak 1 volt a mi kiütötte a biztit nálam.de az se az első volt ,a mit kivakartam.ha menet közben ledadog az az útszélén már régen rossz.a szűrő tisztító ,meg nem oldja az ásványi szennyeződéseket,csak ha savas .az is régen rossz.az üza szűrőnek az ára nem sokkal több. a mint a tisztító ára.tehát ez is hanyagolható.amúgy ez máshol lerakódik .ez is kilőve. az olaj udvarát meg nézd 1000 km-ént rajzlapon.ez tényleg okos.a szíj meg állapot alapján.ez is jó.a szíjat gyártók évre adják meg a cserét.az autó gyártók pedig km-re. mindég az előbb elértet kell figyelembe venni.10 éves autóban gyári szíj 30 000 km-el ez szemre tökéletes de,ha beindítod az első sarkon lehet reccs. valamely szimering csere után,a ránézésre a jó állapotú szíjról letörlik az olajat ,mert úgy is eladom! cím szó alatt,-azt megbszta a kutya. az olaj ugyan is lágyítja az anyagát.akkor a ránézésre meg állapított koráról nem is beszélve .a 3-as hjségével tele a fnet. 4-es voltam.
2015. dec. 20. 15:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

hármas vagyok az okosoknak..nem ártana a szövegértés, illetve az egyszerőbbeknek a sorok közt olvasni..

ugyanis látni kell, hogy a zöme szarevő, mindenen spórolni akar...teheát neki muzsika, hogy mit nem kell, csak az utólsó pollanat után...óccó szűrő, óccó olaj, óccó szerelő, aki szarérhugyér dolgozik..ha ez kell, ezt kell nyújtani..

minél kevesebb pénzből, még kevesebb munkával aszfaltszaggató táltost varázsolni...na ez nem megy..


elismerem, nincs tapasztalatom az ilyenben, mert eddig csak új autót vettem...de igyekeztem...nem jött össze.

van itt rengeteg jótanács, majd kiválogatja...persze a legóccóbbat...vagy még azt sem.

2015. dec. 20. 16:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

Ezek közül talán a vezérlés készletet kellene leginkább cserélni. Mert ha elszakad, máris fizethetsz egy motorgenerált.

A csere költsége erősen autó függő. Általában 30-80eFt körül van.

A többi (szűrők) ehhez képest már filléres tétel. Az autó vételárához képest elhanyagolható, pár ezer forintos tétel. Éppen ezért ezeken sem kellene spúrkodni szerintem. Még ha nem is a legdrágább gyári szűrőt, hanem utángyártottat veszel, az is jobb, mint a semmi.

2015. dec. 20. 16:57
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!