Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A nagyon hideg téli időben...

A nagyon hideg téli időben (-15-20 C°) melyik az ártalmasabb: ha csak áll az autó a szabadban, vagy ha naponta egyszer egy kis utat megteszek vele? (dízel)

Figyelt kérdés

Tombolnak a mínuszok, a kocsi kint áll. Nem tudom, hogy mi a hasznosabb vagy ártalmasabb: ha hagyom kint állni végig a mínuszokban, vagy ha 1-2 naponta megyek vele valamennyit? (Utóbbi esetben nyilván figyelve arra, hogy nem pörgetem és terhelem a motort túlzottan.)

A kérdés azért merült fel bennem, mert éppen nincs szükségem arra, hogy naponta használjam a következő 1 hétben az autót, viszont nem tudom mivel ártok neki többet: ha csak hagyom kint állni vagy alkalomadtán elugrok vele a városba ide-oda?

Dízel autóról van szó (1.9 TDI), fagyálló hűtőfolyadék és téli ablakmosó folyadék természetesen van benne.



2017. jan. 6. 16:41
1 2
 11/15 anonim ***** válasza:

#8:

Ha az ólom-savas akksiban megfagy az elektrolit, akkor arra keresztet vethetsz. És minél jobban le van merülve, annál könyebben fagy meg.

De abban igazad van, hogy a meleg sem jó neki.

5-10 fokon érzi magát a legjobban.

2017. jan. 6. 17:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 anonim ***** válasza:

Nem tudom miért kellett lehúzni a 8. választ, mikor csak a tényeket közölte!

Röviden: a meleg gyorsítja a kémiai folyamatokat. Egy napon álló autó könnyedén felmelegszik 60-70 °C-ra

Ez egy jó példa rá:

[link]

Itt jól látszik a lényeg, a hővédő fólia a melegtől védi az akkut!

2017. jan. 6. 18:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 anonim ***** válasza:

11:

Saját tapasztalatom: 1 éves 72 Ah-s akku, decemberben több mint 2 hetet szabin voltam. 1 hét állás után -12 ˘C-ban 3 tekerésnél indult a kocsim. Ez pedig jónak számít.


Nem szabad hagyni lemerülni az akkut! Ha valaki csak hétvégeken használja hosszabb utakon, akkor annak az autónak indulnia kell segítség nélkül is.

Vagy alternatív megoldásnak ott vannak a digitálisan vezérelt töltök, ha 1 hónap ig rá van rakva a akkura ,akkor sem tesz benne kárt

2017. jan. 6. 18:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 anonim ***** válasza:

Ha jó akkud van, teljesen felesleges kiszedni, és piszkálni.

Minden egyes hidegindítás nagy pofon a motornak, pláne ilyen kemény hidegekben. Nem jó, ha minden nap beindítod, azért sem, mert gondolom csak néhány kilómétert mennél, de az akku ennyi idő alatt nem töltődne annyit vissza, mint amennit elhasználsz belőle a hidegindításnál.

Az arany középút, amit én is használok a második számú autómnál, hogy hetente egyszer beindítom, és akkor megyek is vele egy kört, meg utána még hagyom alapjáraton ketyegni egy kicsit. Mondjuk ha úgy adódik, akkor ezt nyáron is így csinálom. Persze ha kell valahova az autó, akkor ne sajnáld beindítani, menj vele :)

2017. jan. 6. 19:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen mindenkinek a választ, segítettetek a döntéshozásban! :)
2017. jan. 6. 19:58
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!