Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Milyen tünetei vannak, ha...

Milyen tünetei vannak, ha kopott a vezérműtengely?

Figyelt kérdés

Levettem a szelepfedelet(astra f 1.4-es motor) és eléggé kopottak a bütykök, van olyan, amelyiknél vagy 3mm hiányzik már.

A motor még nem lett beindítva.



2016. júl. 22. 06:33
 1/8 anonim ***** válasza:
leáll az autó néha ha menet közben ha üresben van és alapjáraton kellene maradnia.Autó elgyengülését is tapasztaltam...
2016. júl. 22. 07:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
83%
Folyamatos,rendszeres használat mellett te talán észre sem vetted,ha nem pörgetted.Csökkent a teljesítmény az biztos.Ez azért van, mert a szelepek nem maradnak nyitva elég ideig még kis gáz adáskor sem.Lecsökkent a motor átöblítési ideje.Nagy gáz/fordulatnál még az is előfordulhat,vagy már az is van,hogy a befecskendezők a rövid nyitás és záras közt eltelt kevessebb idő miatt,már a korábban záró szívószelepre fecskendez az injektor és a következő szívási ütemnél abba a hengerbe csak becsorog az üzem anyag,A minek már az előző szívó ütemnél, porlasztva kellett volna a hengerbe jutnia.A nem porlasztott,ha nem csordogáló benzin ugyan úgy rossz mint a túlpolírozott beömlők.Itt is kiéghetnek, a szelepek peremén, az égéstérbe csordogáló üzemanyag miatt a szívó szelepek.Alaposabb vizsgálattal kiderül mi okozta a hibát.Kenési elégtelenség,vagy a vezérműtengely rossz minősége.Ha kenésre vezethető vissza a hiba,akkor az egész rendszert át kell vizsgálni mi okozza?De nagyon alaposan és a hibát megszüntetni és a tengelyt is cserélni.Ha csak a rossz minőségű,vagy mert sokat futott tengely az oka akkor azt cserélni.Én a kenési hibát tartom az oknak,mert a motor felső részén a lekiseb az olajnyomás ,és ha ez még az olajjáratok szűkülésével is tárult ,akkor kevés,vagy egyáltalán nem jut el oda az olaj. Ilyenkor a teljes rendszer vizsgálni kell és feltárni az okát mielőtt az új tengelyt és az egyéb ,ez miatt már nem megfelelő cserélt alkatrésszel beindítanám a motort.Ott még hidrotőke kopás is való színű,ne adj isten,de a henger fej is amiben a tőkék mozognak.A kipufogó szelepekről ,csak annyit,hogy azok hamarabb zárnak,kissebb a nyitási távolság a szelepüléktől és a motor átöblítése nem kielégítő.Elégett üzemanyag marad-maradhat a motorba,ami a következő munkaütemnél,abban a hengerben csökkenti az égési folyamat sebességét.Ha van még valami,akkor szívesen válaszolok.
2016. júl. 22. 08:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 A kérdező kommentje:

utolsó, köszönöm. :)

Szerintem eredeti gyári vezérműtengely, elég trutyis volt a szelepfedél alatt, nem hinném, hogy betartották a 10000-es olajcserét a TESCO olajból se.

Közben ki lett próbálva, üzemmelegre melegítve, és mintha nem akarná kipörögni magát az autó, megy minden henger, de elég gyengének tűnik. Aztán hogy ez most beállítási hiba, vagy a vez.tengely, nem tudom. :(

2016. júl. 22. 09:01
 4/8 anonim ***** válasza:
A 3mm-er majdnem a fele a nyitási hézagnak és akkor még később nyitnak , előbb zárnak valamivel.Mit vártál,hogy menjen?Ezt a rendszert át kell mosni,mert más is megadhatja magát.A leghatékonyabb megoldás: Motort ki,szét, és átöblíteni nyomás alatt oldószerrel pl: nitró higító.Ilyen trutyinál már nem biztos a többi mint a szintetikus olaj,mert már lehet ,hogy az sem tud megfelelően áramlani,és amit cseréltél az megint jelentősen elkopik,mert nincs elég olaj a kenésükhöz.
2016. júl. 22. 10:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
100%
Jellemzően szélsőséges esetben már elég zajos a vezérlés, még hidrotőkével is, azonkívül jóval gyengébb a motor, mert a gázcsere romlik ha nem nyílik ki a szelep a tervezett mértékig.
2016. júl. 22. 13:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 A kérdező kommentje:
azt vártam, hátha mégis jól megy.
2016. júl. 22. 14:23
 7/8 anonim ***** válasza:
44%
A második válaszban leírtam ,miért nem mehet jól.
2016. júl. 22. 23:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 A kérdező kommentje:
rendben van, ügyes vagy, gratulálok.
2016. júl. 23. 04:15

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!