Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan tudnak egy GTR ből...

Hogyan tudnak egy GTR ből 1000 lovat ki hozni?

Figyelt kérdés
Ez nem is lenne önmagában fura de annak tükrében hogy a vw konszern a veyron ki fejlesztésére mennyit ami 1001 lovas úgy már egy kicsit az

2015. dec. 25. 00:23
1 2 3 4 5 6
 1/52 anonim ***** válasza:
66%
nem lehet osszevetni a kettot. A Veyron egy uzembiztos, stabil motorral rendelkezo auto, egy 1000 lovas GTR meg szethullik egy komolyabb gazadasra.
2015. dec. 25. 00:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/52 TappancsMancs ***** válasza:
100%
Pontos műszaki választ azt nem tudok rá de vannak különbségek a két autó között. A Nissan GTR gyárilag 550 LE és tuninggal megy fel 1000-re, a Veyron 1000 LE úgy alapból is. Ez nem kis különbség az árában meg a Veyron luxusautó kívül belül, ez is növeli az árát. A GTR végsebessége 300 km/ó fölötti a Veyroné 400 km/ó. A sebesség növelésénél nem csak a motor teljesítmény számít hanem pl a légellenállás is, ami négyzetesen növekszik, így a 300 km/ó és 400 között a légellenállási arány nem a 3 aránya a 4-hez. Aztán a végsebességük is más fékeket igényel, 400 km/ó értékhez új féket kellett kifejleszteni a Veyronnak. Amúgy a gyári 1000 LE-höz az is hozzájön hogy azt repülőgép mérnökök tervezték.
2015. dec. 25. 01:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/52 TappancsMancs ***** válasza:

A kivitelezése is nagyon más a két autónak.


[link]


[link]

2015. dec. 25. 01:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/52 TappancsMancs ***** válasza:
74%
A tuning az meg valami olyan, mint a sportolóknak a dopping, szétcseszi.
2015. dec. 25. 01:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/52 anonim ***** válasza:
29%

Menjünk végig a dolgokon.


Kezdjük ott, hogy a GTR egy 30 milliós autó míg a Veyron 700 millió körül kezdődik.


A Veyron azért született, hogy egyfajta reklámfogás legyen, tekintve, hogy még most se térült meg a fejlesztésbe beleölt pénz a VW konszernnek miután az utolsó legyártott darab is elkelt, tehát lényegében veszteséges volt végig még ilyen kegyetlen drágán is, csak egy nagyívű reklámfogás volt, ami persze biztos jó reklám volt a VW-nek, és a márkáinak de ennyi.


A GTR esetében viszont nem ez volt a cél, hanem, hogy megalkossanak egy relatíve elérhető árú sportkocsit és mellé még hasznot is hozzon a konyhára, így kizárt volt az a lehetőség, hogy bármennyit rászánjanak a fejlesztésre és mindenből a jelenleg elérhető legjobbat építsék be áraktól függetlenül, mert akkor egyrészt nem biztos, hogy nyereséges lenne másrészt lehet nem 30 hanem 150 millió lenne egy GTR alapára.


Innen következik az is, hogy a Veyronban dolgozó technika az akkor elérhető legjobb volt, nem nézték anyagi oldalról, a lényeg, hogy mindenből a legjobb kerüljön bele, így sok tartalék nem is maradt a motorban amit ki lehetne aknázni, vagy ha mégis, már nagyon nehezen.


GTR esetében viszont rengeteg tartalék van a motorban, és megfelelő minőségű ( persze szintén nem olcsó, de mégse több száz milliós ) alkatrészekkel még rengeteget ki lehet belőle hozni, úgy hogy nem fog szétesni, nyugodtan lehet nyúzni, csak lehet így végül nem 30 hanem 60 millió lesz a ráköltött összeg mire eljut odáig.


Most hirtelen ami eszembe jut jó példa, BMW M6-ból a G-Power cég készít 1001LE-s verziót G6 V10 Hurricane CS kiadást, ami egyrészt egy kis szekálódás a Veyron felé, másrészt jól példázza, hogy az alap blokkjából közel dupla teljesítményt kihoznak üzembiztosan... GTR-ből sem lehetetlen a dolog.


Ha viszont csak a lóerők hajkurászása a cél ott a Mazda 787B Wankele, mikor a 90-es években kijött már 900LE-t tudott versenyautókban... mára 2000LE-t is elértek vele, csak ennek nincs akkora hírértéke mint egy Veyronnak, hogy 1001LE.

2015. dec. 25. 03:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/52 anonim ***** válasza:
37%

"az alap blokkjából közel dupla teljesítményt kihoznak üzembiztosan... "


Lehet a fenet. Torodjetek bele hogy nem lehet.

2015. dec. 25. 10:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/52 A kérdező kommentje:

Na igen innen nézve a veyron 1001 lova inkább marketing mint a lehetetlen átlépése de akkor is érdekes hogy az EVO sorozat vagy a subaru imprenza nem örülhet ilyen nagy népszerüségnek és a gyorsulási versenyek terén mint ez a Nissan

Kösz a gyors válaszokat !!

2015. dec. 25. 16:04
 8/52 anonim ***** válasza:
0%
10:22 Ha már ennyire tudod, akkor támaszd is már alá tényekkel az állításodat.
2015. dec. 25. 19:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/52 anonim ***** válasza:
47%
aki ert a temahoz az ezzel tisztaban van, nem kell bizonyitani egy nyilvanvalo tenyt.
2015. dec. 25. 20:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/52 anonim ***** válasza:
0%
Hát akkor nem úgy nézel ki mint aki ért hozzá. Ha már próbálsz okosnak látszani, előbb nézz utána a dolgoknak és utána írj le valamit.
2015. dec. 25. 20:31
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!