Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az igaz, hogy az automata...

Az igaz, hogy az automata váltónál úgy tartjuk a sebességet, hogy ha elérjük a kívánt km/h-át, akkor egy kicsit vissza kell venni a gázból?

Figyelt kérdés
2016. márc. 30. 21:16
1 2
 11/20 anonim ***** válasza:

" De az automatánál hogy lehet egy gázadással (tehát anélkül, hogy felemelnék a lábunkat a gázról) felgyorsulni például 150-re? Vagy 200-ra?"


Simán. Az autómatánál nem kell felendedni gázt amikor vált.

Akár elindulásnál lenyomod a gázpedált kb 2/3-ig és ott tartod amíg eléri a 150-et.

Vagy akár padlógázon. Ugyaúgy vált.

2016. márc. 31. 15:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/20 anonim ***** válasza:
Na látod kérdező, ezért fa*a az automata, mert beülsz, nyugodtan kényelmesen, lepadlózod, és semmit, de semmit nem kell csinálnod ezen kívül, és felgyorsulsz akár 200-ra a lehető legrövidebb idő alatt. Míg kéziváltónál bűvészkedhetsz a kuplunggal, meg figyelheted a fordulatot, kell koncentrálj, hogy gyorsan válts, stb. Ezért szeretem annyira az automatát, bár a kéziváltóst is szeretem, annak is megvannak az előnyei.
2016. márc. 31. 18:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/20 anonim ***** válasza:

A kézi váltósat jobban szeretem, mint az automatát, az automata szerintem csak dugóban nagyon jó :)


Ha gyorsan akarsz gyorsulni, akkor a tempomatot kell feltolni egy automatánál, és még a gázt sem kell nyomni, magától gyorsít teljes erőből.

2016. márc. 31. 18:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/20 A kérdező kommentje:

"Simán. Az autómatánál nem kell felendedni gázt amikor vált.

Akár elindulásnál lenyomod a gázpedált kb 2/3-ig és ott tartod amíg eléri a 150-et.

Vagy akár padlógázon. Ugyaúgy vált."

Oké...ott tartom a gázt, amíg eléri a 150-et Nem gyorsul tovább az autó? Akkor ezek szerint sokkal finomabban kell nyomni a gázt, mint a manuálisnál? Vagy esetleg több hely van a gázadáshoz?

2016. márc. 31. 19:14
 15/20 anonim ***** válasza:

"Oké...ott tartom a gázt, amíg eléri a 150-et Nem gyorsul tovább az autó? Akkor ezek szerint sokkal finomabban kell nyomni a gázt, mint a manuálisnál? Vagy esetleg több hely van a gázadáshoz?"


Indulásnál nem tudod beállítani a pont 150-hez tartozó gázpedálállást csak mondjuk nyomsz egy kövér gázt.

Amikor már felváltogatott a kívánt sebességhez lehet, hogy kell még plusz gázt adnod vagy elvenni a gázból.

Nem mondanám, hogy finomabban kell kezelni a gázpedált a kézihez képest. De majd ha mész vele akkor fogod teljesen megérteni/meglátni.

2016. márc. 31. 19:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/20 anonim ***** válasza:

Akkor bonyolítsuk meg egy kicsit :)


A gázpedálnak van egy pedálútja, ez mindkét esetben azonos hosszúságú és ma már gyakorlatilag minden autónál egy potmétert vezérelsz a gázpedállal, ami ad egy jelet, hogy épp hány %-nyira van benyomva.


A gázpedál benyomásának megfelelő jelből alakul ki a motor teljesítmény szabályzása. Ha a benyomott állapotnak megfelelő teljesítmény több, mint ami az autó egyenes vonalú egyenletes mozgásához szükséges akkor gyorsulni fog, ha kevesebb akkor lassulni, ha pont annyi akkor meg változatlan sebességgel fog menni.


Ha vezetsz egy kézi váltós autót és csak annyira nyomod a gázt mondjuk 4.ben, hogy tartsd az 50km/h sebességet, akkor 50-nel fogsz menni, ha jobban benyomod akkor fogsz gyorsulni. Na ez pontosan ugyanígy történik automatánál is, csak ott nem kell kalimpálni a váltóval, ezt a részét megoldja magának ( hiába nyomod a gázt, például váltásnál ő majd korrigálja a "gáz jelet" és elvesz majd visszaadja ).


Ha gyorsítasz az is úgy történik, hogy a szükségesnél nagyobb teljesítményt "taposol" ki a motorból és amikor eléred a kívánt sebességet akkor visszaveszed annyira, amivel pont tartani lehet.


Ezek a folyamatok ugyanazok mindkét típus esetében.


"Oké...ott tartom a gázt, amíg eléri a 150-et Nem gyorsul tovább az autó? "

Ha van elég erő 2/3-os gázpedál állásnál akkor gyorsul az tovább is.


"Akkor ezek szerint sokkal finomabban kell nyomni a gázt, mint a manuálisnál?"

Talán egy picit finomabb gázpedál kezelést igényel az automata, aminek egyszerű oka van: tudod gázpedállal is szabályozni a sebességváltást. Picit nagyobb gázt nyomsz akkor visszavált, ha lecipőzöd akkor visszavált kettőt-hármat is, picit vissza engeded feljebb vált egyet :)

2016. márc. 31. 19:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/20 A kérdező kommentje:

"Ha gyorsítasz az is úgy történik, hogy a szükségesnél nagyobb teljesítményt "taposol" ki a motorból és amikor eléred a kívánt sebességet akkor visszaveszed annyira, amivel pont tartani lehet. "

Pont erre voltam kíváncsi! :) Azt azért furcsának tartottam, hogy 2/3 gázpedálállással semmi gubanc nélkül felgyorsul 150-re.

Néztem ezekről videót is. Hogy hogyan működik a négyütemű- és a kétütemű ottomotor. Dízelmotorról is. És persze a váltókról is. A manuálist értettem, de az automata egy cseppet bonyolultabb volt :D Ezek érdeklenek, ezért is szeretnék gépészmérnök lenni :)

2016. ápr. 1. 08:04
 18/20 A kérdező kommentje:
Köszönöm az eddigi válaszokat :)
2016. ápr. 1. 08:04
 19/20 anonim ***** válasza:
A 2/3-os gázpedálos dolog teljesítmény függő. Az automata benzinesem 272 lóerős,ott a 2/3 állás az 150-200 ló körül lehet (nyilván fordulatszám függ ényében ). Az meg már bőven elég a 150hez.. 150et lehet menni egy 80-100lovas autóval is... :)
2016. ápr. 1. 15:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/20 A kérdező kommentje:
És például egy nagy teljesítményű autónál, amiben van kb. 600 LE? Annál is ugyan ez a helyzet?
2016. ápr. 1. 21:15
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!