Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A kamionozás igen-igen megterh...

A kamionozás igen-igen megterhelő szellemileg és fizikailag is, ez miben nyilvánul meg pontosan?

Figyelt kérdés
Az oktatóm mondta ezeket.
2016. júl. 13. 15:08
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
71%

Ulj be a volan moge 8 orara (nem kell vezetni, csak ulj 8 orat az autoban), es megtudod miert nehez fizikailag.


Ha kozben meg vezetni is kell, folyamatosan 100%-ban odafigyelni az utra, a tobbi autora/kamionra, szabalyokra, mindamellett hogy egy soktonnas szerelveny van mogotted, na az viszont szellemileg merit ki. Hogy mindemellett az autoban alszol, mert adott esetben egy negynapos utra kuldtek el, es amikor visszajossz, epp van idod megfurodni a kovetkezo negynapos elott, az viszont a csaladi eletet lehetetleniti el...

2016. júl. 13. 15:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:

Azért mert sokáig vezetni monoton dolog, ennek ellenére folyamatosan fenn kell tartani a figyelmet.

Lehet, hogy tök egyenesen mész autópályán mindenféle jelentősebb kormánymozdulat nélkül 1 óráig tempomattal, aztán egyszer csak hirtelen bevág eléd valaki és fékezned kell egy hatalmasat.

2016. júl. 13. 15:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
Nem tudsz lábat mosni 1 hétig minimum, 2 gatya 1 hónapra, napi 12 óra meló.
2016. júl. 13. 15:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
A vezetés eleve megterhelő mind fizikailag mind pedig szellemileg. Egy kamion esetében ez fokozottan igaz, mert nagy a szerelvény, nehéz, rugalmatlanabbul reagál minden hibára, mint egy személyautó.
2016. júl. 13. 16:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:

miben nyílvánul meg? ha hazaérsz, sikerül még megfürödnöd, aztán alszol a végtelenségig...néha rémülten felébredsz, hogy indul a sor!...letörlöd az izzadtságot, és próbálsz visszaaludni..

az is előfordul, hogy monoton vezetés közben elalszol, mert nem tudtál pihenni...vagy túl forró a fülke, vagy túl hideg, vagy állandóan zörögnek körülötted, és sasolod mikor akarják leszippantani a gázolajad...


a vámeljárásokat nem is írom, esetleg a rendőrrel történő kulturált beszélgetést az ő anyanyelvén...


áru leadás, átvevő keresgélése, áru átvétel szakadó esőben, hóban, nincs rakodó, illetve bonyolult rögzíteni...totális izgalom több ezren keresztül...


csak ízelítőnek...

majd a nehezebbeket mások leírják.

2016. júl. 13. 16:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 walk w1th mee ***** válasza:
ne keseritsetek el xD én is kamionozni készülökk:DD
2016. júl. 14. 21:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 A kérdező kommentje:
Azért csak jobb, mint 80-ért a soron, nem?
2016. júl. 14. 22:04
 8/11 anonim ***** válasza:
Lehet nyomatni dj bárányt meg spigiboyt a magnóból egész úton és nem szólnak a szomszédok, szal előnye is van.
2016. júl. 14. 22:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:

nem a vezetés a megterhelő, csak sok ember mindenféle szemetet zabál, konzerv, tartós kenyér, felvágott stb... aztán ezért nem képesek odafigyelni rendesen. Én is ilyen vagyok, és van hogy vígan levezetem a napi 10 órát, még izmozok is utána, van hogy 3 óra után majd elalszok. De ilyenkor megállok, bemegyek pl a kútra veszek egy monstert vagy akármit és már csak ez a kis változás meg séta felébreszt, és nem az energiaital.


Meg én mindig zenélek stb... így egész jó, vagy podcasteket hallgatok menet közben és akkor arra is figyelek és nem kap el a monotonitás soha. Nézem a tájat, stb... :D

2016. júl. 22. 10:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:

A vezetés szinte a legkönnyebb az egészben. Nem az a gond, az a legkevesebb.


Pár példa miért nehéz: szigorú, és nem is egyszerű szabályok a vezetésre, pihenőidőkre. Bizonyos szabályok részben ellentmondanak egymással. Pl. a hétvégi kötelező 45 órás pihenő, amiért viszont megbüntetnek pár országban, ha a kocsiban töltöd el. (De ha nem ott, akkor hol?)


Kevés a parkoló, egyszerűen nincs annyi hely mint kamion. Ha délután ötig, de legkésőbb hatig nem állsz meg, akkor már csak üggyel - bajjal tudsz megállni, gyakran már túlvezetéssel, szabálytalan vagy veszélyes helyen valahol a kertek alatt - lopás, rablás, büntetés stb. lehet a következménye. És közben haladni is kéne, hiszen időre mész mindenhova, az nem megy, hogy mindig már órákkal a munkaidő lejárta előtt már megállsz, de ha így is teszel, alhatsz nyáron az 50 fokos fülkében és kelhetsz marha korán másnap.


Kamionosként egy 12 órás munkanap rövidnek számít, és mellette még magadat is el kell látni, enni, tisztálkodni.


Egy bármilyen más munkát végző ember, ha vége a melónak, hazamegy, leül az asztalához vacsorázni, lefekszik a saját ágyába. Itt meg találnod kell egy helyet a 15. munkaórádban - lehet, hogy még egy budi sem lesz ott - sok esetben van kerek 9 órád pihenni, és még ez is rendszertelen, van, hogy éjjel mész, nappal pihensz. Közben távol vagy az otthonodtól hetekig, nem tudsz úgy tisztálkodni úgy mint otthon, össze - vissza eszel stb.


Idegen nyelvű környezetben kell helytállni, sok idióta szabályt betartani, közben nem is veszélytelen, migránsok, tolvajok, bevétel orientált hatóságok, idióta főnökök stb.


Nem véletlenül van sofőrhiány egész Európában.

2016. júl. 27. 09:47
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!