Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Melyik volt annak idején az...

JohnnyBoy002 kérdése:

Melyik volt annak idején az erősebb jármű? A Trabant vagy a Wartburg?

Figyelt kérdés
Melyik ment gyorsabban, melyik bírta jobban a gyűrődést?

2016. szept. 4. 12:03
 1/9 anonim ***** válasza:
89%

A Trabant olyan 27 lóerő körül volt a Wartburg 50. Karbantartásilag a Trabant volt jobb, mert a Wartburg vízhűtéses volt, a Trabi meg léghűtéses, de amúgy elég igénytelen volt mind a kettő, persze ezt nem a mai autók ismeretében kell érteni, 100 ezer lefutott km már komoly igénybevétel volt ezeknél. A Wartburgnál a vízpumpa és a szabadonfutó volt gyenge pont.


A Wartburg üveghangon olyan 140 - ig elhajszolható volt, a Trabant kevésbé, 100 - 110 körül megállt a tudomány.


Az volt bennük a jó, hogy tényleg gyerekjáték volt megbütykölni őket, nulla elektronika.

2016. szept. 4. 12:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%
Értékelhető teherbírása a kombi varnyúnak volt, szerették a festők, kőművesek. Mai értelemben vett módon egyik sem volt igénytelen. A tankolom és hajtom üzmmódot egyik sem szerette. Ma ha egy kocsi elmegy hozzányúlás nélkül 15-20000 km-t, az már alap. Akkor ha elment 2-3000 km-t úgy, hogy semmi apróságot nem kellett állítani, javítani, csodaszámba ment.
2016. szept. 4. 13:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:
A Wartburgnál ki lehetett kapcsolni a motorféket?
2016. szept. 4. 14:07
 4/9 anonim ***** válasza:
100%

Igen, a szabadonfutó kapcsolható volt. De az enyém pl. állandóan elromlott, úgyhogy maradt motorfékes üzemmódban, de ez meg rövidebb élettartamot jelentett a motornak.


Azért voltak ezek szabadonfutósak, mert keverékolajozású motorok voltak, azaz a benzinnel együtt kapták az olajat. Ha motorfék üzemmódban haladtál, főleg hegyi úton, magas fordulatszámnál, gáz nélkül nem volt elégséges a kenés, hiszen ilyenkor benzint nem vagy alig kapott és így olajat sem, ergó, ha nem nyomtad a gázt alapjáraton kellett maradnia, erre szolgált a szabadonfutó.


Más kérdés, hogy motorfék üzemben sem volt egy hatalmas fékteljesítménye egy három hengeres, kétütemű motornak, így hegyi úton a lábféket is nyomni kellett, ami kissé alul volt méretezve egy öt személyes autóhoz, úgy fel tudott melegedni, hogy ott maradtál nulla fékhatással a lejtőn.


Nekem legalábbis sikerült a Wartburg Tourist - tal elérni ezt Erdélyben.

2016. szept. 4. 14:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
92%
Minden tekintetben Wartburg volt jobb választás. Annak a csomagtartójában legalább elfért a szerszám- és pótalkatrészkészlet, ami nélkül istenkísértés volt útra kelni. :-))
2016. szept. 9. 10:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
nyolcal győz a wartburg (a könnyebb kaszni miatt trabi gyorsabb)
2017. febr. 5. 18:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
A Trabin is szabadonfutó volt 4. Be.
2020. jún. 19. 12:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
#6 hol álmodtad, hogy a Trabi gyorsabb? 110 volt a vége, egy személlyel, a Wareszt 130-140-ig el lehetett hajszolni.
2020. jún. 19. 23:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
Ja a Warjú volt gyorsabb 3 hengerrel,
2020. jún. 20. 23:21
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!