Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Szilikon spray használata...

Szilikon spray használata ékszíjnál van értelme?

Figyelt kérdés

Sziasztok!

Le fogom fújni az ajtók gumitömítéseit szilikon spray-el.

Arra gondoltam a motorban van értelme valamire ráfújni?

Pl. Ékszíj? Vagy semmi értelme.

Az ékszíjam egyébként havi 1-2x csikorog de csak pár másodpercig ha nyirkos idő van és indulok, 4 éve volt cserélve.



2016. júl. 20. 08:42
 1/9 anonim ***** válasza:
-hát az ékszíjat azt nem kell fújkálni semmivel,nem is szokták,de tény ,hogy belehet fújni szilikonnal is ......))
2016. júl. 20. 08:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%
Minek? Azért hogy a jól tapadó ékszíj elkezdjen csúszni? Ha ezt akarod, fújd le.
2016. júl. 20. 10:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
100%

Dobd ki a szilikon sprédet a kukába! Autóban ilyen sz@rokat nem használunk. Főleg nem az ékszíjaknál. Ott pont a súrlódás a lényeg! Ha befújod azzal a trutymóval, pont a surlódás vész el, ezáltal nem bírja forgatni a generátor, klíma, szervó... szíjtárcsáját.


A beltérben sem ér semmit. Minden csúszik tőle, a műszerfal csillog, és visszatükröződik a szélvédőn. Ráadásul a port is vonzza mint a vasat a mágnes.

2016. júl. 20. 12:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
100%
Még valami! Ha jót akarsz tenni az ajtók gumitömítéseivel, akkor vegyél a patikában glicerint. Azzal kend le őket!
2016. júl. 20. 12:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
Szilikonnal tilos befújni,inkább ellenőrizd a feszességét és feszíts rajta ha szükséges,és ha ez miatt nyikorog.
2016. júl. 20. 12:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
0%
Csúszó szíjat nem fújkálunk semmivel, és nem is feszítgetjük (
2016. júl. 20. 12:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
túl), cserélni kell és kész. A túl feszes szíj élettartama csökken és még a hajtott részegységek csapágyait is tönkreteszi idő előtt. Vannak viszont ékszíj csúszásgátló sprayk, de azokat csak végszükség esetén szabad használni, ha pl egyébként az úton maradnánk az autóval. Ha ez a "kezelés" megtörtént utána a lehető legrövidebb időn beül cserélni kell a szíjat, mert a szer károsítja az anyagát.
2016. júl. 20. 12:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
6-7-es válaszoló:Ha laza és nyikorog, szerinted nem lehet rajta feszíteni az ajánlott feszességig a hibátlan,csúszástól még nem megégett jó állapotú szíjon,mert csak a csere segít?A hibátlan szíjon annyit lehet feszíteni,hogy a hüvelyk újjunkal, érzéssel megnyomva 10 mm legyen a belógása.Ha nyomatékra akarod ,akkor 350-400 N pl: ESCORT-nál.Ezt nem tudom milyen autó,de a gyári megadott értékre kell után állítani a hibátlan szíjat.Az új pedig hamar nyúlik ,azt pedig után kell feszíteni,ha nem akarod,hogy csússzon .Vagy cseréled? A megfelelően nyomatékra beállított hibátlan, használt szíj nem okoz semmi csapágy hibát.Ezeket a súrlódás növelő spray-ket mellőzném,mert, ha megégett a szíj a csúszás miatt,akkor úgy is cserélni kell.Mikor a motorház tetőt felnyitod olaj ellenőrzés miatt,annyit csinálhatsz,hogy rányomsz a szíjra az ujjaddal és megnézed az állapotát,én is így csinálom.
2016. júl. 20. 23:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
Az ékszíj feszesség ESCORT-nál helyesen 30-40 N. Az előző válaszomban elírtam ezt a nyomatékot.
2016. júl. 21. 00:19
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!