Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Fűtőradiátor hol helyezkedik el?

Fűtőradiátor hol helyezkedik el?

Figyelt kérdés
opel astra f (2001) 1.6 8v
2016. febr. 17. 13:50
 1/3 A kérdező kommentje:
És mit kell eltávolítani hogy hozzáférjek?
2016. febr. 17. 14:32
 2/3 anonim ***** válasza:

Találtam hozzá egy nagyon jó leírást.

" Motortér:


1, Meg kell keresni a tűzfalba bemenő 2 csövet, ami a radiátorhoz kapcsolódik. Nekem pont a kormánymű eltakarta, így csak alulról lehetett látni és szerelni. Akna lenne az igazi, de én fel tudtam fél kerékkel állni egy padkára és így aláfértem szerelni.


A csöveket gyorsbilincs tartja. Ezek kiscsavarozása után le kell húzni a gumikcsövet a radiátorok kivezetéseiről. Vigyázz, nehogy a nyakadba follyon a fagyálló!


Belső Tér:


1, Középkonzol eltávolítása (2 csavar elöl, 1 csavar a kézifékkarnál, 1 csavar a pénztartó műanyag tála alatt, 2 csavar hátul a csikktartó alatt) Én kiügyeskedtem a váltókar és a kézifékkar borításait a konzolból. És ki kell húzni a szivargyújtó csatiját és izzóját. ez viszonylag gyorsan megy és egyszerű volt. Csillagcsavarhúzó elég volt.


2, Most jön a finomabb rész. Én kiszedtem a középkonzolt tartó U alakú fekete vasat is, amit 2 db (10-es) anya szorított le az alvázhoz, miután oldalról kicsavaroztam a műszerfal tartó csavarokat (2 db hatlapfejű tizes csavar) Leszedtem a hátsó lábfűtéshez tartozó 2 műanyag harmónika csövet. Ezen lépésekre azért volt szükség, hogy a radiátor alsó tálcáját, fedlapját előre lehessen húzni.


3, A radiátor egy fekete dobozban van a középkonzol alatt, a gázpedál mellett.


4 darab kis csavar tartja, azt hiszem 6-os krovafej kellett hozzá. A két hátsó csavart elég nehéz kicsavarni, mert alig lehet hozzáférni nekem is a kárpit felhjatása után volt elegendő helyem. És ha van olyan kulcskészleted, amelyben van csukló, tehát tudsz majdnem derékszögben is csavarozni, azzal sok időt lehet nyerni. A csavarok kivétele után a dobozt lefelé kell kicist feszíteni. Ha lefelé kijött, akkor lehet előre húzni. Mivel az útjában álló akadályokat korábban kiszedtük, simán ki lehet húzni a feddobozt a sebváltó kar felé. szabad lett a radiátor!!!!


4, Mivel a motortérben már leszedtük a gumicsöveket, akadálytalanul ki lehet húzni a radiátort előre a sebváltó kar felé.


Vigyázz a trutyi folyik belőle!


5, Lehet a radiátort vízkőteleníteni. Én vettem hozzá trisót a háztartási boltban (300 Ft egy zacskó) És az ecet is jól jön. Felvitem a fürdőszobába a radiátort, lecsavartam a zuhanyzó rózsáját és így jól ki ki tudtam mosni a radiátor belsejét forró vízzel. Nem mondom, mint a kávé, olyan fekete cucc és vízkő jött ki belőle. Tettem bele trisós elegyet, mosás, ecettel is felöntöttem, rázogattam, mosás. Addig ismételtem ezen műveleteket, amíg tiszta víz nem jött ki belőle. (Én persze leszedtem a kiegyenlítő tartályt is és azt is kivízkőtelenítettem egyúttal. Emellett a leszedtem a hűtő vízcsöveit is és desztvízzel átmostam a hűtőt)


6, Az összszerelés a radiátor visszahelyezésével kezdődik, rá kell tenni a gumicsöveket a motortérben. Jó ha vam segítség ennél a műveletnél. mert a raiátort jó ha az utastérben megfogja addig valaki és tartja, amíg te a kocsid alatt próbálod a gumicsöveket visszadugni a tűzfalból kiálló radiátorcsőre és meghúzni a bilincset rajta. Ha patent a radiátor, vissza lehet tenni az alsó fedlapot, visszacsavarozni sem egyszerű, de megoldható. Ja nekem a fejlámpa segít, hogy lássak közben. smile.gif Ha fix a doboz, vissza az u alakú vas, harmónika cső, csavarok.


7, Légtelenítés? Elvileg magától csinálja. Én nem bíztam rá. A termosztátom felett a hőfok jeladó felett nekem van egy gumicső, talán ez megy vissza a kiegyenlítőtartályba. Ezt találtam a rendszer legmagasabb szerelhető pontjának. Leszedtem a gumicsövet a csonkról és engedtem a kiegyenlítő tartályba a folyadékot folyamatosan, addig amíg meg nem jelent a csonknál a folyadék. visszatettem a gyorsbilincset a gumicsőre. A kiegyenlítőt max szintig töltöttem folyadékkal. Beindítottam az autót és hagytam hagy nyomja a levegőt kia rendszer magából. A kupakot persze nem csavartam vissza a kiegyenlítőre vissza, amíg láttam, hogy nyomja a levegőt vissza.


8, Ellenőrzés! Minden gyorsbilincs a helyén?, nincs e folyás a szétszerelt csöveknél?


9, Próbakör, kiegyenlítő utántöltés."


[link]

2016. febr. 17. 16:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 A kérdező kommentje:
azért jó sokmindent kell kiszedni hogy hozzáférjek
2016. febr. 17. 18:24

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!