Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy 300ezer km-t futott autó...

Egy 300ezer km-t futott autó már biztosan a végét járja?

Figyelt kérdés
20 éves autómban van ennyi km, azt mondják már nem érdemes rákölteni mert lassan lejár az ideje. Tökéletesen működik jelenleg, ha mégis megadná magát, akkor mi mehet benne tönkre, és mennyibe kerülhet a javítása? Arra gondolok hogyha pl. a motorban valami túlságosan elkopik, ( blokk, hengerek, dugattyúk stb, nem nagyon értek hozzá) svéd vas, gondolom nem honda árban vannak hozzá alkatrészek, tényleg nagy vonalakban lennék rá kíváncsi, hogy ha belülről szétkopik a motor akkor mire számíthatok. Valamint a kérdés maga is foglalkoztat, ennyi km egy autó életében nagyon sok? Tapasztalatok, vélemények?
2016. aug. 18. 20:05
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
100%
Nem a km számít hanem az hogy mennyit törődtél vele.
2016. aug. 18. 20:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
100%

Milyen típus?

Attól függ. Egy komplett motorfelújítás szinte biztosan kijönne 300 ezerből, de általában még olcsóbb szokott lenni. Meg kell nézni az alkatrészárakat.

2016. aug. 18. 20:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
100%

Simán kibír többet is egy autó.

Van aki 20.000-et megy egy évben.Tehát 20 év múlva 400.000km lesz benne és 20 éves kocsit nem visznek még a bontóba. 30 évig simán használnak egy autót.

2016. aug. 18. 20:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
100%

A legtöbb autó amit nem műszaki analfabéták használtak ridegtartásba az ennél sokkal többet is bír.


Csak, hogy a svéd vasaknál maradjunk, szomszédnak Volvo V40 710e km-rel, bontatlan motorral napi használatban van.

2016. aug. 18. 21:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
68%

De persze le is cserélheted egy mai VW csoportos TSI-re például,csak szomorú lesz amikor a TSI 100 ezer km-nél már betegágy lesz,miközben más éppen az 500 ezret tekeri bele a svéd vasadba és köszöni jól van.


Egy tisztességes motornál nem számít a futott kilométer ha nem volt rúgva hidegen,és ha megkapta mindig időben a megfelelő olajat.

Persze lehet elkezdi majd 400 ezernél enni az olajat,akkor majd ráköltesz a hengerfejre 40 ezret,ha meg az se oldja meg,akkor kb 100-110 ezerből komplett motorgenerál,és mehetsz még 400 ezret.

2016. aug. 19. 00:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 BiTOPro97 ***** válasza:

Ha jól bántak vele és egy W210 és Vito előtti MB, vagy mondjuk Honda, és nem nyúzták akkor min. 400 ezer valós futás teljesítményre gyártották. Bár ezek után egy MB-re elég erős felújítás ráfér, de akkor megint több száz ezer kilométerig nincs több baj vele mint egy új autóval.

Van ismerősök közt akinek W124-ese van és második felfüggesztés cserélték alatta magyar utak miatt, és volt egy motor generálja, és csak azért nem OT rendszámos, mert napi városi használatban van, egy pár éves új E mellett, ami meg a "távolsági/nemzetközi autója a tulajdonosának. Ja még kilincsek, és ablak emelőnek lett mechanikája lett cserélve.

Tehát ez típus és állapot függő. Nincs az az örül aki azt nem venné meg városi autónak, ha csak nem felvágni akar az autójával. ;)

2016. aug. 29. 18:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
85%

Ez így nem igaz.

Egy 20 éves 300.000km-t futott, sőt bármilyen rossz állapotban lévő autót fel lehet újítani. A kérdés csak az, hogy megéri-e.

Tegyük fel, tényleg kell egy motorgenerál, meg ez-az. Legyen 200.000Ft. Ami tulajdonképpen nem egy hatalmas összeg.

Csak kérdés, hogy megéri-e annyit rákölteni, mint amennyit ér az egész. Mert ha ráköltöd, lehet hogy olyan lesz mint új korában, de akkor is egy 20 éves technikád van. Itt meg az is kérdés, hogy neked egy 20 éves technika kielégíti-e az igényeidet, vagy vágysz-e mai innovatív megoldásokra.

Visszatérve az eredeti kérdésre 300.000km egy autónál nem mindenképp a bontót jelenti. Sokban függ az előélettől, használat módjától is. Egy autót szét lehet hajtani 30.000km alatt is és lehet hogy 300.000km-rnél még gyári állapotú a motor.

Pl az én autóm már 11 éves és most van benne 260.000km Ráadásul a rettegett CR-dízel motor van benne. Olajfogyasztásom nulla, turbó, injektorok, nagynyomású szivattyú gyári, az egész motor bontatlan. Sőt, van olyan ismerősöm, akinek ugyan ez az autója van ugyan ezzel a motorral és 500.000km fölött jár vele és egy vízpumpa meg szíjak, görgők cseréjén kívül más gond még nem volt a motorral.

2016. aug. 29. 19:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
85%
A legtöbb km-t egy állami intézmény tulajdonában lévő Audi A6-osban láttam, olyan 900 ezer körül volt. Jó állapotban volt a kocsi, mert rendszeresen karban tartották.
2016. aug. 29. 20:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
50%

"Mert ha ráköltöd, lehet hogy olyan lesz mint új korában"


A motorja... De egy autó messze nem egy motorból áll.


Futóművet pl. az életbe nem fogsz úgy felújítani, hogy olyan legyen, mint egy új. Kasztni is fárad, műanyagok recsegnek ropognak 20 év után, elektronika megbízhatatlanná válik, stb...

2016. aug. 29. 20:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 Beviz Elek ***** válasza:

Az enyèmben most 338e km van. Hazudnék ha azt mondanám hogy 19 évesen kitűnő állapotban van, de én inkább erre költök mint egy újra.

Egy újabb autóról valaki lezöri a tükröt a parkolóban, amiből veszel egy másikat abból én veszek egy bontott motort ha már ez haldoklik.

Nincs automata seggvakaróm és ha esik az eső akkor nekem kell bekapcsolnom az ablaktörlőt, de ilyen felesleges dolgok nem foglalkoztatnak, nem recskázok vezetés közben tehát nincs folyamatosan lefoglalva egy kezem.


Arról nem is beszélve hogy kicserélem az ajtókárpitot és nem kell hatalmas összegekért számítógéppel hozzátanítani az autót...

2016. aug. 30. 06:32
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!