Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Melyik a jobb, kiegyensúlyozot...

Melyik a jobb, kiegyensúlyozottabb motor konstrukció?

Figyelt kérdés
2, 3, 4, 5, 6, 8, vagy akárhány hengeres benzin üzemű belsőégésű motorok közül. V-motor, soros vagy boxer talán? Mérnöki (vagy ha úgy tetszik mechanikai szempontból) érdekelne. Ti melyikre szavaznátok?

2016. jan. 8. 12:35
 1/10 anonim ***** válasza:
81%
A V12-es, 60 fokos hengerszöggel. Ez a legsimábban járó erőforrás külön kiegyenlítő tömegek nélkül.
2016. jan. 8. 12:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
100%
A boxernek is nagyon sima a járása!
2016. jan. 8. 15:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
54%

Én a V motorra szavazok. 2 és 3 hengeres motor nincs is hogy szóbajöjjön, a V2-es motor sem jár simán, mert nincs mi kiegyensúlyozza (nincs mellette egy másik henger ami kiegyesúlyozza).

6 hengertől felfelé kezd alakulni a dolog, érdekes, hogy a sor6-os motorok is egészen simán járnak. Konstrukciós szempontból a V8-as motor a legjobb. Járásra pedig a V12-es.

Érdekes alkotások például a Volkswagen V5-ös motorja (mai napig nem tudom elképzelni ezt a motort), ültem ilyenben, és olyan volt mintha V6 lenne, semmi rezgés vagy hasonló. Vagy ott vannak a V10-es motorok, ezeknél is érdekes szerkezetek, de a sok henger miatt nagyon finoman járnak.

A boxermotor gyakorlatilag egy 180 fokos V motor, de én személ szerint nem preferálom ezeket.

2016. jan. 8. 15:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
100%

"A boxermotor gyakorlatilag egy 180 fokos V motor, de én személ szerint nem preferálom ezeket."


Ez egyáltalán nem igaz!Első blikkre tűnhet így,de óriási különbség a kettő között,hogy a boxeren minden hajtókar külön főtengely csapra csatlakozik míg a V motornál minden főtengely csapra 2 hajtókar csatlakozik!Ezért nem hívják boxer motornak a 180 fokos V motort!

2016. jan. 8. 16:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
80%

Valaki itt előttem nehezen tudta elképzelni a V5 motort.

Nekem egy régi mozdonydízellel vannak ilyen gondjaim, 3 főtengelyes Deltic motor, egyenlő oldalú háromszög "oldalai" a hengerek, hengerfej nincs, mert minden hengerben két dugattyú dolgozik egymással szemben. Egy-egy ilyen háromszögben összesen 6 dugattyú volt, és talán 6 ilyen egységből épült a motor. Mivel kétütemű volt, egy főtengelyfordulatra 18 munkaütem jutott.

Nem tudom elképzelni az egészet, mert fáj... hogy valaki képes volt ilyet tervezni.

2016. jan. 8. 17:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
49%
Sorhat, V12, boxer. Ezt a hármat tartják a legkiegyensúlyozottabban járó motornak. Újabban ide veszik a Wankel-t is, de az azért eléggé más konstrukció meg nem is elterjedt.
2016. jan. 8. 19:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
51%
A sorhatban és a V12-ben nincs szükség kiegyensúlyozó tengelyre az összes többiben szükség van rá.
2016. jan. 8. 20:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
72%
Nem vagyok mérnök, de 40 év vezetéssel a hátam mögött én a sorhatra szavazok.
2016. jan. 9. 10:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
Valaki elmagyarázná, hogy a sor6 miért jár olyan finoman? A V-s motorokat megértem, hogy mitől kiegyensúlyozottak, de egy sor6-os, aminek nagyon hosszú főtengelye van, mitől kiegyensúlyozott? (Gyenge vagyok fizikából)
2016. jan. 9. 21:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 A kérdező kommentje:

Elhiszem az előttem válaszolók véleményeit, de elmagyarázni konkrétan nem tudom. Ezt tudtam találni a sor 6-os motorról:


[link]


Nekem csak V6-osom van, az is elég sima járású és csendes. Nagyobb fordulaton szép hangja van. Viszont szívesen kipróbálnék egy sor 6-ost. Egy egyszerű halandónak mégis könnyebb törődni egy sor6-tal, mint egy V12-vel :-)

2016. jan. 10. 01:05

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!