Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Rx8 Rev. Mindennapi használatra?

Rx8 Rev. Mindennapi használatra?

Figyelt kérdés

Elsősorban tulajok véleményét kérném a következő kérdésre.

Tehát az elkövetkezendő fél évben szeretnék vásárolni egy Rx8 Revolutiont. A lényeg az, hogy hétköznap igazából arra használnám, hogy munkába járjak vele, hétvégén pedig amire egy élményautót szokás. Egy év alatt a mostaniba(Stilo) nem tekertem bele 10.000-et. A vásárlásba beleszámoltam azt is, hogy alapból generál lenne, és akkor egy "nyers"autót kapnék. Igazából ami érdekelne az az, hogy a wankel hogy viseli az ilyen hétköznapi 15-30km-es távokat?



2016. nov. 30. 17:22
 1/5 anonim ***** válasza:
Ha kimerithetetlen anyagi forrassal rendelekezel,meg munkaba jarashoz neked feltetlenul egy olyan auto kell ami nem az üzembiztonsagarol hires,es 20+ litert fogyaszt akkor vedd meg!
2016. nov. 30. 17:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 bp1985 ***** válasza:
Sok sikert hozzá. Szerinted miért próbál tőle majdnem az összes tulajdonos megszabadulni? Nekem nem volt, havernak volt, qrva sok pénz kell hozzá, hidd el... Havi 150-200 ezres fizetésből nem fogod te azt fenntartani úgy, hogy mellette van más kiadás is.
2016. nov. 30. 20:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 fehérváripapa ***** válasza:
100%

Nekem van! Alig kell rá költeni, 8e km-ként rendes olaj kell bele (én total quartz P9000-et használok) veszel egy 5l-est meg +1 literest és az utántöltésre a következő cserére elég is(mivel van normális olajfogyasztása, az örvénykamra bizonyos részét kenni is kell, és égés is folyik, tehát az a vékony olajfilmet újra és újra fel kell kenni, meg persze rendes olajszűrő nem a legolcsóbb gagyi, 25e km-ként gyertyacsere, és 50e km ként gyújtótrafó csere, mivel ebben lényegesen nagyobb az igénybevétele a gyertyáknak mint az otto motorban, másra nem fogsz nagyon költeni, viszont számolj arra hogy bizony 100e km nél kell egy rebuild kit hozzá (~900usd az atkinsrotarynál) ami után ismét bejáratós DE!!!!


Amit hirdetnek szinte mind versenyzésre, driftelésre, állatkodásra használt darab, azzal problémáid lesznek, mert bizony nem mindegy hogy az a km autopályán hatodikban 130km/h mellett került bele 3200-as fordulatszámmal, vagy kettesben 9000 fordulatszámon folyamatos gumifüstölés mellett (az első keréken méri a sebességet, tehát a kipörgetés a kilométerszámlálót nem tekeri...) Ezeken nem látszik meg egyébként semmi, annyira jó anyagokból van hogy nem nagyon látszik rajt az ütés, törés, az alkatrész a bontóból fillérekből megvan (25e egy komplett első spoiler... 30e egy első pár lámpa...) nehéz látni a sérüléseket rajt, viszont egy agyongyötörtet aki megvesz 1 millióért annak lesznek olyan meglepetésben részei amit fent irnak... mert akkor skszor az elmulasztott karbantartásokat egyszerre kell megtenned, és az nem kevés... egy fékszett, egy kuplungcsere, olajcsere, szűrőcsere, gyertya+trafócsere, szilentek, stabüsszekötő csere, esetleg lengéscsillapitó, kupufogórendszer csere....

Arról nem is beszélve hogy amit 80e km-rel árulnak az valójában gyakran 100e ről visszatekert... és akkor bizony számithatsz egy motorfelújitásra is, ami olcsóbb mint egy dieselbe egy porlasztócsúcs szett meg egy kettőstömegű lendkerék, de akkor is feleslsges kör...


