Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy mai modern autó többet...

Mentos kérdése:

Egy mai modern autó többet fogyaszt ha összkerék meghajtással rendelkezik, minthogy csak első kerekes lenne?

Figyelt kérdés
És ha igen átlagosa mennyivel eszik többet ?

#autó #benzin #fogyasztás #gázolaj #négykerék meghajtás
2017. febr. 12. 16:43
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
89%
Az összkerekes autó mindig többet eszik, mivel több a hajtási vesztesége. Hogy mennyivel, az típustól, motortól, összkerékhajtási rendszertől függ.
2017. febr. 12. 17:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
85%

Pontosan úgy van, ahogy az előttem szóló írta..


Talán annyit, hogy a Subaru próbálkozik (Kísérletezik) olyan összkerékkel, ahol ez a fogyasztástöbblet a minimum legyen..

2017. febr. 12. 17:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
0%
Teljesen minimális, gyakorlatban ki sem mutatható a különbség szerintem. Konkrétan az Audi quattrójáról beszélek itt.
2017. febr. 12. 18:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
+ még a sújtöblet.Az is hozzátesz valamit a fogyasztáshoz.
2017. febr. 12. 18:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
39%

Van egy kis súlytöbblet, de nem sok értelme azzal foglalkozni, mert két autó között sokkal nagyobb különbség is lehet súlyban.

A hajtás veszteség is minimális. A mai modern kocsiknál azt hozzátenném. Nincs folyamatosan összezárt 4x4, csak akkor mikor az elektronika úgy gondolja, innentől kezdve csak az a minimális veszteség van amit a difi és a féltengelyek meg a kardán mozgásban tartásához kell.

Eleve egy ilyen felépítményű kocsinál, gondolom SUVra gondolsz nem ezek fogják a fogyasztástöbbletet adni, hanem az hogy nagy a mérete, nagy a légellenállása, nagy a súlya. A 4x4 az elhanyagolható ezekhez mérten.


Régi terepjáróknál ahol te kapcsolod fixre a hajtást és bekapcsolva hagyod ott látványosan visszafogja és emeli a fogyasztást, de józan ember nem megy így közúton eleve. Az új autók meg csak arra a kis pillanatra zárják a hajtást amíg elpörög valamelyik kerék így elkövetni sem tudod azt a hibát eleve.

2017. febr. 12. 18:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
100%
Még ha teljesen le is lehet választani 2 kereket a hajtásról akkor is több a fogyasztás mert a többletsúlyt cipelni is kell az energia. Ha meg állandó az összkerékhajtás akkor meg pláne. Teljesen mindegy mennyire modern hajtásról is van szó. Nyilván ha nem állandó, akkor valamelyest kevesebb a többletfogyasztás, de azért mérhető.
2017. febr. 12. 19:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:

Régi autónál vagy bekapcsoltad fixen vagy nem. Ha nem akkor csak a többletsúlyt meg a tengelyek forgását kell vinnie, az nem sok, ugyanezt viszi a modern autó is.


A különbség ezután jön. Réginél fix bekapcsoltad és minden kanyarban feszülni fog, enyhe kanyarokban is, nem tudja a fordulatszámkülönbséget ledolgozni az első és hátsó tengely között, mert ott is van csak kisebb, mint az oldalsóknál. Ez a feszülés adja a többletfogyasztást, mert le kell győzni. Na meg persze 1-2 év alatt rongyosra nyírja a féltengelyeket, körmös kapcsolót, középső difit ha az van, mindent.


A modern hajtás pedig nincs bekapcsolva soha, csak akkor kapcsolja be magát ha tényleg kell.


Szóval úgy is mondhatnánk, hogy nem sokkal fogyaszt többet a 4x4 mivel mindig ki van kapcsolva és csak azt a minimális többletsúlyt kell eldolgozni ami vele jár, meg a tengelyek forgatását. Ez nem sok. Csak akkor fog sokkal többet fogyasztani, ha régi kocsiról van szó és a sofőr van olyan ügyes, hogy még bekapcsolva használja aszfalton is.

Új kocsinál nem tudja bekapcsolva hagyni, mert kinyomja magát, vagy eleve nem is engedi benyomni.

2017. febr. 12. 22:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
Ez utóbbi esetleg a pickupokra, terepjárókra volt jellemző, ahol nem volt középső differenciálmű. Van állandó és nem állandó 4WD. A haldexes autók csak szükség esetén kapcsolják a hátsó hajtást automatikusan, de sok autóban állandóan 4 kerék hajt (subaru,quattro,stb). Sok féle megoldás létezik, ettől függően lehet egész kevés vagy akár nagyobb a többletfogyasztás.
2017. febr. 12. 23:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:

Subarunál is nyitott a difi alapból, bár abban igazad van hogy hajtást azt viszont kap mindegyik kerék. Ezeket a kettő közé lehetne sorolni fogyasztásban.


Mondjuk se a Subaru se az Audi nem csóróautó, aligha hatja meg a vásárlóját a fél literrel több fogyasztás.

Kérdező szerintem a kisautókban lévő 4x4-re gondol vagy SUVokra. Kisautókban jellemzően viszkokuplung van ami tényleg csak a súllyal szól bele a fogyasztásba. SUVoknál meg nem hiszem, hogy a 4x4 lenne a legnagyobb gond, van azoknak súlya, légellenállása akkora, mint az állat ami litereket rátol egy mezei autóhoz képest.

2017. febr. 13. 09:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
A viszkó már nem igazán elterjedt szerintem. Elvileg a viszkó és a haldex is visz alapesetben is kis nyomatékot hátra, de fordulatszám különbség hatására "kapcsol be". De ha nem viszünk hátra nyomatékot, attól még hátul a féltengelyeket és a differenciálművet a keréken keresztül ugyanúgy forgatni kell, tehát mindenképp van plusz hajtási veszteség.
2017. febr. 13. 11:03
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!