Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ingázó robogó milyen?

Ingázó robogó milyen?

Figyelt kérdés

Szeretnék egy igénytelen olcsó (nagyjából ~70e ft) robogót venni heti 3-4-szeri odavissza 25km-es ingázásra. Ezt a két típust néztem:

1.: Egy éven belül felújított 2000-res piaggo zip 50 kitűnő állapotban 75000-ért

2.: Egy 2008-as Generic xor 50-es normál állapotban 70000-ért.

Tanácsok? Vélemény? Nyárra kell.



2016. jún. 5. 14:10
 1/6 anonim ***** válasza:
38%

Hát, én inkább a piaggio-t választanám.

De azért vásárlás előtt alaposan nézd át, ne leírás alapján válassz. Rengeteg aprónak tűnő hiba lehet, ami a szervizben bizony súlyos 10ezer forintokat jelent.

2016. jún. 5. 14:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:
Tudnál segíteni, hogy miket erdemes megnezni?
2016. jún. 5. 14:21
 3/6 A kérdező kommentje:
Énis a piaggo fele hajlok inkább.
2016. jún. 5. 14:21
 4/6 anonim ***** válasza:
100%

Pont mostanában valakinek leírtam elég részletesen, szóval inkább bemásolom az egészet.


Noh..


Első és talán legfontosabb, hogy amikor megvan a kiszemelt motor, amit személyesen is meg akarsz nézni, akkor telefonon kérd meg az eladót, hogy ha lehetséges, akkor ne indítsa el aznap a motort amikor mész megnézni. Amikor meg már ott vagy, akkor fogd meg a robogó kipufogóját, vagy blokkját, hogy valóban hideg e.


Ez azért jó, mert a 2 ütemű robogók/motorok minél többet állnak, annál nehezebben indulnak. Főleg, ha valami nem stimmel a karburátorral. Egy jó állapotú robogónak enyhe gázadás mellett hidegen max 2-4 rugásból el kell indulnia.

Ha ennél most nyáron melegben is nehezebben indul, akkor ősszel, vagy télen hogy a fenébe fogsz elindulni?


Elsőre érdemes megnézni a gumikat, fékeket, kormányzár, és a lengéscsillapítót.

Gumi apróságnak tűnik, azonban tudni kell, hogy robogóhoz gumi elég drága. Minimum 10ezer forint, de inkább közelít a 20-30-hoz. Guminál azt nézd meg, hogy egyrészt látszik e külsérelmi nyom rajta, illetve hogy ha benyomod egy helyen, akkor látszódnak e apró repedések. Ha ez rendben van, akkor még a profilmélységet nézd meg, szóval hogy mennyire van lekopva a gumi. Legalább 3-4mm legyen, ennél kisebb már cserére szorul.

Ezután nézd meg a féktárcsát. Ha sok karc van rajta, vagy nagyon kopottnak tűnik, az megint legalább 5-20 ezer forint szervizben. No meg ha azt mondják, hogy csak mittomén 10.000km-ert futott a motor, de a féktárcsa tele van karcokkal, akkor egyből következtetni lehet arra, hogy ez nagyon nem valós adat, és legalább 3-4 szeresét futotta a motor. Alkualapnak ez is jó..

Utána nézd meg, hogy a kormányzár működik e, illetve, hogy leolvasható e az alvázszám.

Kormányzárnál fordítsd tökig balra a kormányt, majd kulccsal rakd rá a kormányzárat. Vedd ki a kulcsot, és próbáld elforgatni jobbra a kormányt. Ha el tudod, akkor ezt a motort bizony valamikor ellopták. Ugyanis eltörték a kormányzárat. Szerintem lopott motornál túl nagy a rizikó, szóval én otthagynám. Ha a kormányzár jó, akkor nézd meg hogy az alvázszám leolvasható e szépen, vagy összevissza van csiszolva. Ez szintén lopásra utal.

