4T motorban hogy kerül a hengerfalra az olaj?
Az olajat a fogaskerék-szivattyú nyomja a kenendő helyekhez. Az olajteknőből az olaj előszűrőn keresztül jut a szivattyúba, majd onnan szűrőn keresztül a motortömb falába fúrt főcsatornába. Az olaj a főcsatornából elágazó mellékcsatornákon a forgattyústengely főcsapágyaihoz és a hajtórúd- csapágyakhoz kerül. Ugyancsak a főcsatornából kapják az olajat a vezérműtengely csapágyai, a szelepemelők és a szelephimbák. A hengerfal és a
A most divatos Teszkóban is kapható fűnyírók pl. amiknél akkora nagy szám, hogy felülszelepelt, oda hogy nyomja fel? Ott is van már szivattyú?
Én egy nagy marhaságnak tartom amúgy, hogy egy fűnyírót vagy rotálógépet ilyen felesleges hülyeségekkel fejlesztenek, a kőegyszerű oldalszelepelt motorokhoz képest.
A hengerfal és a...? :D Pont a lényeget nem tudtam meg :D
A vezérműtengelyt és a forgattyústengelyt értem, hiszen azok egy pont körül végeznek forgómozgást, oda könnyű furatokon keresztül eljuttatni az olajat. De pl a hajtórúd csapágyak már a forgattyústengellyel együtt forognak. Szóval duplán. Eddig úgy képzeltem, hogy a forgattyústengelybe bele van vezetve az olaj és onnan megy a hajtórúdcsapágyhoz. De ez bonyolultnak tűnik, szóval nem tudom. Ezt a képről sem értem hogy is van.
Nincs erről valami videó?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!