Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mennyi az a minimum hőmérsékle...

Mennyi az a minimum hőmérséklet amit még ki bír egy autó akkumlátor?

Figyelt kérdés

Most hogy azt mondja a meteorológiai előrjelzés hogy -20,-25 fok is lehet éjjel, el kezdtem ezen agyalni hogy vajon bírni fogja-e az aksim, el tudok-e majd indulni ha tényleg -25 fok lesz?


Kb mennyi lehet az a hőmérséklet ami esetén egy kint este leparlókolt autó reggel még el tud indulni(átlagos állapotú aksi esetén)



#akkumulátor #mínuszban indulás
2017. jan. 5. 17:53
1 2 3
 11/27 anonim ***** válasza:
A savsűrűség a feszültségértékekhez rendelhető. Van is a neten egy csomó ezzel foglalkozó oldal, tele pofás táblázatokkal.
2017. jan. 6. 06:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/27 anonim ***** válasza:

Nem érted, miről beszélek.

Hiába multiméterezel, mert becsap. Addig, amíg az akkusarukat az akkumulátorra kapcsolva méricskélsz multiméterrel, nem kapsz hiteles mérési eredményt!

A mai modern autókban vannak olyan fogyasztók, amik elég combos ampereket vesznek fel már az ajtónyitás időpontjától egészen a stand by időszakig. És itt még nem kapcsoltál lámpát, levegőbefúvást, gyújtást, semmit.

Nálam ez, mint mondtam azt eredményezi, h a 12,7V- ra tele töltött akkunál autóra kapcsolva már csak 12,3V. Ergo a 30%- osnak kijelentett akkuval indítózok. És simán beröffen -15 fokon is.

Ezzel azt akarom mondani, h azért, mert 12,3V- ot mérek a multiméterrel, az nem jelenti azt, h az akku kapocsfeszültsége valóban 12,3V. Nyugalmi helyzetben, h nincs fogyasztó (a háttérben, amit nem is látsz)akkor 12,7V lenne, de mivel a komfortelektronika megrántja, így csak 12,3V az, amit mérsz. ÉS ez becsap. Az indítóáram attól még gyönyörűen meg van, az akkumulátor kapacitása is.

Ez a jelenség amúgy teljesen természetes, réges- régen egy Ohm nevű bácsi találta fel és helyezett törvényi védelem alá, ami a mai napig érvényes.

2017. jan. 6. 08:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/27 anonim ***** válasza:

"Ezzel azt akarom mondani, h azért, mert 12,3V- ot mérek a multiméterrel, az nem jelenti azt, h az akku kapocsfeszültsége valóban 12,3V."

De, az azt jelenti. Te kevered a kapocsfeszültséget az üresjárási feszültséggel.

Egyébként a multiméteres mérés tényleg nem megbízható, mivel az akku belső ellenállását nem képes mérni, és az szabja meg a max áramot.

2017. jan. 6. 09:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/27 anonim ***** válasza:

Akkor h te is megértsd! Terhelt állapotban hiába mérsz kapocsfeszültséget, az nem utal az akku töltöttségi szintjére.

Ha terhelt állapotban méred, ami ajtónyitás következtében a modern autóknál jellemző, akkor hiába várod a 12,7V nyugalmi feszültséget a teljesen feltöltött akkunál.

Ergo becsapod magad, mert a multiméter 12,7V helyett jóval alacsonyabb feszültséget fog mutatni. De attól még az akkumulátor a helyzet magaslatán áll.

Hiába h csak 12,3V ot mutat az adott példánál, attól még indítani fog, mint barom.

2017. jan. 6. 21:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/27 cselez ***** válasza:
Uraim a kapocs feszültség azt jelenti, hogy minden fogyasztó kizárva! Tehát akku saruk lekötve, akku nyugalmi helyzetben. A multis méregetés nem sokat ér, mert az "U"-nyugalmi töltés után sokára áll be. Kisütés után is ez a helyzet. Tehát ha te leveszed a töltőröl és rámérsz akkor már be is csaptad magad. Várnod kéne jópár órát.
2017. jan. 6. 22:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/27 anonim ***** válasza:
Na megnéztem. -11°C volt.Az autó akkuja 12.45V volt gyújtást ráadtam megvártam még végez az izzítással majd lekapcsoltam minden fogyasztót és így is leesett 12-12.1 Voltra.3X izzítóttam és pöcröf volt az 1.9 TDI (Akkumulátor 1-2 hónapos 75Ah 800A indítóáram)
2017. jan. 6. 23:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/27 anonim ***** válasza:
-17 fok van.. Hát igencsak nyüszögött az autó. Nem csak nekem.. mindenkinek sorba.. hajnalban álltunk vagy 10 percet, mert a váltó is dermedt volt.. a motor is kopogott, zizegett az elején. Második rúgásra indult csak meg. (S ez egy fapados 2004-es Suzuki) Igen én azt tudom hogy az indítóáramot és a kapacitást nem méred multiméterrel, de tény hogy egy teljesen feltöltött akku 12,6-8V Előfordulhat az is hogy megvan ez a feszültség, de mégsem jó. Ilyen is van. De ha lemerült akut nézel az mind 12,1-2-3-4V körül fog mozogni.Üresjáratban.. Zárlat esetén hirtelen halál ilyenkor egy cella kiesik jellemzően 11V alatt, 10,X voltot fogsz mérni.. Egy teljesen feltöltött jó akku 6X2,1V os cellákból áll.
2017. jan. 7. 06:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/27 anonim ***** válasza:
Audi 3.0 TDI, -20 fok volt nálunk a reggel. Egyből indult, pedig még az ősszel ki akartam cserélni az akkut, mert elég régi már, de most kellemesen csalódtam benne. Pedig már előszedtem az akkutöltőt is :))
2017. jan. 7. 11:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/27 anonim ***** válasza:

Utolsó, kamu!

Nincs olyan Audi 3, ami 0.TDI motoros.

2017. jan. 7. 13:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/27 anonim ***** válasza:
valóban nincs,de nem is azt írta.vedd fel a szemüveged
2017. jan. 7. 13:51
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!