Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az autógyártók miért csökkenti...

Az autógyártók miért csökkentik a dízelmotorok kompresszióját mikor a kompresszió csökkentés a hatásfok romlásával jár?

Figyelt kérdés

2017. febr. 18. 12:32
 1/6 anonim ***** válasza:

Attól hogy nagy a kompresszió még az nem biztos hogy a motor ki is használja teljesen a munkaütem alatt.

Annyira pontosan én sem tudom de a károsanyag kibocsátáshoz van köze hogy később fecskendezik be az üzemanyagot a kelleténél. Így a munkaütem egy része elveszik. Ha meg tudják oldani hogy előbb megtörténjen a befecskendezés akkor a munkaütem nagyobb részét használják ki, ami kompenzálja a kisebb kompressziót.

2017. febr. 18. 12:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:

A "kompresszió" mint fogalom szorul tisztázásra szerintem.

Amit alacsonyabb mostanában, mint régebben, az a geometriai kompresszióviszony: az, hogy a henger AHP (alsó holtpont)-ban mért térfogata és a FHP-ban mért térfogat hogyan aránylanak egymáshoz.

A feltöltés (pl. turbo) teszi ezt szükségessé: több levegő jut be, mint egy szívódieselnél (ugye a feltöltő erre jó), akkor azon kevesebbet kell összenyomni, hogy ugyanazt a nyomást elérje.


A mennyiségek, nyomásviszonyok, hőmérsékletek és egyéb paraméterek szabályozása kicsit összetettebb annál, hogy itt szépen össze lehessen foglalni - vannak erre terjedelmes szakkönyvek. :)

2017. febr. 18. 14:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
Mai dízelek mind turbósak, ott a turbónyomással lehet játszani, szabályozni. Nem kell akkora kompresszió, mint a régi szívóknál.
2017. febr. 18. 14:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:

Szóval a kompresszióviszonyt csökkentik és a turbónyomást növelik. De a kérdés továbbra is az, hogy miért, milyen előnye van ennek? Lehetne 22:1 arányt meghagyni + még a mostani turbónyomás.

Túl megterhelő lenne az alkatrészeknek vagy túl hangos lenne?

2017. febr. 18. 16:04
 5/6 A kérdező kommentje:

Továbbá azt is érdekes és ellentmondásnak tűnik,hogy a legújabb benzinmotorok kompresszióviszonyát növelik.

28:1 is lehet akár.

2017. febr. 18. 16:07
 6/6 anonim ***** válasza:

Lehetséges, a gyártási költségek miatt. Akkor lehet gyengébb alkatrészeket felhasználni, ami olcsóbb tömeggyártás esetén.

Szerelő komámnál olyan mostani motoralkatrészeket láttam már, hogy együtt röhögünk rajtuk.

Bár inkább sírni kellene, csóri emberek veszik hitelre ezeket az "autókat" és szívják a vérüket a bankok, szerelők, rendőrök, stb...

Kedvenc példám eme remekmű, érdemes megnézni: (Astra H 1.4 hajtókar+dugó)

[link]

2017. márc. 23. 07:41
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!