Következők a lengéscsillapítók. A krómozott részét nézd meg, hogy látszódnak e hosszirányú karcolások. Ha igen, akkor az elég nagy baj. Ha nem, akkor nézd meg, hogy ugyanott, de följebb nem "könnyezik" e. Azaz, nincs e pár csepp olaj rajta. Vagy húzd végig a kezd a krómozott részen, hogy olajos lesz e a kezed. Mert ha igen, akkor szimeringet kell cserélni, az meg elég nagy meló.


Utána vedd le a motort a lábáról, és ülj rá. Nyomd le az elejét, és lassan engedd fel, utána csináld ugyan ezt a hátsó részével is. Ha fura hangokat ad, az már jó alkualap. Ha meg lenyomás után nagyon lassan, vagy szaggatva jön fel, az megint lengéscsillapító cserére utalhat.


Utána jöhet az indítás teszt amit ugye fentebb már leírtam. Elsőre ne önindítóval indítsd, hanem rugd be némi gázadás kíséretében. Ha nehezen megy, akkor inkább hagyd ott a motort.

Berugás után, ha jól ment, állítsd le a motort, minél hamarabb, és jöhet az indítás önindítóval. Ha nem pár másodperc az indítás vele, akkor valszeg gyenge az akkumulátor. Egy aksi típustól függően 4ezer-18ezer forint között mozog.

Utána nézd meg, hogy lámpák, index, féklámpa, és ezeknek a kapcsolói működnek e.

Ezután jön az utolsó dolog, akármennyire is ciki, vagy nemciki, vagy akármennyire is félsz, próbáld ki a motort. Menjél vele pár kört a ház körül.

Ha fura csörömpölő hangot ad a motor felől, akkor valszeg főtengely csapágyas, vagy rosszabb. Ennek a javítása 15k körül van, ha szerencsés vagy.

Itt kiderül az is, hogy jók e a fékek. Illetve, hogy mennyire húz a motor. Ha gyengének ítéled, akkor kétesélyes a dolog. Lehet, hogy csak a variátorral, a szíjjal, vagy a görgővel vannak gondok, és ez nem olyan vészesen drága. De az is lehet, hogy nem kap elég üzemanyagot, vagy a hengere már szarrá van kopva. Ezt ott a helyszínen nem fogod tudni megmondani, szóval vagy belevágsz, vagy nem. De ha belevágsz, akkor alkudj belőle bőven, hogy megérje neked a dolog még úgy is, ha hengert helyre kell hozni. (30-40-50k)

Ha már bemelegedett valamennyire a robogó, akkor sehogy semmilyen körülmények közt nem szabadna lefulladnia.

Ha füstöl, az önmagában még nem nagy baj. Kérdés, hogy mennyire füstöl. De ezt megint csak tapasztalat alapján lehet megmondani, hogy rossz e vagy sem.

Amit még kipróbálás közben érdemes megnézni, az a km óra. Működik e.. Ha nem, akkor általában 2 dolog okozza, az egyik hogy maga km óra spirál el van törve. Ez filléres tétel, kb 2-4ezer forint.

Ha viszont nem a spirál, akkor a km óra meghajtó a hibás, ami bizony 13.000,-Ft körül szokott lenni, plusz munkadíj.

Ha nem mér a km óra, akkor aránylag könnyen kiderítheted, hogy melyik hibás. Az első keréknél megy egy spirál a kerékdobba. Ezt a spirált általában csak simán le tudod tekerni ott a kerékagynál. Ha letekerted, akkor forgasd meg kézzel a spirál belsejét, és közben nézd a km órát. Ha megmozdul a mutató, akkor bizony nem a spirál rossz, hanem a km óra meghajtó.

Kicsit hosszúra sikerült, de azthiszem, hogy nagyjából mindent leírtam. Remélem legalábbis.

Szóval összesítve:

1. Gumi, fék, kormányzár, és lengéscsillapító

2. Berugással indítás, majd önindítóval

3. Lámpák, kapcsolók, egyéb

4. Pár kör a ház körül, gyanús hangok, erő, km óra

2016. jún. 5. 15:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:
Tökélletes válasz köszönöm szépen! (Y)
2016. jún. 5. 15:51
 6/6 anonim ***** válasza:
Piaggio.
2016. jún. 5. 22:30
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!