Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Azt mondják a dízelnek káros...

Azt mondják a dízelnek káros az 1500-as fordulat alatti tartomány. Alapjáraton gurulni nem gáz?

Figyelt kérdés

Van olyan forgalmi helyzet, dugó akármi amikor lassan araszol a sor. Mondjuk 15 percig kell gurulni kettesben alapjáraton. Ez nem káros a kocsinak?

VW Polo 2010


2016. dec. 27. 20:32
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
ki mondja?
2016. dec. 27. 20:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 anonim ***** válasza:

Nem. Amikor alapjáraton kúszol az autóval alig van terhelése a motornak. Nem ugyan az mintha 1000-es fordulaton nyomnál neki egy szép kövér gázt.

Egyébként hallani, érezni is, hogy olyankor nem szereti az 1500 alatti fordulatot. Olyankor remeg a kaszni, búg, erőlködik a motor. De ugyan ez látszik a pillanatnyi fogyasztáson is.

1500-nál visszaváltok. Akinek nem tetszik, ne tegyen így!

2016. dec. 27. 20:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 anonim ***** válasza:

Ja, a másik: alapjáraton araszolni 1-es, vagy legfeljebb 2-es sebességi fokozatban szoktunk. Ezekben a fokozatokban a nagy áttétel miatt kis nyomatékot kell leküzdenie a motornak.

Megint csak más, mikor 5.-ben alacsony fordulatról nyomsz neki egy nagy gázt. Olyankor jó nagy terhelést/nyomatékot kap a motor, a lendkerék, meg az egész hajtáslánc.

Nem arról van szó, hogy nem bírja ki. De ha rendszeresen így használod, 100.000km-en túl lehet ebből gond.

2016. dec. 27. 20:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 anonim ***** válasza:
kérdezd meg mi szerintük a káros benne, kíváncsi lennék rá.
2016. dec. 27. 21:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 A kérdező kommentje:
Hármasban 1200-as fordulaton menni nem gáz szerinted?
2016. dec. 27. 21:04
 6/16 anonim ***** válasza:
100%
Ha van kettős tömegű lendkerék az nem köszöni meg a kis fordulaton nagy terhelést és a motor csapágyai sem (főtengely és hajtókar). Mechanikailag nincs baj azzal ha dugózni kell az autóval, ilyenkor mindössze a kis terhelés miatt a lerakódások intenzívebben képződnek a motorban mint pl közepes terhelés esetén (országút, autópálya). Ezért mondják hogy ha sokat dugózik az autó akkor jót tesz neki egy kis "kiégetés" vagyis a nagyobb tempójú egyenletes haladás (nem tiltásig forgatni, meg ilyen baromságok)
2016. dec. 27. 21:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 anonim ***** válasza:
100%

Szóval:

1- alacsony fordulaton kisebb az olajnyomás ami a motornak relatíve nagy terhelés tud lenni. (4.ben vagy 5. ben 50-el csurogni)


2- a kettőstömegű 1500as fordulat alatt pusztul meg leginkább a sok rezonanciától.

2016. dec. 27. 21:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 anonim ***** válasza:
0%
Azért ne essünk át a ló túloldalára. Az alacsony fordulattal csak akkor van baj, ha a motor hideg, és/vagy nagy terhelést, kövér gázt kap. Nem kell állandóan pörgetni, meg visszaváltani, sokat lehet így spórolni, csak tudni kell, hogy mikor lehet, és mikor nem szabad.
2016. dec. 27. 22:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 anonim ***** válasza:
Ahhoz hogy keveset egyen az autó, munkapont körül kell pörögnie. Ez általaban az atlag utazó tempó körüli fordulatszam. Azaz ha 90 nél pörög 2000 akkor az a fordulat környéken eszik kevesebbet. Varosba atvaltva 4.be forog 50 nel 1400-et . 3.ba pedig 1800at, akkor utóbbi esetben kevesebbet fog enni. Radasul a rezonancia nem gyilkolja a lenkereket, a turbó es a pillangó szelep a fordulata miatt nem kokszosodik a rendszer
2016. dec. 28. 00:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 anonim ***** válasza:

8:

Melegen is kokszosodik a rendszer mindegy benzines vagy diesel. Csak benzinesnel a folytószelep es kipufogó, dieselnel folytószelep, turbogeometria, kipufogó. Benzin turbonal ugyan az mint a dieselnel.

Minel jobban szennyeződik annal instabilabb lesz az alapjarat, fokozatossan gyengül, fogyasztas emelkedik, geometria miatt pedig vészüzembe is állhat a motor. Ez persze főleg a rövid tavokon hasznalt kocsiknal jön elő, es gyakran akkor ha nem egetik ki a rendszet nehany hetente.

2016. dec. 28. 00:23
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!