Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Régen a nyugati autók miért...

Régen a nyugati autók miért voltak menőbbek a keletieknél?

Figyelt kérdés
a keletiek is elég jó minőségűek voltak, szivósak, az én ladám mind a mai napig gond nélkül üzemel. Formatervük se volt sokkal lemaradva a nyugati társaiknál(ez inkább még az elején). Nembeszélve arról hogy nagyon sok szocialista autó nyugati licenc(pl:dácsia, lada, polski, oltcit, zastava, stb)

2016. jún. 22. 00:05
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
80%

A humor rovatba kellett volna tenni ezt a kérdést, ha valóban így gondolod...

A '80-as évek közepéig egy átlag keleti-blokk lakónak esélye sem volt nyugati autóhoz jutni, sőt a blokkon belüli járgányra is hosszú éveket kellett várni, miután kifizette.

Voltak tehát a szocialista országokban gyártott autók, amelyeket a hibáikkal együtt szerettek, mert nem volt más.

Viszont a nyugati autógyártók sem voltak hülyék, nem a legmodernebb konstrukciókat adták el keletre, amire egyébként nem is volt igény, hisz nem volt összehasonlítási alap.

A Ladák is több éves csúszásban voltak a FIAT-ok konstrukciós versenyében, bár azok keleten valóban megbízható autónak számítottak.


A nyugati autók azért voltak menők, mert azokhoz hozzá jutni sem lehetett, az elérhetetlen álom volt.

2016. jún. 22. 00:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
80%
meg vót bennük rádió
2016. jún. 22. 01:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
60%

Az alap emberi természet miatt, amit így lehetne jellemezni:

Mindig az a menő, ami nincs.

Pl.: európai nők belegebednek abba, hogy barna legyen a bőrük, a délkelet-ázsiaiak meg azért sírnak, hogy mindig olyan csúnyán lebarnulnak. Végtelenségig lehet sorolni ezeket a példákat.

2016. jún. 22. 06:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
80%
Mert a keletiek már a saját korukban is silány minőségű, technikailag lemaradott gépek voltak a nyugatihoz képest (mármint ha a keleti blokk ócskavasaira gondolsz, nem pedig a távol-keleti autókra)
2016. jún. 22. 08:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:
54%
Milyen formatervről beszélsz, kérdező? Kisdoboz-nagydoboz-kisdoboz forma strandkorlátkék, kukásautónarancs, fosbarna színekben, ezt jelenti ?
2016. jún. 22. 08:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:
80%
Nézz meg egy Ladát, Wartburgot, majd tegyél mellé egy velük egy idős, vagy akár régebbi egyes Golfot, vagy mondjuk egy Sierrát. Na ugye.
2016. jún. 22. 09:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
100%

az 1.2-es ladámból átültem egy ugyanolyan torinióiba, fél napig járhattam vele...


na, a kükönbség miatt volt menőbb az olasz..

aztán egy ugyanolyan hengerűrtartalmú citroenbe..azt már nem is lehet elmondani..maga volt a csoda.


az ikka-ban akartam venni egy nyugati kocsit...volt egy daihatsu éppen...6000 dollárért..mellette egy skoda 1600 dollárért...

a daihatsu eszméletlen menő volt, de én a skodát vettem meg..

2016. jún. 22. 09:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
80%
Mert a keletiek, kevés kivétellel elavult vackok voltak, gyakran rossz gyártási minőséggel párosítva, mert a szocializmusban nemigen volt verseny az autógyárak között, kígyóztak a sorok az autókért, mert kevesebb készült mint amennyire igény lett volna. Egy előnyük volt csak a nyugatiakhoz képest, az az ár.
2016. jún. 22. 10:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:

" a keletiek is elég jó minőségűek voltak"


Okés a dolog, hogy licence-ből készült sok keleti autó, viszont azt a minőséget soha nem érték el, amit az eredeti tudott. Nekünk 1974-ben egy Fiat 125S autónk volt, 1600 köbcenti, 100 lóerő, 5 sebességes váltó. Nagyanyáméknak egy Ladájuk volt. Nyár volt, mentünk Riminibe nyaralni, mint akkoriban mindenki, mi is az Alpok alján mentünk. Idehaza még nem is nagyon volt gond a Ladával, birta az iramot, aztán az Alpokban már érezhető volt, hogy gyengül a szerkezet, a nyugati autók jöttek-mentek, húzták a lakókocsikat, persze, hogy kidudálták a Ladát, hogy ne tartsa fel a forgalmat. Nagyanyámék időközönként félre álltak, hogy elengedjék a felgyűlt kocsisort, aztán fojtatták útjukat. Mi a Fiat 125-el nem taknyoltunk, a Fiat bírta az iramot tartani, nem dudálták ki, nem kellet félre húzódni vele mint a Ladával, már régen elfoglaltuk a szállást, úszkáltunk a tengerben, mire nagyanyámék megérkeztek. A Ladák addig voltak jók a nyugatiakhoz viszonyítva, ameddig a gyártás elején még az olasz Fiat blokk került beléjük, amint az oroszok gányolták hozzá a blokkot, onnan kezdve hatalmas szakadák keletkezett a Fiat és a Lada között.

2016. júl. 23. 10:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 veterán vas ***** válasza:

Tedd egymás mellé, hasonlítsd össze a formát, a teljesítményt stb.

Pl. a '60-as évek:

családi autó: Volga M21 kombi v.s. Opel Caravan

kisautó: Trabant v.s. Fiat Spider.

lépcsőshátú középosztály: Skoda S100 v.s. Renault 10.

Szerintem nem kell nagyon magyarázni........... ;)

2016. júl. 23. 16:56
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!