Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Szerintetek hogy érdemes...

Szerintetek hogy érdemes elindulni a téli hidegben autóval, s miért?

Figyelt kérdés
Általában, ha van rá pár percem, hamarabb beindítom az autóm indulás előtt, hogy kicsit melegedjen a motor, majd csak ezután indulok útnak. Viszont van aki azt mondja, jobb az, ha hidegen egyből elindul vele az ember. Én ebben nem látok logikát, ti hogy csináljátok és miért? Másik kérdés, ha nincs időm pár percre beindítani az autót, egyből indulnom kell, akkor inkább magasabb fordulatszámon -ezáltal kisebb terheléssel- vagy alacsony fordulatszámon közlekedjek, amíg bemelegszik a motor?
2017. jan. 30. 13:10
1 2
 11/19 anonim ***** válasza:
40%

Az olaj miatt fél perc járatás elég. Ha nem a hideg kocsiba szeretnél beleülni akkor beindíthatod 1-2 perccel indulás előtt vagy ha pl jeget akarsz leolvasztani, stb.

Szerintem a legcélszerűbb rögtön elindulni mert terhelés alatt melegszik a motor és alapjáraton -10 fokban nem fok sose üzemi hőfokra melegedni.

Tehát elindulsz és nem pörgeted nagyon a motort, hanem csak komótosan mész vele. Ha a vízhőfok okés akkor még ugyan ennyi idő/táv az amivel számolhatsz hogy a motor is üzemmeleg legyen.

2017. jan. 30. 15:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/19 nemcso ***** válasza:
Egyszerű, minden kocsit legalább addíg tarts alapjáraton, amíg letisztítod körbe a kocsit.
2017. jan. 30. 16:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/19 anonim ***** válasza:
Kell járatni legalább 2 percet, akinek van füle, az hallhatja, hogy milyen keserves hangja van bármilyen autónak, ha rögtön elindulsz vele -15-ben, és milyen, hogy 2-3 vagy akár több percig járatod - sokkal finomabb lesz, a dízelnek is.Amikor pedig le meri írni bárki, bárhol, hogy környezetszennyező a helyben járatás, nem is tudom, hogy sírjak, vagy röhögjek: attól lesz a nagy környezetszennyezés, hogy fél deci üzemanyagot elégetsz helyben? Környezetkímélőbb majd új motort gyártani az autóba időnap előtt?
2017. jan. 30. 18:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/19 anonim ***** válasza:
Járatni kell 1-2 percet, amelyik érzékenyebb rá kicsit többet és úgy elindulni kis terheléssel majd fokozatosan emelve. A hangján hallani, hogy mennyire elég neki az 1-2 perc vagy esetleg igényel 3-4-et. Több nem szokott kelleni már amúgy, mert onnan tovább nem igazán melegszik feljebb, csak ha elindulsz.
2017. jan. 30. 19:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/19 A kérdező kommentje:

Hűha, sok válasz érkezett, amik ráadásul javarészt egybehangzóak is. :)

Tehát 1-2-3 perc nem árthat neki, majd indulás kis terheléssel. Szerintem is ez a logikus, de azért kíváncsi voltam mások véleményére.

Köszönöm mindenkinek, mentek a plusszok! :)

2017. jan. 31. 00:20
 16/19 Tomcatters ***** válasza:
Nekem benzines van egyertelmuen az a leg jobb, akar milyen hideg van,amint lehet indulj el vele figyeld a hofokot meg 3l n3m eri a kb 85-90 fokot ne porgessed 2000-2500 kozott probald tartani . Dieselesnel erdemes indulas elott kb 1-2 percig melegiteni utanna azzal is elindulni, ott kb 1500-2000 kozott tartani a fordulatot :) De utanna se kell szetporgetni ilyen hidegbe :)
2017. jan. 31. 18:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/19 anonim ***** válasza:

Azért kell leírni, hogy várjon kicsit vele, mert a legtöbb ember az indulj el vele részét úgy értelmezi, hogy el se engedi a kulcsot de már ráugrasztja a kuplungot. Az nem éppen jó. Muszáj leírni külön, hogy várjon vele kicsit és utána mehet csak.


Ha nagyon bele akarnánk menni a melegedési fázisaiba az se egyenletes, ehhez mérten pedig másképp kell elindulni is vele. Ha elindítod akkor a henger fala rögtön meleg lesz szinte, a környéke 1 perc után. Ehhez nem kell elindulni vele sehova, ez ugyanúgy melegszik meg alapjáraton is, de így legalább terhelés nélkül. Ha azt elérte, onnan nem melegedik tovább már csak jóval lassabban, azt kell az elindulással megsegíteni.

Ezért írja mindenki és nem hülyeség, hanem tényleg 1-2 percet várni kell. Nyilván motortól, időjárástól függően, ezt meg hallani kellene fülre meg kitapasztalni.


Az fix, negyed órát járatni baromság, pedig valaki azt is csinálja.

2017. jan. 31. 18:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/19 A kérdező kommentje:

Azt írjátok, próbáljam 2000-2500 rpm között tartani a fordulatot amíg nem elég meleg, de hiszen én alapból is 1500-2000 között tartom városban ha meleg akkor is. :D

2002-es Suzuki Swift GLX 1.3 16V az autó egyébként.

2017. febr. 1. 22:49
 19/19 Tomcatters ***** válasza:
Hasznald igy tovabbra is :D Jo gepek a suzukik ,akarki akarmit mond...... valto, motor japanosan verhetetlen :D
2017. febr. 2. 00:10
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!