Szerintetek melyik üzemanyagé a jövő?
Személy szerint, nem bízok aze elektromos autókban, valahogy olyan "idegenek".
Egyedül a Tesla tetszik, jól néz ki és van teljesítménye.
Viszont, rövid a hatótávja.
Szerintem, eleinte a hibridek fognak terjedni.
Egy nagy V6-os hibrid képes akkora akkora fogyasztást produkálni, mint egy kis 1.4-es benzines.
Egy 2 literes benzines hibrid pedig, akkorát, mint egy kisdízel.
Szerintem a legjobb lenne,valamilyen biodízelt lehetne előállítani.Illetve, az etilt fejleszteni.
Persze, ehhez a növénytermesztésnek is fejlődnie kellene, megkellene gyorsítani a termesztést, "emeletes" földterületek kellenének.
Szerintem is a hidrogén. Felesleges minden kocsiba hatalmas akkukat pakolni. Szél, nap, vízenergiával hidrogént előállítani és beletankolni a kocsiba.
Ott van a Toyota Mirai szériagyártású autója, kereskedelmi forgalomban kapható..
14:28 Jelenleg kb. az összes hidrogént metánból állítják elő. Egy 100%-ban fosszilis energiaforrásból, amit ráadásul minden feldolgozás nélkül is lehetne autóba tölteni.
A földgáz-hidrogén átalakításról itt olvashatsz, nem kimondottan "tiszta" procedúra:
Persze lehet megújuló energiával is hidrogént előállítani, majd azt cellákban felhasználni, csak épp ez nem a leghatékonyabb (jelenleg 30-40% a teljes folyamat hatásfoka, bár van fejlődési potenciál, 50%-ig):
Ez áll szemben azzal, hogy ugyanazt az energiát rá lehetne táplálni a hálózatra, és akkukba tölteni, majd onnan kinyerni (~87% hatásfok).
És akkor nem beszéltünk a hidrogén terjesztésének és tárolásának költségeiről. Pl. egy hidrogéntöltő állomás 2,5-5 millió dollárba kerül.
Szóval én inkább az akkumulátoros megoldások híve vagyok. A hatótáv jelenleg korlátozott, de azért lássuk be, a magyar autók nem futnak olyan sokat, átlag napi 45 km-t:
Sőt, az autófóbiával éppen nem vádolható amcsik se mennek sokkal többet:
Persze ettől függetlenül nem ártana a sűrű gyorstöltő-hálózat.
Az akku-elektromotor rendszer ráadásul annyira egyszerű, hogy bármibe bele lehet építeni, biciklitől repülőig. Szerintem rengeteg potenciál van benne.
Az elektromos autók évről évre fejlődnek. Pár éve még azt a hatótávolságot sem tudták, mint most. Ha sikerül az akkumulátorok gyártásában áttörést elérni, akkor hatótávban verhetetlenek lesznek. És két dolgot ne feledjünk: az akkumulátorok hatékonyságának kérdése egy olyan probléma, amivel:
1. Már most is foglalkoznak.
2. Nem csak az autóiparban jelentene óriási előrelépést, hanem a például a telefonoknál is, meg egy csomó más területen.
Nem egyik napról a másikra fog a benzin és a dízel kiszorulni, hanem fokozatosan. Pár évtizednek azért el kell telnie. De mindenképpen az elektromos autóké a jövő.
A töltőállomások hiányáról meg csak annyit, hogy a 19. század közepén nem hinném, hogy olyan hűde sok benzinkút lett volna az országban, most meg tele vagyunk velük. Pár év alatt ki lehet építeni egy olyan szintű töltőállomás hálózatot, mint most a benzinkutak (lefedettségre gondolok itt).
"szerintem az LPG nagyot fog durranni a közeljövőben"
Miért, szivárog? :D
De honnan tudjátok,hogy mi lesz 1-2-3 száz év múlva ... "Merni kell álmodni" Wrightékat, Otto Lilienthalt is ...stb sokan kinevették ! Nyilvan előbb a Hybridek fognak elterjedni,de utanna biztosan full elektromos lesz minden autó
Egyébként az én végzettségemet is tekintve..."Mechanikai mérnök"
17:33 Számoljuk ki!
Magyarországon egy autó átlagosan évi 16000 km-t megy (fentebb linkeltem.)
Egy Model S 30 kWh-ból hoz ki 100 km-t (valós körülmények között):
Tehát évi 4800 kWh-ra van szüksége az átlagmagyarnak ahhoz, hogy full megújulóan, elektromosan autózhasson.
Magyarországon ennek előállításához egy ~5 kWp teljesítményű otthoni rendszer kell, ami kb. 2.5 millióból kijön.
Drága? Ennyi pénzből mai átlagáron 7350 liter benzint kapsz, ami egy kellemes, hétliteres fogyasztást (és a maihoz képest nem változó olajárakat) feltételezve 147000 km-re, azaz az átlag autósnak kilenc évre elég. Mindeközben a napelemes rendszer még 20 év múlva is garantáltan hozza az újkori teljesítmény ~80%-át, és nincs okunk feltételezni, hogy a teljesítménycsökkenés 20 év után jelentősen felgyorsulna.
18:25 Korrekció, 5 literes fogyasztással számoltam, csak elfelejtettem átírni. A lényeg, hogy szerintem kimondottan kedvezően jön ki a villanyautó az összehasonlításból, és a mai technológiákkal is elérhető a 100%-ban karbonsemleges autózás, és ez a jövőben még inkább így lesz.
A fosszilis üzemanyagok meg soha nem fognak elfogyni. Előbb válna lakhatatlanná a bolygó. A lényeg, hogy előbb álljunk le a használatukkal, mint hogy ez bekövetkezne.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!