Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Opel vivaro hideg vízhőmérsékl...

Opel vivaro hideg vízhőmérsékletkor meddig "kínozható"?

Figyelt kérdés

Sziasztok!

Van egy Opel vivarom, 2.0 literes, CDTI motorral. A kérdésem arra irányult, hogy mivel most télen elég hideg van, nagyon lassan melegszik be a víz. Turbónyomás meg ugyebár 2000 fordulat felett indul be, addig (míg nem kezd tölteni a turbó)ha az ember kicsivel több gázt ad, zavaróan erőlködő, hangos diesel hangja van. Hogy kíméljem a motort, míg be nem melegszik, általában 2300as fordulat körül váltok sebességet, viszont az áttétel miatt természetesen visszaesik bőven 2000 alá, és már kisebb gázadásnál érezni a fent említett effektust.


Esetleg ezeket a CDTI-s motorokat hideg vízhőmérsékletnél is ki lehet húzatni óvatosan 3000-ig, hogy a következő fokozatban is már tudjon tölteni a turbó?


Előre is köszönöm a válaszaitokat! (kérem, csak tapasztalt "kollégák" írjanak)



2016. febr. 7. 23:04
 1/2 anonim ***** válasza:

Én még kezdő vagyok a turbó dízeles dologban, de én nekem mondták sok tapasztalt ismerős, meg interneten is rengeteg helyen olvastam hogy ameddig nem éri el az üzemi hőfokot az autó addig lehetőleg ne hajtsuk szét a lelkét, érdemes kisebb fordulatoknál váltani lehetőleg 2000 alatt picivel. Lakott területen kívül azért oda lehet lépni neki de azért módjával nem kell felbőgetni ott sem, persze így már nem baj. Indításnál célszerű járatni 2-3 percig a motort utána lassan elindulni vele. Sokan élnek olyan tévhitben hogy a motort 5-10 percig egy helyben kell járatni, nem nem kell, esetleg az öreg szívóknál.


Az a lényeg hogy ne pörgessük túl 2000 fordulatnál állandóan, meg ne menjünk hideg motorral rögtön az autópályára sem ha nem muszáj. Persze tudni kell hogy elindulásnál mennyit mész vele mert dízel hosszabb távokra való, ha csak munkába járáshoz használod ami pár km akkor célszerű hetente de legalább 2 hetente egy hosszabb 30 km-es utat megtenni és üzem meleg motorral picit odalépni neki. A CDTI dízeles opelek nem a legjobbak alapból sajnos így azért célszerű odafigyelni rá meg 10-15 ezer km-enként olajat, szűrőt cserélni kell, de minimum évente. A turbód hidegen nem szabad kínozni jó ha picit beindul nem baj, nem lesz baja, de vigyázni kell mert ilyenkor ameddig nem üzem meleg a motor nincs megfelelő kenése ami elsősorban a turbó csapágyait nyírja ki, és ha már a turbóval baj van akkor méregdrága a javítása.

2016. febr. 7. 23:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 anonim ***** válasza:

Azaz. Hideg motorral alacsony fordulaton... azzal lehet legjobban kifektetni a motort. :D


Hidegen is nyugodtan lehet forgatni 3000-ig, semmi baja nem lesz. Helyesen azt szokták mondani, hogy üzemi hőfok alatti hőmérsékletnél nem illik terhelni a motort. A terhelés nem a fordulatszámot jelenti, hanem a "kivett teljesítményt". Egy adott gyorsuláshoz/menettempóhoz 1800-as fordulaton jóval nagyobb gázpedálállás szükséges, mint 3000-res fordulaton.

Szóval pörgetve jobban nyomod neki, mert az kíméli... :D


Hidegen beindítod, vár egy keveset amíg bekötöd magad stb (5-10-15 másodperc ), az olaj már eljutott mindenhová és lehet menni, nyugodtan el lehet forgatni 3000-ig, akár autópályára is felmehetsz egyből. A gyorsítósáv minimum 5-600 méter + az oda vezető út is minimum néhány száz méter ( pl egy pályás benzinkútról is több száz méter ), ekkora távon komolyabb erőlködés nélkül is fel lehet gyorsítani a Vivarot 100km/h-ra utána meg az egyenletes terhelés amit az autópálya ad még mindig sokkal motorkímélőbb, mint városban felmelegíteni a motort üzemi hőfokra...


Én azt javasolnám, ha erőtlen 2000 alatt ( ott is van már amúgy turbónyomás, csak még nem elég ) akkor ne kínozd 2000 alatt, inkább menj dinamikusan magasabb fordulaton.

2016. febr. 8. 00:12
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!