Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A benzint miért nem használják...

A benzint miért nem használják öngyulladásos motorokban?

Figyelt kérdés

2016. jan. 17. 07:40
1 2
 1/17 anonim ***** válasza:
100%
Mert túlságosan alacsony a kompressziótűrése.
2016. jan. 17. 07:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 anonim ***** válasza:
68%
Érdekességképp nézz rá a kopogásos égésre. :)
2016. jan. 17. 09:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/17 anonim ***** válasza:
100%
Vannak már ilyen kísérleti motorok, csak még egyelőre bonyolultak és drágák a sorozatgyártáshoz.
2016. jan. 17. 12:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/17 A kérdező kommentje:

Tavaly csináltattam egy hengerfejet a kétütemű motorkerékpáromra de az égésteret az eredetinél kisebbre marattam. Alapjáraton a gyertyakábel lehúzás után is működik. :)

Ez bizony a kopogásos égés de ez miért nem használják?

2016. jan. 17. 17:16
 5/17 anonim ***** válasza:
100%
Azon egyszerű okból kifolyólag, hogy már azelőtt megindul az égés, hogy a dugattyú elérné a felső pontot... magyarul miközben még megy felfelé a robbanás már dolgozik ellene... alapesetben ez egy kellemes kedveskedés a csapágyaknak, durvább verzióban meg hajtókar görbülés / törés és hasonlók.
2016. jan. 17. 17:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/17 A kérdező kommentje:
na de ha a befecskendezést a holtpont utánra időzítjük akkor elméletileg minden rendben lenne...
2016. jan. 17. 17:54
 7/17 anonim ***** válasza:
100%

Való igaz úgy megvalósítható, viszont erre már ott a gázolaj, ami meg energiasűrűségben jobb.


Nem mellesleg akkor már akkor a benzines sem lenne korommentes, ha öngyulladással gyullad.

2016. jan. 17. 18:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/17 anonim ***** válasza:
100%

Korommentesebb lenne mint a dízel.


A Mercedes már évekkel ez előtt előállt egy kísérleti motorral, csak az borzasztóan bonyolult volt. A Mazdánál viszont már csináltak olyan benzinest, ami feltöltés nélküli de már bizonyos tartományokban kompressziógyújtású.

Szépen lassan fejlődik ez is, mivel a benzinmotorok az összes piacon jelen vannak, míg a dízelek nagyon nagy számú elterjedése leginkább csak Európára jellemző.

2016. jan. 17. 19:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/17 A kérdező kommentje:
Ó, emberek le vagyunk maradva! A Mercedes már 2014-óta használja a Forma1 -ben. A neve HCCL motor. Ha nem találták volna ki bizony én szabadalmaztattam volna. :)
2016. okt. 12. 20:06
 10/17 anonim ***** válasza:
100%

Azzal egy pöppet le vagy maradva.

A Mercedes már 2007-ben kísérletezett ezzel:

[link]


Az Infiniti pedig most ősszel be is mutatta nyilvánosan a sorozatgyártásra érett változtatható sűrítési arányú benzinesét:

[link]


Ha minden igaz, ez jövőre már rendelhető.

2016. okt. 12. 20:13
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!