Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Alfa Romeo 159 1.9 JTD/JTDm...

Alfa Romeo 159 1.9 JTD/JTDm vagy BMW E46 320D/330D, esetleg még jöhet a Mercedes E (W210) 300TD motor [tudom, hogy ez nagyobb kategória a kettő közül! ]?

Figyelt kérdés

Sziasztok!


Előre leírom,hogy nem első autó és nem is vagyok már olyan fiatal,hogy "csapassam" éjjel-nappal! Viszont szeretnék egy élvezhető autót!


Nos tehát,eddig egy Opel Astra H 1.6 benzint vezettem. Most viszont szeretnék egy dízel autót,mert ingáznom kell elég gyakran!


Lebontásban:

-Általában napi 80 km 70-30 az országút javára.

-Heti kétszer viszont a munkám miatt 1200 km-t kell utaznom (Ez 2x ugye 2400 km! , Székesfehérvár mellől - Teplice)

-Hétvégén szinte csak állna


Rengeteg ülök autóban egy héten és ezért szeretnék egy jól vezethető dízelt!


Na és akkor a kérdés: Hallottam már mindkettőről hideget is-meleget is! Tudom,hogy egyik se a megbízhatóság mintaképe! Viszont,ha a kettő közül választani kellene,akkor melyik mégis a fenntarthatóbb melyikkel kell többször meglátogatni a szervizt?



2017. jan. 21. 16:49
1 2 3
 11/29 anonim ***** válasza:

Nyilván ezért használnak minden magas futással járó munkakörben régi autót.


Ja várj, mégsem.


Egy átlag ember megy mondjuk évi 15 000km-t, elkezd valami kehesedni, ha három hónap után térdel le akkor kibír úgy 3000km-t. A kérdezőnek ez kevesebb, mint egy hét.. Az meg elég cink, ha úgy kell szervizt keresned, ha fix ütemterved van, amit tartanod kell illetve egy bizonytalan technikával nekivágni 2500km-nek. A legfiatalabb PD Passat is 12 éves...

2017. jan. 21. 21:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/29 anonim ***** válasza:
Ezek közül az E 300Td a legmegbízhatóbb. Tartós motorja van, 1.5 millióért már böven lehet találni jót.
2017. jan. 22. 08:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/29 anonim ***** válasza:
Lehet hogy a 300td egy jo motor,csak egy autonem egy motorbol all!Ami viszont korbeveszi ezt a motort attol szarabbat elkepzelni is nehez......arrol nem is beszelve hogy maga a motor is bő 20 eves konstrukcio.......biztos remek valasztas lenne egy mar valosinuleg fold-hold tavot tobbszor megfutott lomot befogni a kerdező aktal írt tavokra...
2017. jan. 22. 09:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/29 anonim ***** válasza:

egy cég könnyen tud venni 5-10 millióért egy dieselt. Alapból visszaigényli belőle az áfát, ráadásul sokkal kedvezőbb hitelfeltételeket kap mint egy magánszemély.


Egy új autó is elromlik váratlanul, és alkatrésze egy márkaszerviznek sincs raktáron, így min 2 napra kiesik. Csere autó ott sem jár, legfeljebb felajánlják a bérautó lehetőséget.


Ilyen futással, ha egy Pd-nél 15000 km-nél cserélné az olajat 1.5 havonta lenne esedékes! Ha az autót minden alkalomnál átnézik, és a kérdező mindig mondja ha észrevett valami szokatlant pl: kicsivel többet evett..., és ezt javíttatja is, márpedig a munkája miatt muszáj lesz. Akkor egy 15 éves autó is éppen olyan megbízható tud lenni mint egy új.


Ez szervizre lebontva:

1.5 hó, 15000km: olaj+olajszűrő, pollen

3. hó, 30000 km: olaj+olajszűrő, pollen

4.5 hó, 45000 km: olaj+olajszűrő, pollen

6. hó, 60000 km: olaj+olajszűrő, pollen, levegő szűrő, üzemanyagszűrő

.

.

.

10. hó, 120000 km:olaj+olajszűrő, pollen, levegő szűrő, üzemanyagszűrő, vezérlés csere (VW itt még nem írja elő csak a 30000 km-enkénti ellenőrzést, de ekkor már javasolni szoktuk), hűtőfolyadék, fékfolyadék.