A lényeg, hogy nézd végig az autót, kérdezd meg milyen olajjal használta, azonnal nézd meg az olajat... (ha habos, krémes a felülete és a nivópálca ragacsos amikor kihúzod akkor szépen megköszönni és elfelejteni) A következő kör a hátsó futómű kerékösszetartás megnézése (egyszerűen élesebb kanyarban nagyobb sebességnél mennyire stabil) ha nem stabil, akkor valószinűleg drift re van hangolva a hátulja szintén felejtős... ha máár tesztkör... meg kell nézni az autó gyorsulását, erejét, mert ha felújitás közeli a motor, akkor kezdi elvesziteni a kompresszió igy a teljesitmény egy részét, nyomatékpadon ha a gyári értéknél 15% kal kisebb jön mint a gyári (egy 8-10 éves autónál ennyi tűrés lehet) akkor szintén el kell búcsúzni és nem megvenni! A kopressziómérés ennél speciális eszköz kell klasszikus kompressziómérés ennél nem megy, mert akkor a három kamra közül a legerősebbet méri ami nem biztos hogy jó... hisz egyik apexi ha kopott akko két kamra adata nem olyan jó, a harmadiké viszont tökéletes...


És a legutolsó dolog! A wankel motor hidegen könnyen indul, ha melegen nehezebben indul mint hidegen, az is azt jelezheti hogy már nem az igazi a motor!


Ha egy jó állapotút kifogsz, akkor örömed lesz benne, viszont olyant nem nagyon adnak el, én sem adnám el az enyémet annyiért amennyiért sokan hirdetik, amennyiért eladnám meg úgysem vennék meg... inkább vesznek olcsóér egy trágya állapotút 1 milláért ráköltenek 1,5-et... és egy másodpercet sem élveznek vele....


Szóval rajtad áll van-e türelmed az ótvarok közül kiválogatni a nem lelakottakat (a beltér mindnek gyönyörű, kiváló anyagokból vann, a BOSE hifi mindben széria, ahogy a 8 légzsák... strapabiró igényes anyagok)

2016. dec. 1. 15:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 fehérváripapa ***** válasza:
100%

Egyébként nem mindegy ki újitja fel, milyen anyagokat tesz bele, és NEM a motorfelújitás a drága... valójában a wankelmotor nem olyan költséges mint egy azonos lóerővel biró sima otto motor (2l turbó, vagy 2,6 V6) ebben nincs szelep, nincs vezérműtengely, nincs hifrotőke, nincs vezérműszíj, nincsenek hajtókarok, nincsenek dugattyúk, hengerek... pár mozgó alkatrész van, és van egy apexi nevű rugós tömités aminek az a feladata hogy kopjon, és ezzel más alkatrészek kopását megakadályozza... ez kb 100e km és elfogy, ilyenkor szétszedni a motort minden tömitést kicserélni, kipucolni, átnézni, főtengely siklócsapágyakat kicserélni, esetleg rotorcsapágyakat, apexiket, feszitőrugókat...


de ha ezt megcsinálták attól még a fék, kipufogó, lengéscsillapitó, kuplung..... többet költhetsz rá mint a motorra...


Egyébkén birja a rövid távot, én néha 4-5km re használom, DE llik inditás után picit alapjáraton melegiteni (mint a kétkerekű motorokat) ~1 percet amig nem meleg nem mozdul meg a hűmérséklet mérő addig nem illik 4000 fölé vinni, és amig nem üzemmeleg nem illik 6000 fölé pörgetni...

(-10 fokban egyébként 3000 az alapjárat az első 30-40mp ig)

2016. dec. 1. 16:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:

Nagyon szepen koszonom a valaszokat!

Utolsonak maximalis koszonet!! :) Rengeteget olvastam rola itt-ott, de meg egy ilyen reszletes leirast nem talaltam! :) Nayon sokat segitettel! :)

2016. dec. 2. 13:42

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!