Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha kocsival havas úton elveszt...

Ha kocsival havas úton elvesztem az irányítást nagy sebességnél, mi a legjobb módszer arra, hogy ne csússzak tovább?

Figyelt kérdés
Hallottam olyat, hogy ilyenkor fék helyet jobb egyet vissza váltani, vagy pedig enyhe fékezés, és korrigálás? A visszaváltást azért tartom hülyeségnek, mert ha pl. megyek 80-al, akkor nem sokat ér, ha 5-ös ből vissza rakom 4-es be, de annak sem lenne sok értelme ha kettőt váltanék vissza, mert akkor meg a motorfék lenne túl nagy, ami szintén csúszást idézne elő. Én arra gondoltam, hogy enyhe gázadás+korrigálás kormánnyal.

2017. márc. 9. 02:13
 1/9 A kérdező kommentje:
Bocsánat ha hülyeségeket írtam, még kezdő vezető vagyok.
2017. márc. 9. 02:13
 2/9 anonim ***** válasza:
100%

Kezdjük ott, hogy havas úton nem haladsz nagy sebességgel, az "út és látási viszonyoknak megfelelő" sebesség fogalma ismerős?

Ugyanis, ha az ideális sebességnél sokkal gyorsabban haladva csúszol, ott kb semmit nem tudsz tenni.

A sebességet jól megválasztva tudsz reagálni, megcsúszásban nem fékezel, nem taposod a gázt, a kormányzásra koncentrálsz (ellenkormányzás), ha jobb, modernebb autód van segít az elektronika is.

2017. márc. 9. 02:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:

"Kezdjük ott, hogy havas úton nem haladsz nagy sebességgel"


Ebben igazad van, de mi a helyzet az autópályával? Télen mikor ott jöttem, gyakran láttam, hogy ráhorda a havat.

2017. márc. 9. 03:00
 4/9 anonim ***** válasza:
83%

Szükség esetén autópályán is lassabban kell haladni, tehát nem 130-140 lesz az utazótempó... hogy mennyi azt az adott helyzethez kell igazítani, lehet 100, 80, vagy esetleg még kevesebb.

Autópályán vannak "könnyítő" körülmények, nincs szemből érkező jármű, nincsenek jelentős kanyarok, minimum két sáv széles az úttest. Mindezek bizonyos határok között tesznek lehetővé gyorsabb tempót, és az egyik határoló tényező az út minősége.

Az elmúlt télen is volt sok példa az autópályán egymásba csúszásokra, útról lecsúszásokra, amelyek oka a rossz sebességválasztás volt.

Amikor a jármű eleje csúszik, irányíthatatlan az, a vezető cselekedete olyankor arra irányul, hogy az irányítást vissza szerezze. A fizika törvényeit nem lehet áthágni, ha az irányíthatatlanság időtartama nem csak néhány pillanatig tart, hatványozottan a tőle kívül álló tényezők (szerencse) játszanak szerepet.

2017. márc. 9. 04:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
Vagy úgy hogy otthon maradsz vagy úgy hogy tanpályán gyakorolsz előbb, amúgy meg nagy gázzal, rákormányzással(attól is függ mennyire csúszol meg..) amit egy 1.4 70,5 lóerős corsával pl. (közkedvelt motor :,D) nem hiszem hogy lehet gyakorolni, mert az ilyen alsó kategóriás nép autóknak hajlamuk van nagy sebességnél inkább kisodródni a .icsába
2017. márc. 9. 10:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
81%

Mikor 90-100-nál egyszer csak keresztbe áll alattad az autó, ott aztán nem sok mindenre lesz időd, ilyenek, hogy a váltóval baszkódj, eszedbe se jusson, mire lenyúlsz a váltókarhoz, már az árokban lennél.

Amit tudsz tenni, és a leghatékonyabb, hogy azon pillanatban korrigálsz a kormánnyal, ha kell, koppanásig, aztán vissza, addig, amíg nem tudod megszűntetni a kicsúszást. Miközben az autó orra az árok felé néz, de te már jobbra tekerted a kormányt, akkor adhatsz padlógázt 1-2 másodpercre, hogy hátha jobban visszahúzza az orrát. Persze a másik gond, hogy 5-ben jó eséllyel már semmi ereje nem lesz az autónak, de az is valami.

Meg kell hogy jegyezzem, hogyha esetleg szemből éppen egy kamion érkezik 80-al, te pedig előtte zsonglőrködsz, akkor jobban jársz, ha direkt az árokba irányítod az autót.

Amúgy kedvenc videóm a témában, mindenképpen hanggal érdemes nézni :D

https://www.youtube.com/watch?v=MXSFXPtcrlE

2017. márc. 9. 10:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

Elveszed a gázt és kormányzol.

Gázt adni felesleges, mert 99% hogy csak rontasz a helyzeten:

-Az elektronika csúszás esetén úgyis elveszi a gázt

-Az autók 99,9% úgysincs sperr így adsz még egy pofont az elpörgő keréknek nehogy véletlenül is megtapadjon

-Ha nincs tapadás, attól hogy gázt adsz méginkább nem lesz.

2017. márc. 9. 12:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

Amatőr raliztunk régebben haverokkal, így azért van róla bőven gyakorlatom és az a helyzet, hogy lehetetlen mondani bármit is, mert minden kicsúszás más lesz. Vagy érzed vagy nem. Vagy szerencséd lesz vagy nem. Maximum gyakorolni tudod erre épített helyeken, meg rájönni arra, hogy te mennyire vagy jó ebben.

Viszont itt is fő probléma még mindig az, hogy a gyakorlásnál tudod, hogy jönni fog és rá vagy készülve. Na de a való életben végtelen sok unalmas vezetés közepette egyszer csak megtörténik, elég nehéz rá reagálni.


Az biztos, visszaváltani semmiképp, arra se időd se reflexed nem lesz. Kormányozni kell leginkább, meg fékezni. Ha érzed, hogy menthető a helyzet pl. télen egy lassú sebességű csúszásnál, ott lehet a gázzal játszadozni, de amúgy fék meg kormányzás. Mai kocsik nagy része ABS meg menetstabilizátoros, hatalmas jó dolgok.

Kivéve az ilyen 100 fölött történő csúszások, mint a videóban is, ott nem érdemes fékezni csak lelépni a gázról és igen durván kormányozni. Legtöbb ember itt elrontja azzal, hogy túl lassan csinálja és ki is csúszik a fenébe. Ha az megtörténik nem gond, fékezni erőből teljesen aztán megáll ahogy tud.

2017. márc. 9. 18:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

[link]


Itt egy kis ízelítő, hogy mit kell csinálni a gyakorlatban.

2017. márc. 9. 21:03
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!