Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Volkswagen 2. 0 PD TDI 140le...

Volkswagen 2. 0 PD TDI 140le Manuális vagy DSG váltóval érdemesebb venni?

Figyelt kérdés
Használtam már manuális és automata váltót is, de nem tudom, hogy egy 190e km futott VW EOS auto mennyivel ehet többet ha egy 6 sebességes DSG váltóval veszem mint a hagyományos 6 sebességes, manuálissal. Mennyire szokott ezzel probléma lenni? Nagyon költséges a javítása?

2016. ápr. 5. 14:06
 1/6 anonim ***** válasza:
63%

Az automata váltó egy szuper dolog, és ha vigyáztak rá, tehát 60 ezer km-ként lecserélték a megfelelő olajra a régit akkor nem hinném hogy 190 ezernél megadja magát, viszont azt tudni kell hogy drága mulatság egy dsg váltó :) de ezt gondolom te is tudod, a baj, hogy bizony elég borsos ezknek a váltó olajoknak az ára, 7000 forint/liter, ugyhogy láttam már olyat aki utángyártott olajjal helyetesitette, hogy miylen a hatásfok nem tudom, de ezeket te se tudod meg, hogy az előző tulaj mit csinált vele....

Másig dolog a motor, bár ez nem kérdéses, biztos átgondoltad, de ezek a 2,0 pd tdi-k eléggé betegesek . Nagyon figyelni kell a megfelelő olajcserére és üzemanyagra, szerintem ha eddig nem volt felujitva a motor 190 ezer km-nél akkor pont te leszel az aki súlyos száz ezreket fog rá költeni. Persze vannak olyan autók amik 350-400 ezer km-el eredeti motorral gurulnak be a szervizbe :) .Egyébként jó néhány alkatrészt alul méreteztek állitolag a motorban, ugyhogy lehet én elgondolkodnék az 1,9 es dieselen. Egyébként az általad nézet autó leggyengébb pontja az adagolók, de az elektronikája is érdekes.

2016. ápr. 5. 15:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
24%

Ennyi km után számíthatsz váltó javításra/felújításra + addigra már a kéttömegű is cserés lesz.

Költséges.

2016. ápr. 5. 17:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
0%

A 2.0PD-t nagyon meg kell nézni vásárlás előtt, több hibája is lehet és um. talán csak 1motorkód ajánlott belőle, de az sem tökéletes. Érdemes a gyárilag Bosch pd elemmel szereltet venni (140lovasból van ilyen). Viszont az olajzási probléma mindegyik 2.0PD-t érinti, ha pályán volt használva és az élete 90%-át konstans tempóval töltötte, akkor lehet elmegyen 350-400e km-t úgy hogy még van olajzása a motornak viszont akik vegyesben használták ott 200e km körül kuka a motor az olajzás megszűnése miatt. Erről többet itt olvashatsz:


[link]


Illetve a 170lovas motor szereti szétcseszni a hengerfejét, főleg ha hajtva volt (aki a legerősebbet vette biztos nem nagymamisan vezette).


A DSG egy piszok jó váltó amíg törődnek vele viszont ebben is benne van a kedves kettőstömegű lendkerék mivel ez csak egy robotizált kéziváltó, illetve a DSG szereti főleg városban alacsony fordulaton használni a motort.

2016. ápr. 5. 18:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
Manuális.
2016. ápr. 5. 20:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
24%

Mint tapasztalt Volkswagenes, SEAT-os én amondó vagyok, hogy kerülendő a 2.0 PD TDI. Ez egy híresen félresikerült motor a Volkswagentől, és drágák hozzá az alkatrészek. Ehhez még társul a DSG váltó, ami korai évjáratoknál - tehát kb. 2005-2008 - szintén komoly kiadást jelenthetnek. Nézz meg egy SEAT Alteát 2.0 PD TDI és DSG kombóval, full extrásan, és nézz meg egy 1.6-os szinte alapfelszereltségűt. Hát nem hiába olcsóbb az előbbi azonos évjárat esetén, én annyit mondok, pedig nyilván úgy lenne logikus, hogy a dízel fullos kerül többe.


Szóval ha már muszáj ezzel a motorral megvenni az EOS-t (nem tudom 1.9 PD TDI-vel árulták-e), akkor legalább ne DSG váltót mellé.

2016. ápr. 6. 00:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
42%
Rosszul írtam: tehát a korai DSG váltók azok problémásabbak, és sokba kerülnek. A későbbiek már elég kiforrottak, és szintén sokba kerülnek. Ameddig viszont működnek addig kenterbe verik a legtöbb automatát. Fogyasztás nem sokkal több, ha DSG-s az autó, ha egyáltalán több, mert ez nincs kőbe vésve, hogy mindig többet kell egyen.
2016. ápr. 6. 00:13
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!