Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Minarelli am6-on segít a...

Minarelli am6-on segít a motorfűrész karburátor?

Figyelt kérdés

Régen a Simsonokra tettek motorfűrész karburátort és állítólag jobban ment tőle.


Minarelli am6 ra tennék egy 50 köbcenti körülre tervezett motorfűrész karburátorát javulna tőle?



2017. jan. 3. 22:43
 1/6 anonim ***** válasza:

"Régen a Simsonokra tettek motorfűrész karburátort és állítólag jobban ment tőle"


Urban Legend. A fűrész karbik másképp működnek mint a motoroké, mert ott követelmény hogy minden helyzetben biztosított legyen a benzinellátás. Ezt úgy érik el, hogy a fűrész karbin nincs úszóház amiben áll a benzin, hanem helyette van egy gumi membrán, amihez a karterből (elősűrítő tér) vezetik a nyomást (vagy vákuumot), így a membrán szívja a tankból a benzint és az megy is rögtön a motorba. Tehát egyáltalán nem elég felcsavarozni a fűrészkarbit, hanem még a nyomáscsövet is installálni kéne. Meg az egész rendszert összehangolni. Ha ezt te meg akarnád csinálni attól kihullana az összes hajad. És még "jobban" sem menne a motor, mert nem (csak) ezen múlik egy motor teljesítményleadása.

2017. jan. 4. 12:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszod.


Csak azért gondoltam mert ugye a membrán ami a benzint nyomja csinál egy kis benzin nyomást (ha jól tudom). Ezt a nyomást gondoltam arra kihasználni hogy több üzemanyagot juttassak be.


A beépítést úgy gondoltam megvalósítani hogy csinálok egy átalakító közbetézet a szívócsonk és a torok közé és levegőszűrőstől, pumpástól mindenestől áttenni a karburátort.


De akkor gondolom azért nem láttam ezt a megoldást még sehol mert nem ér semmit.:)

2017. jan. 4. 15:21
 3/6 anonim ***** válasza:
Igaz ugyan hogy a több elégetett üzemanyag nagyobb teljesítményt jelent, de az úgy értendő hogy a benzin-levegő keverési arány egy bizonyos tartományon beül marad, tehát nem csak a benzint kell nyakló nélkül itatni a motorral, hanem ahhoz plusz levegőt is kell adni. Na ezt nevezik tuningnak, és ez egy elég komoly tudomány. Úgy növelni a teljesítményt hogy a káros hatások nem nőnek vele együtt (jelentősen).
2017. jan. 4. 16:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:
Igen..ez a baj hogy levegöből nem tudok többet bejuttatni kivéve ha teszek rá valami feltöltő rendszert. Az meg karburátoros 2 ütemű kis köbcentis dolognál felesleges és bonyolult is.
2017. jan. 4. 17:33
 5/6 anonim ***** válasza:
Hát igen. A kényszerfeltöltés is megoldás de drága és bonyolult. A henger nyílásainak megfelelő kialakítása, meg még sok egyébdolog tudja befolyásolni a hengerbe jutó levegő (és benzin) mennyiségét. A kétütemű motor nagyon fontos eleme a kipufogó aminek a kialakításával nagymértékben lehet változtatni a motor működésén, ezzel együtt a teljesítményén. Vannak jó szakirodalmak amik például foglalkoznak a rezonátorok méretezésével, tervezésével.
2017. jan. 5. 19:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:
Rezonátor készítésen és felömő reszelgetésen és polírozáson már túl vagyok.:D (szerintem) már csak hengerűrtartalom növelésével illetve módosított üzemanyag rendszerrel lehet többet elérni adott keretek között. Viszont a hengert nem szeretném cserélni.
2017. jan. 5. 20:58

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!