Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az olajnyomásjelző lámpának...

Az olajnyomásjelző lámpának kevés olaj esetén is jeleznie kell?

Figyelt kérdés

Az adott autóban (Opel) a nívópálcát sem éri el az olaj mennyisége, de az olajnyomásjelző lámpa az nem gyullad ki. Lehet, hogy rossz az olajgomba?

Kulcsot elfordítva kigyullad több más szenzorral egyetemben, de aztán - ahogy a többi is - elalszik.



2016. jan. 25. 23:03
 1/2 anonim ***** válasza:

Az olajnyomásjelző nem jelzi az olaj mennyiségét. Sok autóban nincs is érzékelője, fejből csak 1-2 típus ugrik be, aminél az olajszintnek külön érzékelője van.

Attól, hogy alacsony az olajszint, még lehet jó az olajnyomás. A szivattyú felkapja az olajat, a gombánál a nyomás megvan, minden jó. Főleg hidegen, amíg "vastag" az olaj. Melegen csökken a viszkozitása, olyankor már előfordul, hogy villog a lámpa. Főleg kanyarban vagy erős fékezés, gázadás után villan be egyszer-egyszer: ilyenkor az olajteknőben lötyög az a kevés olaj, ami még ott van, a szivattyú meg néha levegőt szív, ettől egy-egy pillanatra leesik az olajnyomás. Később ez állandósul.

Sokan hiszik azt, hogy ha a lámpa nem világít, jó a kenés. Nos, ez nem így van. Egyrészt a mocskos, korommal, fémreszelékkel teli olaj nem nagyon tud már kenni, csak csiszol, lásd a "tízezer alatt belemegy három liter olaj, há' hülye leszek cserélni" hozzáállással spóroló olcsójánosokat. De ha még jó is az olaj: a nyomás önmagában nem jelenti azt, hogy meg is van a kellő olajmennyiség. Egy hidegen besűrűsödő 15W-40-es ásványi szilvalekvárból könnyű kitolni 2-3 bart, de attól még nem nagyon fog bekúszni a szűk furatokba, csapágyhézagokba. Az egységsugarú felhasználó viszont nyomja a motornak, mint a hülye, mert "há' nem világít a lámpa, minden okéba' van". Örülnek is ilyenkor a csapágyak, főleg a vezérműtengelynél, ahová amúgy is nehezebb felnyomni a kenőanyagot.

Úgyhogy akármennyire is megnyugtató, hogy elalszik a kis piros lámpa, én a helyedben csak kezdenék valamit a motorral. Vagy töltenék bele olajat, vagy lecserélném a vélhetően nem vadonatúj kenőanyagot - vagy esetleg vennék bele egy hosszabb nívópálcát. Lehet, hogy ez lesz a legjobb megoldás, mert ez a legolcsóbb és mint tudjuk, mindig a legolcsóbb módszer a nyerő, a többi csak a szerelők és autósboltosok lehúzása.

2016. jan. 25. 23:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 anonim ***** válasza:
Nyomásjelző nem jelez szintet. A szintjelző (ha van) meg nem jelez nyomást. Ezért nem is egyforma színű a visszajelző lámpájuk. Attól meg egyébként lehet olajnyomás hogy nem ér bele a pálca az olajba, mert ha a szivattyú csonkja beleér az olajba, akkor van olajszállítás. De ennek ellenére lehet baj ha kevés az olaj, mert ha nem vízszintes az út, vagy olyan erőhatás éri az autót amitől ellöttyen az olaj, akkor könnyen előfordul hogy nem tud olajat szállítani a szivattyú. Tehát ha minimum környékén van az olajszint a pálcán akkor töltsünk rá olajat minél hamarabb.
2016. jan. 26. 12:34
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!