11. hó, 135000 km: olaj+olajszűrő, pollen

12. hó 150000 km: olaj+olajszűrő, pollen


Na most új diesel autó esetében egy sima 15000 km-es (pl: japán) szerviz 55000 ft, bár sok típust 20 vagy 30000 km-nél kell szervizbe vinnni

60000 km-es szerivz kb kb 80000 ft, 120000km kb 160000 ft. Na most ezek az árak egy B5 passátnál kb a felébe sem kerülnek

2017. jan. 22. 10:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/29 anonim ***** válasza:
#11 Hát igen, ott az új autó szokott szóba jönni,de 1,5misiből nem veszel vatta új B8-as passatot, E mercit, A6-os audit.
2017. jan. 22. 10:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/29 anonim ***** válasza:
#15 A kérdés, hogy egy ember, akinek központi munkaeszköze az autója, miért úgy akar autót venni mint egy civil, kp-ban, ócsón. Az emberünknek ezt "üzleti tervvel" kéne megközelítenie, havi kiadás tankolásra, olajcserére 200 ezer, szerelésre x, autó lízingjére y, csereautó évi x napra z, stb. Nem pedig "van másfél millám, mit vegyek"...
2017. jan. 22. 10:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/29 anonim ***** válasza:

Mondanám, hogy vedd meg az Alfa 159-et, de a 2.4-es motorral, mert nincs gond vele, de te használt autóban gondolkodsz, így nem merem mondani. Én újként vettem az Alfat, évi 130 000 felett megyek vele, csak én használom, rendszeresen van szervizelve, gyári olajat kap, gyári alkatrészeket, stb, nincs gond vele, ez a széria már nem a 156-os féle hibáktól hemzsegő Alfa. Viszont használtat én nem vennék Alfa-ból, mert nem tudom az előéletét. Két németről nem tudok mit mondani, egyiket sem vezettem.


Jól gondold meg a használt dízel vételét, mert befigyelhet egy többszázezres hiba akármikor, igaz utánna sokáig nem kell rá költeni.

2017. jan. 22. 11:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/29 anonim ***** válasza:
Én egy dízel Focust vennék a helyedben. Kényelmes, szép belső, olcsó fenntartási költséggel.
2017. jan. 22. 12:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/29 anonim ***** válasza:

"Na most ezek az árak egy B5 passátnál kb a felébe sem kerülnek"

Ha otthon csinálod. De ha beviszed a Porsche Hungáriába, akkor mindjárt nem lesz olcsóbb :D


És akkor számold bele azt is, hogy megvesz egy 300 000k km-es Passatot amiben egy év múlva 450 000 let, a második éven már közel 600 000. Sorra fogja elfosni magát minden, váltó,kuplung,generátor,önindító,fűtőmotor,klímakompresszor, kerékcsapágyak stb.. mert ezek elérik azt az időt, amikor cserélni kell őket. Két év alatt a fél autót ki fogja cserélni a fél autót.


Nekem nincs bajom a Passattal, de tizeniksz évesen már nem venném meg ilyen futásra.


A #16 jól írja, munkaeszközként ilyen futásnál már nem szabad így gondolkozni. Havi átlag közel 11 000km-t menne, csak a tankolása HAVONTA !270 000Ft! ( ha 5,5-es átlaggal számolunk).


Nem szeretnék senki zsebében turkálni, de ahol van korpa havi 3kilót eltankolni, ott már ki kellene találni valamit, hogyan lehet a lehetőségekhez képest faragni a költségeket. Ha be tudja vinni a tevékenységet vállalkozásba akkor ennek a fogyasztásnak az áfája fedezi a lízinget (55 000) és mehet az új autó. Ezzel kapcsolatban illene konzultálni egy könyvelővel és egy adószakértővel, hogy mik a járható utak.

Ha nincs semmi okosság,akkor érdemes használt autót nézni és csinálni egy részletes költségtervet majd összehasonlítani egy használt autó és egy hiteles autó költségeit 3 évre. Amelyik kedvezőbb... :)

2017. jan. 22. 22:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/29 anonim ***** válasza:

#19: te egyre szimpibb vagy, végén még meghívlak kávéra is :D

Multkor a BMWről meg az Opelről velem vitáztál kulturáltan :D

Amit írtál megint 100% igaz!

2017. jan. 22. 23:14
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!