Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mért nem használják ki jobban...

Mért nem használják ki jobban a veszteséghőt?

Figyelt kérdés

Egy autó motorjában ugye rengeteg hő keletkezik aminek esetleg egy részét fel tudjuk használni fűtésre de a nagy részével simán csak a környezetet melegítjük.


Viszont azt mért nem lehetne megcsinálni, hogy például létrehozni egy zárt rendszert és egy kis méretű gőzmotort például.

Lényegében annyi lenne a dolog, hogy akár két hűtőkör lenne, egy ami a motort hűti és ez kapcsolódna egy második körhöz egyrészt mielőtt menne a hűtőbe, így leadna a második körbe valamennyi hőt.


Ebben a körben pedig valami egyéb anyagot használnánk ami alacsonyabb hőmérsékleten párolog, gőzként munkát végezne a kisméretű gőzmotorban, ami mondjuk egy generátort hajtana, és azzal tölteni akkumulátorokat és a termelt energiával be lehetne segíteni a hajtásba mint egy hibridnél. Utána ez a gőz bejutna egy hűtőbe ahol újra folyadékká válna és menne folyamatosan körbe a körforgás.


Jó elsőre, bonyolultnak hangzik, de ilyen tényleg kisméretű gőzmotorok már nagyon rég óta léteznek, ráadásul relative jó hatásfokkal működnek, akkor nem érné meg ha mondjuk az alapból hasznosuló max 30-40% energia helyett mondjuk akár 50-60%-ot tudnánk így használni?


Ilyesmi motorra gondoltam például:

[link]

Még helyigényben sem lenne olyan hatalmas és kis ráfordítással biztos lehetne fejleszteni is rajta.



Bár ez csak egy ötlet volt, de ettől független nem hiszem, hogy ne gondolna egy autógyártó sem erre, hogy azt a rengeteg veszteséghőt is felhasználni valahogy.



2016. febr. 24. 00:29
 1/10 anonim ***** válasza:
100%

A gőzgépek azért szorultak ki mindenhonnan, mert rossz hatásfoggal dolgoznak.

A gőzgépeknek kevés a párolgás, elegendő energia csak a nagy nyomással áramoltatott gőzből nyerhető, sok veszteséggel.

Az autós témánál maradva, a motor által termelt hőből az energia visszanyerése összességében veszteséges lenne, a beépítendő szerkezet tömege több plusz energiát emésztene fel, mint amit a hőből vissza lehet nyerni, s még a bekerülési költséggel is kalkulálni kell.

2016. febr. 24. 01:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:

A kérdés kiváló.

Az előttem szóló nagyjából rávilágított a lényegre.


Én csak annyit tennék hozzá, hogy az amik már biztosan ilyen autókat gyártanának, ha lenne értelme...


De mégegyszer...a kérdés nagyszerű...

2016. febr. 24. 04:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 A kérdező kommentje:

Igen, így belegondolva igazak az említettek, ha valóban megoldható lett volna akkor már megtették volna.


Bár ezen csodálkozom picit, hogy még semmi megoldást nem találtak erre, hogy felhasználni ezt az energiát valami úton.

Csak órán került szóba a dolog ( 6-os vagyok, környezetismeret ) és itt gondoltam erre hátha reális. :)

2016. febr. 24. 05:07
 4/10 TheCruve ***** válasza:
100%
Én olyasmin gondolkodtam el, hogy generátorból lehetne-e olyat csinálni, ami hasonló módon működne mint a turbófeltöltő. Kipufogógáz hajtaná, így megszabadulna a motor egy plusz szíjas terheléstől.
2016. febr. 24. 07:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
100%

Látszik, hogy jó irányba gondolkodtok..

naponta több tízmillió autó gurul a világon összességében hatalmas mennyiségű elpocsékolt hőt fejlesztve..


a kérdésed: "....azt a rengeteg veszteséghőt is felhasználni valahogy..."


nos közel vagy a korszakalkotó találmányhoz, csak azt a "valahogy" szó kell megoldani...szinte semmiség.


Ez alsó hangon is Nobel díjas találmány lenne, és százmilliárdos vagyont eredményezne.(dollárban)

2016. febr. 24. 07:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
100%

Első tényleg jól összefoglalta.

De kérdem én, mit csinálsz amíg hideg a motor? vagy télen amikor egy mágnesszelep akár teljesen le is zárja a hűtőt, hogy a motor tartani tudja az üzemi hőmérsékletet?


A kipufogógázos dolognál pedig szintén. Változik a hőmérséklet és a kiáramló gáz sebessége és mennyisége is.


Tényleg higgyétek el, nálunk sokkalta okosabb emberek lefutották ezeket a köröket már régen

2016. febr. 24. 07:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
100%
Azért ezeket a köröket érdemes időről időre újra lefutni, mert a technológia többi ága is is fejlődik. Lehet, hogy közben kitalálnak valami módszert, amivel hulladékhőt lehet jól hasznosítani. Viszont ha az autóiparról van szó, ott eléggé nagy a pörgés, szerintem ők legalább évente átmennek ezeken a dolgokon, hogy lehetne-e valamit tenni.
2016. febr. 24. 07:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 tothp ***** válasza:
100%
Majd csak kitalál valaki egy olyan szerkezetet, ami mint a napelem a fény hatására, úgy a hömérsékletkülőmbség hatására termel áramot. Ezt bele a kipufogógáz áramába, vagy a vízpumpához. Ha jól működik, akár még a generátort is el lehet felejteni.
2016. febr. 24. 07:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
Jelen olajárak mellett nem gazdaságos.
2016. febr. 24. 08:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
100%

erre adnak választ a jelenlegi forma 1-es hajtásláncok, ahol a hő és mozgási energiát egyaránt "újrahasznosítják"


egyébként a 6 ütemű motor még mindig egyszerűbb lenne, mint a gőzmotoros okosság, de ezek már soha nem fognak elterjedni, a jövő az elektromos hajtásé, már csak az akksikat kéne fejleszteni, hogy olcsóbbak legyenek és nagyobb hatótávolságra legyenek képesek...

2016. febr. 24. 23:50
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!